2008-11-11, 16:01
Medlem
Ska på klövviltsjakt strax öster om Åtvidaberg till helgen. Någon som har koll på hur viltstammarna är där? Det ligger precis mellan Åtvidaberg och Valdemarsvik!

Hade varit kul att veta om där finns extra mycket av något slag.
Citera
2008-11-11, 21:43
Medlem
Mellanbrors avatar
Förslagsvis så frågar du den som arrangerar jakten?
Citera
2008-11-11, 21:51
Medlem
Min familj har haft en mark söder om Åtvid och det har skjutits rådjur, hjort och älg. Jag har inget jaktintresse, men min uppfattning är att det kanske finns lite mer rådjur än i andra trakter. För övrigt så finns det VÄLDIGT mycket vildsvin i trakterna.

Som kuriosa kan jag även nämna att det har setts Lodjur i området, även om det nu var tio år sedan jag hörde detta...
Citera
2008-11-11, 22:42
Medlem
superdollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HFogelberg
Ska på klövviltsjakt strax öster om Åtvidaberg till helgen. Någon som har koll på hur viltstammarna är där? Det ligger precis mellan Åtvidaberg och Valdemarsvik!

Hade varit kul att veta om där finns extra mycket av något slag.

Rådjur
Citera
2008-11-12, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbror
Förslagsvis så frågar du den som arrangerar jakten?

Såklart, men det är ju en vinklad syn på det hela!
Alltid kul att höra andra jägares uppfattningar om saker och ting!
Citera
2008-11-12, 07:47
Bannlyst
Citat:
Såklart, men det är ju en vinklad syn på det hela!
Alltid kul att höra andra jägares uppfattningar om saker och ting!

Hej. Det är riktigt bra områden. Framförallt för rådjur och dovhjort. Men vildsvinsstammen har exploderat på sina håll runt Valdemarsvik. Lycka till! Avundsjuk...:-)
Citera
2008-11-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zukiyaki
Hej. Det är riktigt bra områden. Framförallt för rådjur och dovhjort. Men vildsvinsstammen har exploderat på sina håll runt Valdemarsvik. Lycka till! Avundsjuk...:-)

Nu blev jag inte mindre sugen! Jesus vad spännande det ska bli! Tror dessutom att vi ha någon älgkalv kvar på licensen till jakten. Tänk om jag får skjuta älg två helger i rad! (jag borde egentligen skämmas då...)
Citera
2008-11-17, 13:31
Medlem
Jakten var mycket trevlig. Det sköts en älgkalv (hade 4 på licensen), en årsgris, två små råbockar.

Det observerades 3 kapitala älgar med 12-16 taggar.
Mycket dov i skogarna!
Citera
2008-11-17, 19:48
Medlem
superdollars avatar
Citat:
Jakten var mycket trevlig. Det sköts en älgkalv (hade 4 på licensen), en årsgris, två små råbockar.

Det observerades 3 kapitala älgar med 12-16 taggar.
Mycket dov i skogarna!

Såg ni mycket rådjur där?
Citera
2008-11-17, 20:20
Medlem
Jaktlaget sa att där finns rätt lite rådjur, mycket beroende på att det var tätskog överallt, men även pga konkurrensen från dovhjortarna.
Jag såg inga, men de flesta hade nog rådjur på pass så "lite rådjur" är väl en överdrift!
Citera
2008-11-17, 21:59
Medlem
Mellanbrors avatar
Citat:
Jaktlaget sa att där finns rätt lite rådjur, mycket beroende på att det var tätskog överallt, men även pga konkurrensen från dovhjortarna.
Jag såg inga, men de flesta hade nog rådjur på pass så "lite rådjur" är väl en överdrift!

hehe, annars kanske det var så att det fanns "lite rådjur" jämfört med vad det har varit.

Hade ni griskontakt?
Citera
2008-11-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbror
hehe, annars kanske det var så att det fanns "lite rådjur" jämfört med vad det har varit.

Hade ni griskontakt?

Absolut, en hel del. Själv skymtade jag två grisar men i drevet såg de nog sammanlagt 40-50 stycken under dagen vad jag uppfattade.
Det sköts en gris och den kom i en grupp om sex stycken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in