Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Och igen, slutar den hårda retoriken och Nordkorea faktiskt börjar jobba för fred så finns det ingen anledning till övningen längre. Man kan gradvis minska den och även flytta den som en del i en nertrappnings kompromiss. Men nej, här ska man få hota om att totalförstöra storstäder och köra över grannländer utan några som helst reaktioner. Man ska även få utveckla kapacitet för kärnvapen i lugn och ro när man uttryckligen har hotat om kärnvapenkrig. Länder har blivit invaderade för mindre. Nordkorea ska skatta sig lycklig att man inte tar dom på något större allvar längre.
Länderna befinner sig fortfarande i öppet krig med varandra rent politiskt, det är såhär det funkar.
Länderna befinner sig fortfarande i öppet krig med varandra rent politiskt, det är såhär det funkar.
Lägg av med USA-älskandet.
Som muslim som följer noggrant konflikterna i muslimska länder så vet jag vad USA gör i världen och jag förstår helt Nordkoreas reaktion. USA har militärbaser överallt i världen, inkluderat i heliga muslimska länder. USA har militärbaser i Sydkorea och utför dessa övningar framför ett litet och självständigt land som Nordkorea är. Vem hade inte känt sig provocerad?
Saker och ting kommer och går i historien. Jag är övertygad om att USA kommer gå under, inte för att man blir militärt besegrade men av andra anledningar. Dem flesta stora imperier har gått under, inte för att man blivit militärt besegrade men av andra anledningar. Men det är ändå fruktansvärt jobbigt att läsa och höra detta USA-älskandet och rövslickandet och denna idiotiska indoktrinering som existerar med dem 3 orden frihet, demokrati och mänskliga rättigheter. Som om mänskligheten i dessa 6-7000 åriga historia aldrig haft detta men att man nu helt plötsligt tack vare USA har allt detta och alla som tycker och tänker annorlunda bryter mot detta!
Jobbigt med dessa personer.