2008-11-12, 11:53
Bannlyst

Ja, har lyckats få båda mina DVD stationer att sluta fungera, försvann mystiskt en dag utan vidare och nu lyckats jag inte få dem att fungera igen.
Har sökt runt överallt, googlat som en tok men nu efter drygt en månad så ger jag upp.
Har rensat drivers, låtit windows försöka installera det själv men fortfarande utan resultat.
När jag har sökt och, ja, vet inte om det är exakt rätt drivers men har inte kunnat förstå varför det skulle vara fel drivers.

När windows hittar min DVD station så heter den:
HL-DT-ST DVDRAM GSA-4163B
Och det är av märket LG.

Så jag har letat på deras hemsida efter drivers som skulle passa men utan att lyckas.
Kör med XP professional~

Finns det någon som skulle kunna ta sig tid att hjälpa mig?
Kommer verkligen ingen vart!

Edit:
När jag försöker updatera drivrutinerna med filen jag tankar ifrån LG's hemsida så står det "can't find the target drive"
Men windows kan hitta dvdn..?
Senast redigerad av juckjuck 2008-11-12 kl. 12:04.
Citera
2008-11-12, 12:51
Medlem
Flärps avatar
Hur är den kopplad? S-ATA eller IDE?
Citera
2008-11-12, 12:54
Bannlyst
Ide
Citera
2008-11-12, 14:47
Medlem
Flärps avatar
Du har bara ett IDE-uttag på moderkortet? Annars kan du testa att byta uttag. Låter som ett hårdvarufel. Kan du testa med en DVD-enhet med S-SATA för att se om det funkar?
Citera
2008-11-12, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Du har bara ett IDE-uttag på moderkortet? Annars kan du testa att byta uttag. Låter som ett hårdvarufel. Kan du testa med en DVD-enhet med S-SATA för att se om det funkar?

Har bara ett IDE-uttag ja och har tyvärr inte möjligheten att testa med S-SATA heller.
Men hur skulle det kunna vara hårdvarufel?
Windows verkar ju hitta enheten och utvändigt så är den fullt fungerande, öppnar och stänger som den ska, snurrar på och försöker läsa skivan jag trycker i men enda problemet är då att det inte fungerar att installera några drivrutiner..

Edit:
Testade just nu med en helt annan dvd läsare, (Samsung DVD-ROM SD-616)
Utan framgång, då kanske du är nått på spåren ändå!
Senast redigerad av juckjuck 2008-11-12 kl. 15:34.
Citera
2008-11-12, 17:51
Bannlyst
<bump>

WOTLK (wrath of the lich king) levereras till mig imorgon!
med andra ord, cd spelaren _MÅSTE_ fungera d:
förslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in