2010-03-26, 17:55
Medlem
Krehs avatar
Tror dock att Jong Il har startat kriget för tidigt. Med deras ekonomi har de ingen chans att vinna.
Citera
2010-03-26, 17:56
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udda123456
troligtvis inte. vad för fartygstyp var det som förstördes den gången?

Vet bara att det var ett "patrullfartyg".

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Var kan man läsa om det?

Jag läste det i diverse tidningar. Inträffade runt november-december.
Citera
2010-03-26, 17:57
Medlem
Ingen chans att det kanske var en mina som dom kanske körde på?

Spännande dagar framöver kommer det vara iaf.
Citera
2010-03-26, 17:59
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Vet bara att det var ett "patrullfartyg".

Jag läste det i diverse tidningar. Inträffade runt november-december.
Koreakriget avslutades med en vapenvila 1953. Någon fredsöverenskommelse har aldrig nåtts och därför råder teoretiskt sett (nu kanske även pratiskt sett) fortfarande krigstillstånd mellan länderna.
Citera
2010-03-26, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naikon
Jag är inte insatt i det här, men varför vill vissa av er att det ska bli krig? Eller är ni bara sarkastiska...?
Jag förstår inte heller hur de kan vara så sjuka att se ett ''masskrig'' där miljoner dör. Krig är aldrig något man ska önska över alls. Jag själv tycker det är sorgligt att koreaner krigar mot varandra, jag har familj och släktingar i Sydkorea.
Citera
2010-03-26, 18:00
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radioaktivanka
Ingen chans att det kanske var en mina som dom kanske körde på?

Spännande dagar framöver kommer det vara iaf.

Eller att egen ammunition eller liknande exploderat. Tycker inte man ska exkludera någonting i ett så tidigt skede.
Citera
2010-03-26, 18:00
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
Det finns tiotals tunnlar från Nordkorea till Sydkorea där massa tanks och annat kan åka igenom, Nordkorea behöver bara transportera sin armé dit genom tunnlarna.

Det har de säkert. Men det jag undrar är om det liksom hjälper något i dagens läge. Vad händer när de åkt med sina tusentals tanks och allt vad det är. Tunnlarna om de nu finns, lär ju inte leda var som helst likt GLA i Command & Conquer: Generals. Med tanke på att Syd har ett rejält flygvapen så lär de ju ta hand om alla tanks och annat som kommer ut ur tunnlarna, eller?

Det jag menar är att det liksom inte spelar någon roll om man har flera hundratusentals t-72-tanks eller en jättearmé på flera miljoner man idag då krig inte går på så sätt att man åker in i varandra och skjuter på varandra i enorma slag.
Citera
2010-03-26, 18:01
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Jag förstår inte heller hur de kan vara så sjuka att se ett ''masskrig'' där miljoner dör. Krig är aldrig något man ska önska över alls. Jag själv tycker det är sorgligt att koreaner krigar mot varandra, jag har familj och släktingar i Sydkorea.

Håller med. Krig är det mest idiotiska som finns på denna jord. Och säg inte emot, för så är det bara.
Citera
2010-03-26, 18:02
Medlem
Citat:
Den nordkoreanska militären hade tidigare på dagen anklagat USA och Sydkorea för att försöka störta regimen i Pyongyang och sade att den var redo att avfyra kärnvapen för att möta provokationer.
- De som strävar efter att störta systemet Nordkorea. . .kommer att falla offer för oöverträffade kärnvapenattacker från den oövervinnerliga armén, uppgav en talesman till den nordkoreanska statliga nyhetsbyrån.
Nordkorea har den senaste tiden sagt sig förstärka sitt försvar med anledning av att Sydkorea och USA nyligen genomfört en gemensam militärövning.
De två koreanska staternas flottor utväxlade eld med materialskador på båda sidor för första gången på sju år i november, i Gula havet. Den omstridda gränsen i Gula havet var skådeplats för dödliga strider 1999 och 2002.

Från expressen...

Notera att NKs arme är oövervinnelig!!!
Citera
2010-03-26, 18:04
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anckarström
Notera att NKs arme är oövervinnelig!!!

tja rent tekniskt så är den väl det också? Den har ju inte förlorat något krig då kriget ännu inte är över formellt =).
Citera
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naikon
Håller med. Krig är det mest idiotiska som finns på denna jord. Och säg inte emot, för så är det bara.
Jag vill se USA förnedrat. Jag hoppas inte på något sätt på några civila dödsoffer. Eftersom det ju är oundvikligt i krig så var det fel av mig att skriva att jag hoppas på krig. Men USAs förbannade hycklande och terroriserande av världen just nu gör att jag vill se dem komma som världsfrälsaren till Sydkoreas assistans och sen förintade.

Detta betyder inte att jag stödjer Nordkoreas diktatoriska system. Men jag hatar USA mer.
Citera
Medlem
Elmamans avatar
Citat:
Kapitalisterna i tråden visar sin rätta sida genom att önska ett stort krig. Kriget kommer men det är tråkigt dock oundvikligt i längden.

Jag skrev att kriget snart äntligen börjar då fred aldrig kommer ske så länge amerikanska soldater finns i Korea.

Ligger nog lite i det du säger. Antingen måste Usa ut ur Sydkorea eller också måste diktatorn Kim Jong Il störtas. Ser hellre att diktatorn dinglar i repet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in