2014-01-22, 09:37
Medlem
Koksans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Gränsen till Kina är i praktiken obefäst med tanke på de befästnings och tunnelsystem som finns i hela landet. Med andra ord är några halvöppna skydd för maskingevär en absolut bagatell i sammanhanget.
Det vet vi ju inte. Därför tycker jag det är så onödigt att grubbla över låtsasnyheter som denna.

Vad är riktiga nyheter enligt dig? Nyheter från KNCA?

/Koksan
Citera
2014-01-22, 15:45
Medlem
Gyllenborsts avatar
Kanske redan postats men... Såg precis "Secret State of North Korea". Grymt intressant dokumentär som avslöjar hur folket i NK så sakta men säkert börjar göra uppror mot regimen.

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/secret-state-of-north-korea/ (går ej att titta på filmen via denna sida men finns kul info om NK där)

Dokumentären finns dock att tanka ner på TPB:

http://thepiratebay.se/torrent/9500063/Frontline__Secret_State_Of_North_Korea

Kims dagar verkar snart vara räknade tack vare smartphones, lite kul
Citera
2014-01-22, 16:52
Medlem
Koksans avatar
Sen vill jag bara tillägga att jag tror om Nord Korea hade helt tagit över Syd korea så skulle levnadsstandarden antagligen vara mycket bättre.

Jag menar då skulle dom inte ha den galna militär satsningen. (visst skulle dom ha en del emot usa men knappast lika mycket.)

Propagandan skulle antagligen inte heller vara så hård.

/Koksan
Senast redigerad av Koksan 2014-01-22 kl. 16:55.
Citera
2014-01-22, 17:40
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksan
Vad är riktiga nyheter enligt dig? Nyheter från KNCA?

/Koksan
Ta inte den där löjliga tonen!

Det är ingen riktig nyhet att man bygger några betongväggar i ett land fullt av tunnlar och underjordiska försvarssystem. Dessutom är artikeln uppenbar spekulation.

Jag sa inte att riktiga nyheter är lätta att finna eller tro på.
Citera
2014-01-22, 17:48
Medlem
Koksans avatar
Citat:

Det är ingen riktig nyhet att man bygger några betongväggar i ett land fullt av tunnlar och underjordiska försvarssystem. Dessutom är artikeln uppenbar spekulation.

Jag svarar som jag behagar

Sen är det väl visst en nyhet ifall man är allmänt intresserad av militär utrusning, strategi och teknologi?

/Koksan
Citera
2014-01-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Det är fortfarande mycket oklart om vad som sker i de olika lägren. Jag kan tänka mig att brottslingen och hans närmsta dödas och torteras medans de kommande generationerna tvingas utföra slavgöra, hugga skog, bryta malm etc. Kanske inte så stor produktionsförlust ändå. Tänk dig typ gulags från Sovjet, där man tvingades bygga massvis med skit och få halvtaskig mat som pröjs.
Kanske det utländska bolaget som ska bryta kan ta arbetskrafrt därifrån....?
Citera
2014-01-23, 05:11
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Käften din odemokratiska babianröv, det var en intressant nyhet att Nordkorea tror att hot kan komma från Kinas håll! Och du som länkar från En Ding Ding Värld så fort du får inet access på vårdhemmet ska inte uttala dig om källor.

Det här är ingen propagandakanal för Nordkorea så du får acceptera att vi länkar nyheter om det bisarra, fascinerande och sjuka nordkorea och du ska sluta säga till användare vad de ska och inte ska säga, capisce?

"The regime is claiming that the aim is to prevent South Korean troops in China from attacking, according to the radio station.

It claims that all South Korean businessmen and workers in the Chinese cities of Dandong and Yanji are camouflaged South Korean soldiers."
De börjar bli allt mer paranoida vilket är som denna tråds rubrik säger.
Senast redigerad av Xelious 2014-01-23 kl. 05:21.
Citera
2014-01-23, 12:11
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Käften din odemokratiska babianröv, det var en intressant nyhet att Nordkorea tror att hot kan komma från Kinas håll! Och du som länkar från En Ding Ding Värld så fort du får inet access på vårdhemmet ska inte uttala dig om källor.

Det här är ingen propagandakanal för Nordkorea så du får acceptera att vi länkar nyheter om det bisarra, fascinerande och sjuka nordkorea och du ska sluta säga till användare vad de ska och inte ska säga, capisce?
Babianröv? Det var typiskt dig altså! Du tål nog inte kritik.

Slutsatsen att lite betong visar på ett hot från Kina är ren spekulation. Det sa jag ju tydligt. En icke-nyhet altså! Med tonvis av spekulation, propaganda m.a.o. Dessutom har jag inte presenterat nåt alls från alternativa källor.
Citera
2014-01-23, 13:42
Medlem
kan verkligen rekommendera kontot dprkdaily på instagram
Citera
2014-01-24, 03:00
Medlem
http://waterfordwhispersnews.com/2014/01/21/north-korea-lands-first-ever-man-on-the-sun-confirms-central-news-agency/

Nordkorea skickade en astronaut till solen! Grymt imponerande.

Vad tror ni om det? Ska det bli ny rymdkapplöpning med USA som i kalla krigets rymdkapplöpningen med Sovjetunionen?
Citera
2014-01-24, 07:09
Medlem
Xeliouss avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18230336.ab

NordKorea vill enas påstår de, men att Sydkorea måste sluta provocera. Nya taktiken verkar vara ordbajseri utan att bevisa intentionerna.
Citera
2014-01-24, 17:14
Medlem
Koksans avatar
Kim Jong Uns halv bror gömmer sig tydligen i Malaysia.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/northkorea/10592267/North-Korea-Kim-Jong-uns-half-brother-and-rival-spotted-in-Malaysia.html

Han har tydligen haft mordförsök på sig ett flertal gånger...

http://www.youtube.com/watch?v=_gcce98T7Lw En rätt gammal intervju.

/Koksan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in