2008-11-10, 21:27
Medlem
Flytande_argots avatar
Fick en liten idé nyligen. Det postas ju titt som tätt frågor om hur man tar bort sitt konto från flashback trots att det står i reglerna att det inte går. Varför inte bara lägga till en "Ta bort konto"-knapp bland inställningarna som folk som vill ta bort sitt konto utan att ha läst reglerna kan "hitta". När man klickar på den så talas det helt enkelt om att kontot inte kan raderas.

Visst, jag vet att det inte är ett jätteproblem, men å andra sidan är det väl typ tre rader HTML eller nåt? Fördelen skulle bli att folk som letar sig fördärvade efter funktionen slipper leta och får veta varför deras konto måste vara kvar och så slipper man "hur tar jag bort mitt konto"-trådstarter.

Som sagt, inget stort problem kanske men även en liten förbättring är en förbättring?
Citera
2008-11-10, 21:30
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag kanske är cynisk, men jag misstänker att de användare som inte klarar av att söka innan de postar sina frågor inte heller kommer att hitta något bland sina inställningar.
Citera
2008-11-10, 21:42
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Jag kanske är cynisk, men jag misstänker att de användare som inte klarar av att söka innan de postar sina frågor inte heller kommer att hitta något bland sina inställningar.

Tror tyvärr detsamma och det enda effektiva lär väll vara att sätta en stor knapp jämte loggan och det är ju inte direkt snyggt...
Citera
2008-11-11, 00:06
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Jag är skeptisk. Till att börja med så förstår jag inte varför man ska ta bort sitt konto. Här får man vara precis hur anonym man vill så anonymitets/integritets-aspekten tycker jag inte är ett skäl i.a.f. Är man dessutom över 18år så bör man vara vuxen nog att dels ta ansvar för vad man skriver och dels stå för vad man skrivit.

Jag ser inte bara FB som ett diskussionsforum utan även i stor utsträckning en kunskapsbank och det skulle vara helknasigt om inlägg bara försvinner för att folk raderar sina konton. Dessutom undrar jag om det går att lösa tekniskt på ett smidigt sätt.

Näe, dålig idé.

Även om jag som sagt inte fattar problemet så är det bara att:

1. Tänk till innan du skriver
2. Sluta skriva om ledsnar

Busenkelt!

/#LOUDmouth#
Citera
2008-11-11, 00:09
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Fick en liten idé nyligen. Det postas ju titt som tätt frågor om hur man tar bort sitt konto från flashback trots att det står i reglerna att det inte går. Varför inte bara lägga till en "Ta bort konto"-knapp bland inställningarna som folk som vill ta bort sitt konto utan att ha läst reglerna kan "hitta". När man klickar på den så talas det helt enkelt om att kontot inte kan raderas.

Visst, jag vet att det inte är ett jätteproblem, men å andra sidan är det väl typ tre rader HTML eller nåt? Fördelen skulle bli att folk som letar sig fördärvade efter funktionen slipper leta och får veta varför deras konto måste vara kvar och så slipper man "hur tar jag bort mitt konto"-trådstarter.

Som sagt, inget stort problem kanske men även en liten förbättring är en förbättring?
Jag gillar idén, men samtidigt undrar jag om dessa smartskaft som inte ens kan läsa FAQen eller förstår hur man PMar valfri moderator utan postar här istället skulle göra om ett liknande meddelande kom upp. Förmodligen skulle de starta trådar om "varför kommer det upp en ruta som..." istället.
Citera
2008-11-11, 01:21
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag gillar idén, men samtidigt undrar jag om dessa smartskaft som inte ens kan läsa FAQen eller förstår hur man PMar valfri moderator utan postar här istället skulle göra om ett liknande meddelande kom upp. Förmodligen skulle de starta trådar om "varför kommer det upp en ruta som..." istället.

Det är som du säger folk skulle fortfarande starta trådar om konton som dom vill ha bort..
Så det lär nog inte funka nått vidare för dom smarta kan söka reda på infon.
Citera
2008-11-11, 06:31
Moderator
Humbugs avatar
Idén är inte helt ny och jag har själv föreslagit det nån gång.
Det är bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa.
Citera
2008-11-11, 06:39
Medlem
Ruskigbusss avatar
Egentligen kanske det skulle finnas sån intellisense som finns i Word.

När pucko nummer 4392 börjar skriva "hur avslutar man sitt" så poppar det upp en Flashback-katt som säger: "Jag ser att du tänker skriva om hur man avslutar sitt konto? Ja / Nej" - och klickar de på Ja - så hamnar de i FAQ:n där det står att det inte går.

I väntan på det så tror jag tyvärr inte heller att något annat hjälper.
Citera
2008-11-11, 08:09
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Egentligen kanske det skulle finnas sån intellisense som finns i Word.

När pucko nummer 4392 börjar skriva "hur avslutar man sitt" så poppar det upp en Flashback-katt som säger: "Jag ser att du tänker skriva om hur man avslutar sitt konto? Ja / Nej" - och klickar de på Ja - så hamnar de i FAQ:n där det står att det inte går.

I väntan på det så tror jag tyvärr inte heller att något annat hjälper.
Ramlar dom in i FAQ:n så kommer dom bara att tro att det vart nått fel så jag tror nog att inte ens din ide skulle funka.
Citera
2008-11-11, 08:27
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Ramlar dom in i FAQ:n så kommer dom bara att tro att det vart nått fel så jag tror nog att inte ens din ide skulle funka.

Nja, efter den trettonde gången så tror jag faktiskt att även den genomsnittlige flashbackaren skulle begripa.
Citera
2008-11-11, 09:10
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nja, efter den trettonde gången så tror jag faktiskt att även den genomsnittlige flashbackaren skulle begripa.
Tror tyvärr att den genomsnittlige flashbackaren skulle klicka på nej-alternativet efter några gånger och kommit vidare ändå till att posta!
Citera
2008-11-11, 11:26
Medlem
Krellyans avatar
Knappen skulle annars kunna användas för att slumpgenerera en e-mail och lösenord, vartefter man loggas ut och aldrig kan logga in igen. Men det känns som det är en överdriven och onödig funktion.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in