2018-05-24, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
NK News contacted TV Chosun on Wednesday for a clarification of the story, but the journalist was unavailable for comment.

“We believed this story at first, (but this case) shows that humility and fact-checking is needed with North Korea, especially when the tendency is to reinforce our biases,” said Geoffrey See of the Choson Exchange NGO, which regularly works inside North Korea.

“The problem with the field is that there are few fact checkers, limited information, lack of humility, combined with strong agendas and confirmation biases,” See added. “People do not seek out information. They put out opinions and seek information that confirms their existing preconceptions
https://www.nknews.org/2018/05/journalists-deny-reports-of-10000-visa-fee-to-enter-north-korea/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=Twitter

Ett tips: lägg ner det där med att du är en high-flyer med ett internationellt nätverk när du sitter på Flashback. Det är ingen som tror på dig. Du har som alla andra väldigt lite substantiell information om NK. T.o.m. med den förvirrade SecundusSilent på sin kant ger ett mer seriöst intryck än din förbannade neokonservativa dynga.

Jag ger Dig härmed, ett så kallat RAKT och klart besked.

Min högsta önskan här i världen är INTE, att samla support eller bifall från Dig.

Du vet exakt var jag står och vilka uppfattningar jag har om diktaturen i Nord.

Vi delar inte patos, i något avseende.

Jag är fullkomligt ointresserad och totalt likgiltig över Dina omdömen om mig, samt mina åsikter respektive mitt kontaktnät eller kunskaper.

Således klargör jag följande, aversionen och animositeten oss emellan är ömsesidig.
Citera
2018-05-24, 15:54
Medlem
Verkar inte bli möte nu i juni

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-44242558?ns_campaign=bbcnews&ns_mchannel=social&ns _source=facebook&ocid=socialflow_facebook

US President Donald Trump has cancelled a planned summit with North Korean leader Kim Jong-un, saying it would be inappropriate at this time.
Citera
2018-05-24, 15:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Jag ger Dig härmed, ett så kallat RAKT och klart besked.

Min högsta önskan här i världen är INTE, att samla support eller bifall från Dig.

Du vet exakt var jag står och vilka uppfattningar jag har om diktaturen i Nord.

Vi delar inte patos, i något avseende.

Jag är fullkomligt ointresserad och totalt likgiltig över Dina omdömen om mig, samt mina åsikter respektive mitt kontaktnät eller kunskaper.

Således klargör jag följande, aversionen och animositeten oss emellan är ömsesidig.
Jag har ingen som helst animositet gentemot dig. Hur kan jag ha det mot en patetisk fjant? När det gäller Korea har du gjort klart för allt och alla att USA is the greatest nation in the world. Du tappar tyvärr allt i trovärdighet i dina analyser då. Du märker inte ens att SK:s hemmaopinion har börjat vika av från sådana som dig med din neokonservativa amerikanska exceptionalitet och annat fjanteri. Försök åtminstone att sätta dig in i människors verklighet och förstå att i första hand ser SK och NK på varandra som broderfolk och med det är just nu en militär lösning helt utesluten hur mycket markradar man än har.
Citera
2018-05-24, 16:02
Medlem
Citat:
Jag har ingen som helst animositet gentemot dig. Hur kan jag ha det mot en patetisk fjant? När det gäller Korea har du gjort klart för allt och alla att USA is the greatest nation in the world. Du tappar tyvärr allt i trovärdighet i dina analyser då. Du märker inte ens att SK:s hemmaopinion har börjat vika av från sådana som dig med din neokonservativa amerikanska exceptionalitet och annat fjanteri. Försök åtminstone att sätta dig in i människors verklighet och förstå att i första hand ser SK och NK på varandra som broderfolk och med det är just nu en militär lösning helt utesluten hur mycket markradar man än har.

Du har noll markradar och för mig är Dina synpunkter, av mycket ringa värde!

Dessutom är mötet inställt i Singapore av Trump, så Du invänta en annan framtid nu!
Citera
2018-05-24, 16:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du har noll markradar och för mig är Dina synpunkter, av mycket ringa värde!

Dessutom är mötet inställt i Singapore av Trump, så Du invänta en annan framtid nu!
Du ska nog se att det kommer till stånd till slut. Med eller utan Trump.

Värt att notera är att det är USA som drar sig ur.
Senast redigerad av arbetet 2018-05-24 kl. 16:14.
Citera
2018-05-24, 16:13
Medlem
Citat:

Läs brevet, mycket skickligt formulerat av Trump.

Han får nu smaka sin egen medicin, dock i en lite mer "Förfinad" form.
Citera
2018-05-24, 16:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Läs brevet, mycket skickligt formulerat av Trump.

Han får nu smaka sin egen medicin, dock i en lite mer "Förfinad" form.
Ja, det har jag gjort och som du kanske minns har jag sagt att vi kommer att få se några sådana här vändor då framförallt USA vandrar ut.
Citera
2018-05-24, 16:15
Medlem
Citat:

Värt att notera är att det är USA som drar sig ur.

Otroligt smart av Trump!
Citera
2018-05-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ja, det har jag gjort och som du kanske minns har jag sagt att vi kommer att få se några sådana här vändor då framförallt USA vandrar ut.

Det är egentligen inte så konstigt att Trump backar.
När man kallar Presidentens närmaste män med okvädesord så känns förhandlingsklimatet inte så gott.

Ungefär som två skribenter här i tråden som kallar andra skribenter för:
”pucko”, ”du är dum i huvudet” ”idiot”, ”imbecill” o.s.v i all oändlighet.

Vem tar en sådan person på allvar?
Vem vill bemöta en sådan person med respekt?
Citera
2018-05-24, 17:16
Medlem
Jag kan också tillägga att ni som följer nordkoreansk media har kunnat konstatera att retoriken har hårdnat de senaste veckorna.
Redan där kunde man gissa att det skulle bli tveksamheter vad beträffar mötet, det var dock lite oväntat att Trump satte ner foten men jag förstår jag honom.
Att förhandla med personer med det språkbruket skulle alltrig kunna leda någonvart.
Citera
2018-05-24, 17:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är egentligen inte så konstigt att Trump backar.
När man kallar Presidentens närmaste män med okvädesord så känns förhandlingsklimatet inte så gott.

Ungefär som två skribenter här i tråden som kallar andra skribenter för:
”pucko”, ”du är dum i huvudet” ”idiot”, ”imbecill” o.s.v i all oändlighet.

Vem tar en sådan person på allvar?
Vem vill bemöta en sådan person med respekt?
Vem vill möta någon som hotar med the Libya Option? Och vem fan är du lilla snöflinga?

Läs the Art of the Deal så kanske du förstår Trumps strategi lite bättre.
Citera
2018-05-24, 17:58
Medlem
Citat:
Vem vill möta någon som hotar med the Libya Option? Och vem fan är du lilla snöflinga?

Läs the Art of the Deal så kanske du förstår Trumps strategi lite bättre.
Tyvärr arbetet, med den typen av inlägg visar du att du spelar på Kims planhalva.

Du är faktiskt någon som här i tråden har visat sig inte vara någonting, men fortsätt du med Nordkorearetorik, ingen tar dig i alla fall på allvar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in