Citat:
Ett tips: lägg ner det där med att du är en high-flyer med ett internationellt nätverk när du sitter på Flashback. Det är ingen som tror på dig. Du har som alla andra väldigt lite substantiell information om NK. T.o.m. med den förvirrade SecundusSilent på sin kant ger ett mer seriöst intryck än din förbannade neokonservativa dynga.
NK News contacted TV Chosun on Wednesday for a clarification of the story, but the journalist was unavailable for comment.https://www.nknews.org/2018/05/journalists-deny-reports-of-10000-visa-fee-to-enter-north-korea/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=Twitter
“We believed this story at first, (but this case) shows that humility and fact-checking is needed with North Korea, especially when the tendency is to reinforce our biases,” said Geoffrey See of the Choson Exchange NGO, which regularly works inside North Korea.
“The problem with the field is that there are few fact checkers, limited information, lack of humility, combined with strong agendas and confirmation biases,” See added. “People do not seek out information. They put out opinions and seek information that confirms their existing preconceptions”
Ett tips: lägg ner det där med att du är en high-flyer med ett internationellt nätverk när du sitter på Flashback. Det är ingen som tror på dig. Du har som alla andra väldigt lite substantiell information om NK. T.o.m. med den förvirrade SecundusSilent på sin kant ger ett mer seriöst intryck än din förbannade neokonservativa dynga.
Jag ger Dig härmed, ett så kallat RAKT och klart besked.
Min högsta önskan här i världen är INTE, att samla support eller bifall från Dig.
Du vet exakt var jag står och vilka uppfattningar jag har om diktaturen i Nord.
Vi delar inte patos, i något avseende.
Jag är fullkomligt ointresserad och totalt likgiltig över Dina omdömen om mig, samt mina åsikter respektive mitt kontaktnät eller kunskaper.
Således klargör jag följande, aversionen och animositeten oss emellan är ömsesidig.