2017-11-18, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det märks tydligt att stjärnor som George "islam is religion of peace" Bush och Hillary "america is great because america is good" Clinton , ligger och guppar på den berömda nivån av c.a. IQ80.
Ja du, själv förefaller du ligga på den berömda nivån IQ-fiskmås.
Citera
2017-11-18, 23:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Tror du att gulingar är ointelligenta eller vad är ditt problem med att inse att koreaner och japaner är bland de mest intelligenta folken på jorden ?

Nu råkar det vara på det sättet men det är tydligen förnedrande svårt att förstå för en amerikan som tror det är normalt att väga 200 kilo och ha en pistol i handskfacket .

Du tänker inte att du generaliserar?

Decennier av svält och umbäranden, ta sedan att de är avskärmade från information - vad tror du det gör för ett lands genomsnittsintelligens? Intelligens behöver ju näring, något att utvecklas av och med.

I Nordkorea finns det ju bara bönder, turistguider, soldater och straffångar, var ska denna intelligens frodas?
Citera
2017-11-19, 00:45
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du tänker inte att du generaliserar?

Decennier av svält och umbäranden, ta sedan att de är avskärmade från information - vad tror du det gör för ett lands genomsnittsintelligens? Intelligens behöver ju näring, något att utvecklas av och med.

I Nordkorea finns det ju bara bönder, turistguider, soldater och straffångar, var ska denna intelligens frodas?

De har ganska mycket klassisk musik på skolschemat tydligen. Jag tror du missuppfattat det där med intelligens. Man blir inte smartare för att man äter mer mat. Vid en viss gräns blir man fet,andfådd, sjuk och får svårt att röra sig.
Dessutom blir man dum eftersom hjärnan inte får vad den behöver när man äter skräpmat.
Citera
2017-11-19, 00:56
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Vad är det som är svårt att förstå ?

Amerikansk imperialism har retat upp ett land i östra asien där folk har högst genomsnittlig IQ i världen.
Fram med siffrorna eller sluta yra.
Citera
2017-11-19, 11:07
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Din logik haltar, som vanligt.

Om Din omtanke om oss i väst och USA grundar sig på att, Du "Egentligen inte hatar väst" utan "Bara vill rädda oss från vårt felaktiga, dekadenta system", och att Du i grunden tycker att "Lek med vapen" är fel, varför lekte Du med vapen som liten?
Du hade säkert spelat krigsdataspel idag istället!

Varför har inte skolorna i Sydkorea böcker och pedagogik som lär barnen att skjuta Nordkoreaner - Kineser eller Ryssar eller Japaner för den delen? Alla dessa borde ju historiskt sett vara "Fiender" som berättigar till läromedel med hat i, om Din logik är den rätta? Jo, dom har kommit så mycket längre i sin demokratiska utveckling, och inser att hat och det som hände för över 60 år sedan är förbi!

Nordkorea dock, har stått och "Stampat" i "Ofruktsam frustration", tyvärr.

Och en mycket viktig faktadel i sammanhanget, om Nordkorea beskrev historien på ett korrekt sätt, för skolbarnen, skulle inte någon enda bok i Nordkorea behöva innehålla det material dom gör nu.

Nordkorea startade kriget och förlorade det. Insåg man det, så skulle inte dagens problem vi har med Nordkorea existera över huvudtaget. Börja där först!

Presentera en lösning på problemet istället, VILKA, är det Du vill skydda och varför?

Vill Du skydda barnen i väst eller vill Du skydda enbart barnen i Nordkorea?

När slutar den Nordkoreanska regimens indoktrinering av skolbarn och befolkning?

Eftersom en återförening och något fredsavatal aldrig blir aktuellt, vad ser Du för lösning?

Vi är nog många här på FB som inte köper Din logik, men inser Din hårda syn på omvärlden och våra värderingar, men att bemöta Din "Fanatism" och "Övertygelse" med lika hårda omdömen som Du gör, fungerar inte, det har vi konstaterat.

Du borde sluta tillskriva mig uppfattningar ala Goebbels retoriska skola.

Istället borde du fundera på hur de mänskliga rättigheterna i DFR Korea påverkas av sanktioner som drabbar befolkningens hälsotillstånd och näringsintag - samt över den alternativa lösningen som heter normalisering och acceptans av DFRK, som inte utgör något hot mot någon som inte hotar detsamma med kärnvapenkrig. Roten till problemen i Korea heter USA och har så varit sedan USAs invasion i Korea på 50-talet.

