Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-11-11, 17:23
Bannlyst
...

Ge dem till hon..http://www.youtube.com/watch?v=cNATWsVVwgo
Citera
2008-11-11, 17:27
Medlem
blue_no1s avatar
köp lite hasch o ha gotteparty..?
Citera
2008-11-11, 18:15
Medlem
Bjud hem flashbackare på middag!
Citera
2008-11-11, 19:58
Medlem
Snurrens avatar
Nä men allvarligt talat nog kan du äta dem. Stek länge först på lite lägre värme så att fettet smälter och rinner ur. Häll av fettet och stek vidare på hög värme. Krydda gärna med en glaze av liquid smoke och Worchestershiresås (stavning). Sedan äter du dem med mycket röd lök, tomat, sallad och majonnäs eller hamburgersås och hamburgerbröd så klart. Det blir inte lika gott som hemlagade, men all mat måste ju inte vara gourmetmat, ibland behöver man bara bli mätt.
Citera
2008-11-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Nä men allvarligt talat nog kan du äta dem. Stek länge först på lite lägre värme så att fettet smälter och rinner ur. Häll av fettet och stek vidare på hög värme. Krydda gärna med en glaze av liquid smoke och Worchestershiresås (stavning). Sedan äter du dem med mycket röd lök, tomat, sallad och majonnäs eller hamburgersås och hamburgerbröd så klart. Det blir inte lika gott som hemlagade, men all mat måste ju inte vara gourmetmat, ibland behöver man bara bli mätt.

Dom är godare än hemlagade burgare. Vad jag vill få tips på är vad jag kan använda dom till , som inte innebär att äta dom som hamburgare.
Citera
2008-11-12, 07:21
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Dom är godare än hemlagade burgare. Vad jag vill få tips på är vad jag kan använda dom till , som inte innebär att äta dom som hamburgare.
Tina så många som önskas och blanda ihop alltsammans till färs. Därefter kan du laga allt från köttbullar, cevapcici, fyllda paprikor, shish-kebab och köttlimpa till lasagne och köttfärssås. En trevlig soppa är gulaschsoppa baserad på färs i stället för oxkött.

~Paul~
Citera
2008-11-12, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Tina så många som önskas och blanda ihop alltsammans till färs. Därefter kan du laga allt från köttbullar, cevapcici, fyllda paprikor, shish-kebab och köttlimpa till lasagne och köttfärssås. En trevlig soppa är gulaschsoppa baserad på färs i stället för oxkött.

~Paul~

Fast såna gatuköksburgare har ju helt miffo konsistens i köttet, jag tvivlar på att det skulle kunna bli till färs.
Citera
2008-11-12, 07:52
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weilöv
Fast såna gatuköksburgare har ju helt miffo konsistens i köttet, jag tvivlar på att det skulle kunna bli till färs.
Det är inga problem har själv testat. Hemligheten är tillsatserna, dvs inblandning av stärkelse och bindmedel, dvs t ex potatismjöl och ägg. I t ex köttfärsåsen spelar det ingen roll om färsen så att säga går sönder, tvärtom.

~Paul~
Citera
2008-11-12, 09:31
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth

Vänta in isen och en lugn solig söndag, låna en grill och bege dig ut på någon populär långfärdsskridskosjö. Du slipper både polis och hamnar mitt bland människor som kan betala vad som helst för lite varm mat. Vet bara själv hur jävligt det kan vara. En kall macka står inte lika högt i kurs som den gjorde när man satt hemma i värmen och bredde den om jag säger så.
Citera
2008-11-12, 11:26
Medlem
Soppas avatar
Klart att du skall käka hamburgare tills du blir trött på det. Men har du så många så kan du gott skänka några till missionskyrkan eller annan inrättning som hjälper till att föda de hemlösa.
Citera
2008-11-12, 19:18
Medlem
Snurrens avatar
Gör en god tomatsås med krossad eller passerad tomat, lök, vitlök och örtkryddor, låt det koka ihop en stund. Ta ett litet mått, t ex ett snapsglas, och stansa ut små rundlar av hamburgarna. Lägg dom i tomatsåsen och låt det koka upp.
Citera
2008-11-12, 19:39
Medlem
Alfons Åbergs avatar
Skänk dom till uteliggare eller till nån fattig familj i området.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in