Citat:
Ursprungligen postat av
thensome
Erkänner att jag inte riktigt hängt med i frågan, så utbilda gärna en outbildad:
Det tjatas om nya sanktioner från FN.
Vad i hela friden finns kvar att sanktionera?
Egentligen inget, NK är ju just så mycket isolerat det kan bli. I och för sig så ska Kinas banker nu ha stoppat penningtransaktioner med NK
Ännu så länge så kan NKs handelsfartyg lämna och angöra NKs hamnar, det förligger ännu ingen sjöblockad vad jag förstår. Men det kan ju hända att det också kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
Frågan om "Songbun" (kastsystem) dyker då och då upp i västlig propagandamedia.
Välkommen tillbaka,
SecundusSilent, vi trodde att du var ute och jagade efter den kommunistiska utopin inne i NK

Men den kanske bara finns på youtube och vid tangentbordet ?
Men det är ju härligt med vår äkta kommunistskribent i denna tråd
Citat:
Ursprungligen postat av
DrSvenne
Eller så väljer Kim att göra en förannonserad demonstrationssprängning, det vet man ju inte ?
100 kT anses vara en laddning som är optimal för de flesta ändamål
Citat:
Ursprungligen postat av
frank-costello
CNN skriver att Nordkoreas utrikesminister Ri Yong Ho sagt att Nordkorea eventuellt kommer att genomföra en kärnvapenprovsprängning i Stilla havet som svar på det tal USA:s president Donald Trump höll i FN:s generalförsamling i tisdags.
Ja det är mycket möjligt som jag skrev i det inlägget ovan att det blir så att Kim väljer detta alternativ inom kort, Det blir i såfall en atmosfärisk detonation, jag tror inte att NK mäktar med att bygga en missil som klarar att sprängas i eller under vattenytan, det är mycket svårare...