2013-11-21, 14:14
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
USA har inte sålt öarna, helt enkelt eftersom de aldrig ägt dom.

Du ska inte surfa på konstiga siter och sen länka som fakta, "antiwar.com" och pakistans nation.com, det är bara skräp som jag minns vi har haft debatt om förut

Finns det bara möjlighet att kolla upp vad e skriver spelar det ju ingen roll vart det skrivs.
Eller vad tycker d? Och vad om motsatsen, alltså, ok media enligt dig men med "fakta" man ej kan kontrollera?
Citera
2013-11-21, 17:58
Bannlyst
Nordkorea propaganda bilder och slogans mot USA kan ses här:

http://www.youtube.com/watch?v=7N97amJ0Wu8

Rätt intressant, Nordkorea har ungefär samma propaganda mot USA som Iran har, som stämmer till viss del.
Citera
2013-11-21, 18:01
Bannlyst
Citat:

Du ska inte surfa på konstiga siter och sen länka som fakta, "antiwar.com" och pakistans nation.com, det är bara skräp som jag minns vi har haft debatt om förut
Är du på riktigt? Menar du på allvar att den imperialistiska jänkar eliten vill att några ''gulingar'' i Kina ska få ha något att säga till om? Framväxten av en multipolär värld är det Washington - Tel Aviv fruktar mest, ingen nation i denna värld ska tro att de får ha egna åsikter som inte är godkända från Washington och Tel Aviv.
Citera
2013-11-21, 18:23
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Behemoth1
Är du på riktigt? Menar du på allvar att den imperialistiska jänkar eliten vill att några ''gulingar'' i Kina ska få ha något att säga till om? Framväxten av en multipolär värld är det Washington - Tel Aviv fruktar mest, ingen nation i denna värld ska tro att de får ha egna åsikter som inte är godkända från Washington och Tel Aviv.

Projicera inte dina egna problem på judar och USA. De spelar en mycket liten roll i de flestas liv, dvs om man bortser från det faktum att USA räddade oss från både Sovjet och tredje riket. Just det, du är nasse, därav ditt USA-hat antar jag? Som jag sagt förut så tycker jag ditt envisa tjat om USA i en tråd om Nordkorea tyder på fel focus. Finns det inte många andra konspirationstrådar om USA där du kan bidraga? Detvartypskt kan nog tipsa dig!
Citera
2013-11-21, 19:06
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:

Det är bara en teknikalitet vem som var ägaren eftersom öarna var ett amerikanskt protektorat efter kriget 1945. Försäljningen innebar i praktiken at USA godkände att öarna blev ett japanskt protektorat.

Det är då märkligt att du inte förstår essensen i nånting! Du kan inte gömma dig bakom ovidkommande detaljer.
Citera
2013-11-21, 19:38
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Projicera inte dina egna problem på judar och USA. De spelar en mycket liten roll i de flestas liv, dvs om man bortser från det faktum att USA räddade oss från både Sovjet och tredje riket. Just det, du är nasse, därav ditt USA-hat antar jag? Som jag sagt förut så tycker jag ditt envisa tjat om USA i en tråd om Nordkorea tyder på fel focus. Finns det inte många andra konspirationstrådar om USA där du kan bidraga? Detvartypskt kan nog tipsa dig!

Men har man svalt allt och vägrar tänka kritiskt som du verkar göra måste det vara jobbigt när världen kastas över ända.Jagtänker dig som en som ihärdigt idiotförklarade alla som ansåg att jorden var rund eftersom auktoriteten sade att den var platt. Jag ser dig slicka i dig Goebbels historier som fakta och försvara nazismen som vetenskaplig. Bodde du i Nordkorea hyllade du den stora ledaren med hela ditt hjärta. Bodde du i sovjet hyllar du stalin som gud. Bodde du I Väst så hyllade du USA som en frihetsälskande och fredsälskande... Vänta nu... Du bor ju i väst och hyllar USA.
Citera
2013-11-23, 03:53
Medlem
Sir_Ks avatar
Nordkorea har fått ett av sina ADHD-ryck igen tydligen...
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2510907/War-veteran-Merrill-Newman-85-detained-North-Korea.html
Citera
2013-11-23, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2510907/War-veteran-Merrill-Newman-85-detained-North-Korea.html
Ja tydligen råkade han säga sin uppriktiga mening och glömde att han var i ett land utan rättssäkerhet eller förbindelser med omvärlden. Att resa in i Nordkorea är att leka med livet som insats. att sedan vara övervakad hela tiden och inte få se mer än fasader av landet kan ju inte vara njutbart. Många som i okunnighet turistat i landet vittnar om olusten och ibland skräcken dom känt när regimen styrt och ställt över dom. Brrr. Själv skulle jag aldrig sätta min fot i en sådan dynghög till område, för ett land värdigt befolkningen är det ju inte egentligen.
Citera
2013-11-23, 11:58
Medlem
Sympatikerns avatar
Hur slutet är landet egentligen? Lika befängt som för 10 år sedan då man behövde egen guide om man skulle få besöka landet?
Citera
2013-11-23, 13:42
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja tydligen råkade han säga sin uppriktiga mening och glömde att han var i ett land utan rättssäkerhet eller förbindelser med omvärlden. Att resa in i Nordkorea är att leka med livet som insats. att sedan vara övervakad hela tiden och inte få se mer än fasader av landet kan ju inte vara njutbart. Många som i okunnighet turistat i landet vittnar om olusten och ibland skräcken dom känt när regimen styrt och ställt över dom. Brrr. Själv skulle jag aldrig sätta min fot i en sådan dynghög till område, för ett land värdigt befolkningen är det ju inte egentligen.
Inte tror jag att en turistresa dit är farlig. Inte gjort det själv men varför skulle det vara farligt? Det är ju många som rapporterat sina upplevelser som turist.
Citera
2013-11-23, 23:31
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
USA har redan gett sig på Kina. Ett klart exempel är försäljningen av Senkaku/Diaoyu öarna via en Japansk affärsman till Japan. Naturligtvis förstod USA konsekvensen av försäljningen. Dessutom hade USA ingen rätt att sälja ett protektorat som inte var Amerikansk territorium.
Korrekt. USA har även en skyldighet att skydda Japan, inklusive öarna, mot angrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Hur en djupare kris utvecklas är inte så bara för mindre stater att besluta själva. USA har baser i både Japan och Sydkorea och starka band till Taiwan. En eskalation planeras säkert så att Kina får maximalt med problem.
Kina säger att de kommer att etablera en luftförsvarszon i Östkinesiska havet. Alla flygplan som åker igenom zonen måste identifiera sig. Japan är inte glada, och inte heller Taiwan. Japan säger att luftförsvarszonen hotar det bilaterala avtalet, vilket kan leda till väldigt farliga konsekvenser i regionen. Med andra ord så är det Kina som provocerar just nu. Frågan är om Japan och Taiwan har några svar på tal, eller om de låter Kina sätta upp en luftförsvarszon?

http://www.japantoday.com/category/politics/view/japan-protests-new-china-air-defense-zone
Citera
2013-11-30, 06:56
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K

"Nordkorea uppger att den amerikanske medborgaren Merrill Newman arresterats för fientliga avsikter mot staten. Han anklagas för att vara kriminell och inblandad i dödandet av civila under Koreakriget 1950–53."

http://www.dn.se/nyheter/varlden/amerikan-anklagas-for-krigsbrott-i-nordkorea/

Deras ADHD-ryck kan kanske vara motiverat. Det mördades ju rätt många civila, hade det varit Israel som plockat en påstådd Nazist från kriget, hade du använt samma ordval?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in