Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-11-10, 11:51
Medlem
NostradamusJRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jhin
Haha, okej, visste jag inte.

Varför finns det två olika namn, egentligen..?

Hm, alltså. Jag vet ju inte varför, men jag känner ju helt klart något. Men under mitt 'benzorus' så känner jag fortfarande mig neråt och mår lite smådåligt.

Polare vill ge mig en hel karta Iktorivil, hur är det..?

Alprazolam eller hur fan man nu stavar det är den verksamma substansen i tabletten, xanor är läkemedelsnamnet. Om du nu mår skit kan du smyga in i psykiatritråden och försök självdiagnosera dig lite. Men gå inte för långt och bli hypokondriker on our asses nu.

Jag tror terapi + SSRI behandling skulle få dig att må bättre, men så säger jag till nästan alla.
2008-11-10, 12:11
Medlem
Ambienbears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR
Alprazolam eller hur fan man nu stavar det är den verksamma substansen i tabletten, xanor är läkemedelsnamnet. Om du nu mår skit kan du smyga in i psykiatritråden och försök självdiagnosera dig lite. Men gå inte för långt och bli hypokondriker on our asses nu.

Jag tror terapi + SSRI behandling skulle få dig att må bättre, men så säger jag till nästan alla.

Det är så otroligt mycket smartare att börja med en SSRI innan man börjar knapra benzos. Men sedan om man fortfarande känner sig nere efter en månad på en SSRI, eller om man går igenom en tuff period så kan ju benzo givetvis hjälpa.

Tycker TS borde testa en SSRI och en insomningstablett som t.ex. Stilnoct.
2008-11-10, 12:34
Medlem
Jungles avatar
Benzo är ju kanom mot ångest, men är du deprimerad så får du nog ta nått annat mot det.
2008-11-10, 12:47
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Hehe tackar! Ska man rodna nu?

Haha det gör du som du vill .

TS Har du varit hos en läkare å kollat vad han säger ?
Kommer ju inte direkt stå i papprena att du är knarkare för att du är deppig.

Håller nog med någon som sa att SSRI + prata ut med någon som kan sånt, det är nog det du behöver.

Jag ska inte ta förhastade slutsatser, men det låter precis som om du vill ha ett godkännande ifrån oss här på FB att du ska få ta benzo för att du inte mår bra, men jag kan ju ha jävligt fel med, då ber jag om ursäkt i så fall.

Kan nog inte påstå att Benzo löser dina problem på något sätt, du skjuter bara undan dom.
Senast redigerad av narki 2008-11-10 kl. 12:50.
2008-11-10, 12:49
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambienbear
Det är så otroligt mycket smartare att börja med en SSRI innan man börjar knapra benzos. Men sedan om man fortfarande känner sig nere efter en månad på en SSRI, eller om man går igenom en tuff period så kan ju benzo givetvis hjälpa.

Tycker TS borde testa en SSRI och en insomningstablett som t.ex. Stilnoct.
Nej smartast är nog att börja med SSRI och benso samtidigt, det är typ praxis; eftersom dom flesta mår 10ggr sämre de första 3-4 veckorna av SSRI.
2008-11-10, 13:03
Medlem
Himmler!s avatar
Tråkig som jag är så måste jag hänvisa till bensotråden. Benso är dessutom ingen antideppmedicin så testa SSRI/SNRI först som andra redan har sagt. Tråd låst.

mod.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in