2014-04-12, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koksan
Gammal nyhet med Nordkorea har köpt 16 000 kameror från Kina för att kunna spionera på sina medborgare.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/northkorea/9801850/North-Korea-steps-up-surveillance-of-citizens-with-16000-CCTV-cameras.html

Tankar?

/Koksan

Det väl ingen nyhet då hela världen går över till att spionera på befolkningen. Titta bara på England eller hur vi själva blir bevakade. Enklare att påstå att vi gör det i ett syfte och andra i annat.
Citera
2014-04-12, 16:33
Medlem
Koksans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penka
Det väl ingen nyhet då hela världen går över till att spionera på befolkningen. Titta bara på England eller hur vi själva blir bevakade. Enklare att påstå att vi gör det i ett syfte och andra i annat.

Ja såklart du har ju rätt på ett sätt men det är ju uppenbart som fan vad Nordkorea kommer använda dessa till

Sen så är det väl så att allt blir "saftigare" när det är nyheter från Nordkorea.

/Koksan
Citera
2014-04-17, 19:33
Medlem
I Göteborgs Posten 10/4 finns en artikel om en Ji-Min Kang som lyckats fly. Det står att hans mor flytt tidigare och att det blev hans drivkraft.

Då kan man undra varför inte han redan satt i läger efter hans mor flytt som det påstås att de gör?

Det står också att han konsumerade västerländska filmer i största hemlighet.

"-Det var så jag lärde mig om livet utanför. Jag kunde inte låta bli trots att det var farligt. Kulturella influenser utifrån är vad fruktar allta mest. Det har hänt att människor har avrättats efter att ha blivit påkomna med att lyssna på sydkoreansk musik."

Låter inte detta som lögner.
Citera
2014-04-18, 13:26
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
I Göteborgs Posten 10/4 finns en artikel om en Ji-Min Kang som lyckats fly. Det står att hans mor flytt tidigare och att det blev hans drivkraft.

Då kan man undra varför inte han redan satt i läger efter hans mor flytt som det påstås att de gör?

Det står också att han konsumerade västerländska filmer i största hemlighet.

"-Det var så jag lärde mig om livet utanför. Jag kunde inte låta bli trots att det var farligt. Kulturella influenser utifrån är vad fruktar allta mest. Det har hänt att människor har avrättats efter att ha blivit påkomna med att lyssna på sydkoreansk musik."

Låter inte detta som lögner.
Nej, det tycker jag inte. Finns ju människor som smugglar in videofilmer till NK så varför skulle det vara osannolikt att människor tittade på dessa filmer?
Citera
2014-04-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Nej, det tycker jag inte. Finns ju människor som smugglar in videofilmer till NK så varför skulle det vara osannolikt att människor tittade på dessa filmer?
Det jag menade var lögner var ju att människor kunde bli avrättade pga det
Citera
2014-04-23, 19:23
Medlem
Citat:
Det jag menade var lögner var ju att människor kunde bli avrättade pga det
Det är klart människor kan bli avrättade på grund av det. Sedan beror det på vad man smugglar in. Jag kan tänka mig att biblar och hollywoodfilmer är värre än vissa andra saker.
Citera
2014-04-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boltzlux
Det är klart människor kan bli avrättade på grund av det. Sedan beror det på vad man smugglar in. Jag kan tänka mig att biblar och hollywoodfilmer är värre än vissa andra saker.
Hur kan då folk ta risken att smuggla in film och musik om man kan bli avrättad pga det? Detta är propaganda tror jag, därmed inte sagt att det inte är en galen regim
Citera
2014-04-26, 17:04
Medlem
Citat:
Hur kan då folk ta risken att smuggla in film och musik om man kan bli avrättad pga det? Detta är propaganda tror jag, därmed inte sagt att det inte är en galen regim

Ojoj, du skulle bara veta vad folk har riskerat sina liv för genom historiens gång.
Citera
2014-04-26, 17:10
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:

av samma anledning som folk smugglar droger till länder som Thailand, Malaysia, Indonesien mfl mfl...För att det finns pengar att tjäna.

Citat:

Vad har Kimpa emot just Biblar?
Senast redigerad av rockandrolla 2014-04-26 kl. 17:50.
Citera
2014-04-26, 17:45
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Vad har Kimpa emot ljust Biblar?
Den självutnämnde guden i Nordkorea vill inte ha konkurrens
Citera
2014-04-26, 17:51
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Den självutnämnde guden i Nordkorea vill inte ha konkurrens

Så det är inte främst biblar som Kimpa ogillar utan all typ av religiös litteratur?
Citera
2014-04-26, 20:02
Medlem
Citat:
Det är kanske inte så klart eftersom det inte finns bevis för det, och inte heller bevis för motsatsen.

Biblar och hollywoodfilmer är säkert mycket värre än narkotika och vapen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in