Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
Jag har ett boktips till dig. Den ansedda amerikanska historikern Bruce Cummings har studerat Koreakriget under en följd av år. Läs och lär om inbördeskriget:
The Korean War: A History
"Bruce Cumings reveals the war as it was actually fought.
He describes its origin as a civil war, preordained long before the first shots were fired in June 1950 by lingering fury over Japan’s occupation of Korea from 1910 to 1945. Cumings then shares the neglected history of America’s post–World War II occupation of Korea, reveals untold stories of bloody insurgencies and rebellions, and tells of the United States officially entering the action on the side of the South, exposing as never before the appalling massacres and atrocities committed on all sides."
https://www.amazon.com/Korean-War-History-Library-Chronicles/dp/081297896X
TACK, MEN JAG UNDANBER MIG, VÄNLIGAST, TIPS OM BÖCKER FRÅN DENNA SANNINGSFÖRVRÄNGARE OCH APOLOGIST AV DET NORDKOREANSKA SYSTEMET, SOM ÄR EN SKAM FÖR MÄNSKLIGHETEN!
Ansedd? Av vilka? Vänsteranhängare, ja. Övriga, nej.
För Din info, jag har läst ALLA böcker denne man skrivit, och det mesta som går att läsa i ämnet Nordkorea.
Ja, hör och häpna tom Kim IL Jongs och Kim IL Sungs böcker samt så gott som alla publikationer som utgivits av KFA.
(Så att Du inser att Du inte kan "Joddla runt" med mig i detta ämne, jag kommer obönhörligen att omintetgöra alla Dina fortsatta floskler).
Bruce Cummings har i sitt CV bland annat:
* Anses vara ledande inom den Amerikanska vänstern, som historiker inom disciplinen Korea.
* Konstant falskeligen FÖRNEKAR Sovjetunionens inblandning och sponsring av Nordkoreas INVASION av Sydkorea.
* Konstant FÖRNEKA den svåra hungersnöd som ägde rum 1990 i Nordkorea.
* Att vägra erkänna, att Nordkoreas katastrofala ekonomiska utveckling och situation är orsakad av "Juchekommunismen".
* Konstant falskeligen anklaga USA, för att ha startat Koreakriget.
* Klandra och anklaga USA, för att vara orsaken till alla spänningar och konfrontationer som genom åren uppstått i konflikten och "Drabbat" Nordkorea.
* Att gjort flera bisarra uttalanden angående "9/11", tex "Omvärldens överreaktion och hjärtlösa hållning mot dom anklagade".
Jag förstår att Du "Ser upp till denne man"!