En normalisering skulle innebära avspänning, återförening och utveckling - allt detta som roten till ondskan i Korea avskyr, den imperialistiska staten USA, som hatar allt som heter välfärd, frihet och utveckling för folken i världen.
Citera
2017-11-19, 11:16
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Sluta förvränga historien, Den store ledaren startade kriget, punkt! (Trots att både Stalin och Kineserna var tveksamma och inte ville).

Sydkorea är INTE USA:s territorium.

Var vänlig och håll Dig till sanningen!

Jag har ett boktips till dig. Den ansedda amerikanska historikern Bruce Cummings har studerat Koreakriget under en följd av år. Läs och lär om inbördeskriget:

The Korean War: A History
"Bruce Cumings reveals the war as it was actually fought. He describes its origin as a civil war, preordained long before the first shots were fired in June 1950 by lingering fury over Japan’s occupation of Korea from 1910 to 1945. Cumings then shares the neglected history of America’s post–World War II occupation of Korea, reveals untold stories of bloody insurgencies and rebellions, and tells of the United States officially entering the action on the side of the South, exposing as never before the appalling massacres and atrocities committed on all sides."
https://www.amazon.com/Korean-War-History-Library-Chronicles/dp/081297896X
Citera
2017-11-19, 14:29
Medlem
Eurypteridas avatar
Nordkorea förbereder sig på tredje världskriget och har kärnvapenprogrammet som högsta prioritet. De har dragit in matransoner sin egen miltär för att lägga resurserna på ICBM och ubåtar med ICBM. Militärindustrin går på högtryck.

Samtidigt har en oro bland senatorer och media växt. Amerikanerna är i panik för att Donald Trump kan beordra en kärnvapenattack på eget initiativ.
Militären har tvingats gå ut och meddela att de kan vägra en order från presidenten.
Citera
2017-11-19, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Jag har ett boktips till dig. Den ansedda amerikanska historikern Bruce Cummings har studerat Koreakriget under en följd av år. Läs och lär om inbördeskriget:

The Korean War: A History
"Bruce Cumings reveals the war as it was actually fought. He describes its origin as a civil war, preordained long before the first shots were fired in June 1950 by lingering fury over Japan’s occupation of Korea from 1910 to 1945. Cumings then shares the neglected history of America’s post–World War II occupation of Korea, reveals untold stories of bloody insurgencies and rebellions, and tells of the United States officially entering the action on the side of the South, exposing as never before the appalling massacres and atrocities committed on all sides."
https://www.amazon.com/Korean-War-History-Library-Chronicles/dp/081297896X

TACK, MEN JAG UNDANBER MIG, VÄNLIGAST, TIPS OM BÖCKER FRÅN DENNA SANNINGSFÖRVRÄNGARE OCH APOLOGIST AV DET NORDKOREANSKA SYSTEMET, SOM ÄR EN SKAM FÖR MÄNSKLIGHETEN!

Ansedd? Av vilka? Vänsteranhängare, ja. Övriga, nej.

För Din info, jag har läst ALLA böcker denne man skrivit, och det mesta som går att läsa i ämnet Nordkorea.
Ja, hör och häpna tom Kim IL Jongs och Kim IL Sungs böcker samt så gott som alla publikationer som utgivits av KFA.
(Så att Du inser att Du inte kan "Joddla runt" med mig i detta ämne, jag kommer obönhörligen att omintetgöra alla Dina fortsatta floskler).

Bruce Cummings har i sitt CV bland annat:

* Anses vara ledande inom den Amerikanska vänstern, som historiker inom disciplinen Korea.
* Konstant falskeligen FÖRNEKAR Sovjetunionens inblandning och sponsring av Nordkoreas INVASION av Sydkorea.
* Konstant FÖRNEKA den svåra hungersnöd som ägde rum 1990 i Nordkorea.
* Att vägra erkänna, att Nordkoreas katastrofala ekonomiska utveckling och situation är orsakad av "Juchekommunismen".
* Konstant falskeligen anklaga USA, för att ha startat Koreakriget.
* Klandra och anklaga USA, för att vara orsaken till alla spänningar och konfrontationer som genom åren uppstått i konflikten och "Drabbat" Nordkorea.
* Att gjort flera bisarra uttalanden angående "9/11", tex "Omvärldens överreaktion och hjärtlösa hållning mot dom anklagade".

