Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-11, 23:14
Medlem
Hej jag undrar om man på något sätt kan sätta en spärr på ett nätverk genom någon inställning via routern kanske brandväggen.
Nätverks routern som jag använder verkar ha en spärr på sig en viss tid och för att få tillbaka nätverket så måste man manuellt koppla ur routerns stömkabel för att få tillbaka nätverket.
Jag kör trådlöst men vid just en tidpungt varje kväll så stängs nätverket av och man måste manuellt gå och sarta om routern om man inte väntar några timmar eller så.
Citera
2008-11-11, 23:21
Medlem
stilltons avatar
i vissa routrar finns inställningar som du kan schemalägga.

jag rekommenderar dig att totalresetta routern, och konfigurera om den.
Citera
2008-11-12, 10:45
Medlem
smäll upp med bsd gateway med packetfilter å skit sen kan du schemalägga bäst fan du vill :P
Citera
2008-11-12, 12:59
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian.isen
Hej jag undrar om man på något sätt kan sätta en spärr på ett nätverk genom någon inställning via routern kanske brandväggen.
Nätverks routern som jag använder verkar ha en spärr på sig en viss tid och för att få tillbaka nätverket så måste man manuellt koppla ur routerns stömkabel för att få tillbaka nätverket.
Jag kör trådlöst men vid just en tidpungt varje kväll så stängs nätverket av och man måste manuellt gå och sarta om routern om man inte väntar några timmar eller så.

Kolla tillverkarens hemsida om det finns nyare mjukvara (firmware) att dra ner till routern. Brukar kunna avhjälpa många skumma fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in