Citat:
Eftersom vi verkar vara relativt överens så ser jag inte var problemet ligger. Flashback är ett diskussionsforum och inget annat. Det finns hur många ställen som helst där man kan få hjälp med både historia, kemi och matte så ur den aspekten är det onödvändig. Däremot finns det en massa diskussionsmateriel i alla dessa områden och diskussioner kanske man inte hittar om allt någonannanstans.
Ursprungligen postat av Barbafetto
Helt riktigt angående att det kan bli intressanta diskussioner! Olika ämnen inbjuder dock olika mycket till det imo.
Frågan du tar som exempel kan man ju både diskutera i en läxtråd OCH hitta mycket information om på både FB och internet som helhet!
Den som däremot startar en tråd för att h*n inte får ihop: 2x+4=7, inbjuder inte till så mkt diskussion?
Vad gäller vilka som skulle hänga på ett eventuellt läxforum så är det ju som du säger "de som behöver hjälp". Inget ont i det för bara för att någon behöver hjälp med en matte- eller fysikuppgift betyder det inte att denne inte kan bidra med kunskap i ett annat ämne?
Frågan du tar som exempel kan man ju både diskutera i en läxtråd OCH hitta mycket information om på både FB och internet som helhet!
Den som däremot startar en tråd för att h*n inte får ihop: 2x+4=7, inbjuder inte till så mkt diskussion?
Vad gäller vilka som skulle hänga på ett eventuellt läxforum så är det ju som du säger "de som behöver hjälp". Inget ont i det för bara för att någon behöver hjälp med en matte- eller fysikuppgift betyder det inte att denne inte kan bidra med kunskap i ett annat ämne?
- Så.. det som jag stör mig på är de som inget gör utan bara vill ha uppgiften utförd med så lite och helst ingen insats alls från dem själva.
- Dåliga trådstarter som har en rubrik av typen Hjälp
och liknande. - Ingen redovisning av vad man själv gjort, försökt med, letat någonstans, kommit fram till hittills.
- "Enkla" uppgifter som känns som att de ligger mycket tidigare i skoltiden än när man är 18 år.
Således: diskussioner som ger hjälp är acceptabla men direkta rop efter hjälp hör inte hit. Har man inte vett att lägga upp frågan så att man kan prata om den så har man troligtvis inte ens öppnat boken man har i ämnet.