Jag förstår att Du "Ser upp till denne man"!
Citera
2017-11-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Du borde sluta tillskriva mig uppfattningar ala Goebbels retoriska skola.

Istället borde du fundera på hur de mänskliga rättigheterna i DFR Korea påverkas av sanktioner som drabbar befolkningens hälsotillstånd och näringsintag - samt över den alternativa lösningen som heter normalisering och acceptans av DFRK, som inte utgör något hot mot någon som inte hotar detsamma med kärnvapenkrig. Roten till problemen i Korea heter USA och har så varit sedan USAs invasion i Korea på 50-talet.

En normalisering skulle innebära avspänning, återförening och utveckling - allt detta som roten till ondskan i Korea avskyr, den imperialistiska staten USA, som hatar allt som heter välfärd, frihet och utveckling för folken i världen.

Jag lider med det stackars folket i Nordkorea.

Normalisering kan endast uppnås, genom att, det nuvarande systemet avskaffas och "Den perversa regimen" förpassas till historiens "Soptipp". Därefter kan USA (förhoppningsvis tillsamans med K och R) och den övriga fria världen, bereda väg för, den mycket välbehövliga, välfärden - friheten och utvecklingen ett demokratiskt, nytt förbundsland skulle kunna bli.
(tex med namnet FDR=Fria Förbundsstaten Nordkorea)
Senast redigerad av LEMMOR 2017-11-19 kl. 17:05.
Citera
2017-11-19, 17:14
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Jag lider med det stackars folket i Nordkorea.

Normalisering kan endast uppnås, genom att, det nuvarande systemet avskaffas och "Den perversa regimen" förpassas till historiens "Soptipp". Därefter kan USA (förhoppningsvis tillsamans med K och R) och den övriga fria världen, bereda väg för, den mycket välbehövliga, välfärden - friheten och utvecklingen ett demokratiskt, nytt förbundsland skulle kunna bli.
(tex med namnet FDR=Fria Förbundsstaten Nordkorea)

Trevligt att läsa dina inlägg som onekligen är väl begrundade. Länkar till en WP-artikel utgående från intervjuer sträckande över ett halvår från över 25 nordkoreanska avhoppare. Dessa är naturligtvis anonyma eftersom deras familjer fortfarande är bosatta i Anus Mundi.. Hursom intressant läsning
https://www.washingtonpost.com/graphics/2017/world/north-korea-defectors/?utm_term=.ae448620ccdb
Citera
2017-11-19, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Trevligt att läsa dina inlägg som onekligen är väl begrundade. Länkar till en WP-artikel utgående från intervjuer sträckande över ett halvår från över 25 nordkoreanska avhoppare. Dessa är naturligtvis anonyma eftersom deras familjer fortfarande är bosatta i Anus Mundi.. Hursom intressant läsning
https://www.washingtonpost.com/graphics/2017/world/north-korea-defectors/?utm_term=.ae448620ccdb

Tack! Det glädjer mig.

Jo, jag läste den WP artikeln som kom i fredags, tragisk men intressant läsning.

Man slutar aldrig att förvånas över sakernas tillstånd i Nordkorea, och man önskar, att det verkligen skulle vara en ILLUSION alltihop. Man upplever också att det är en obehaglig, illusionsliknande, overklig och fasansfull "Kulissvärld" där, när man besöker landet. (vilket jag gjort)

Jag skulle vilja beskriva känslan som, att besöka ett "Artificiellt spökliknande Papier-Maché bygge", kulissliknande och befolkat av "Cyborger". Man ser framför sig i tanken, en Huvudcentral någonstans, där den Stora Ondskefulle Ledaren, sitter och "Styr" alla, likt det värsta Orson Welles eller Stanley Kubrick manus Du kan tänka Dig.

Om man kunde skulle man vilja "Riva och krossa alltihop" som ett modellbygge!
Citera
2017-11-19, 18:26
Medlem
Eurypteridas avatar
Om det var tvärtom. Hela världen var kommunistiskt och hackade, sanktionerade och atombombshotade ett litet land som kommunismen mördat flera miljoner människor i, samtidigt som det lilla öppna, fria och kapitalistiska Nordkorea satsade allt på det militära kortet för att hävda suveränitet, tror ni då det lilla öppna , fria och demokratiska Nordkorea skulle vara så fritt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in