2013-04-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KORITFW
Breaking news på RT:

http://rt.com/news/us-missile-guam-korea-290/

"N. Korea says it has final approval for nuclear attack on US"

Hoppas detta är starten på WWIII.

"War makes rattling good history; but Peace is poor reading!" fan vad jag ska mysläsa RT nu framöver. Go Kim Jong Un!

Jag hoppas att du påverkas. Krig är inte som på tv-spel.
Citera
2013-04-03, 23:03
Medlem
Spontant funderar jag över vad Nordkorea tänker med.

Deras allians/samarbete med Kina är inte direkt på topp och jag tvivlar på att Kina och Ryssland skulle gå in och hjälpa Nordkorea i ett eventuellt krig.

Nordkorea vs Sydkorea / USA.

Hoppas att hela Nordkorea jämnas med marken.
Det enda tragiska med detta är att många trevliga människor i Sydkorea kommer mista livet vid ett eventuellt krig.
Citera
2013-04-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Jag hoppas att du påverkas. Krig är inte som på tv-spel.

Det kommer jag absolut, gjort investeringar som bara blir bättre av krig. Spelar inte TV spel, aldrig gjort. Men älskar krigshistoria, och är helt enkelt av åsikten att jag vill leva och se historia skrivas så att säga, att idiotiska Amerikaner eller Asiater dör rör mig inte ett dugg.
Citera
2013-04-03, 23:07
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Om det inte vore så obehagligt att det här är verkligheten skulle man kunna tro att det vore en Bondfilm. Det är minst lika galet.

Kim Jong-un ser också ut som en fet liten superskurk med SS-frisyr. Han verkar gå till samma frisör som Heinrich Himmler eller har samma brist på smak. Det saknas bara en vit perserkatt.

Jag var lite otrevlig mot killen tidigare som sa att det finns likheter här med Nazityskland. Jag måste ge honom rätt. Det här påminner inte minst om "the phony war", låtsaskriget från september 1939 till i början av maj 1940, då Polen var besegrat och man hela tiden väntade på Hitlers nästa drag.

Nu väntar alla på Kim Jong-uns nästa drag, och han njuter till fullo av att vara i centrum av världsnyheterna.

Jag tror tyvärr du kan ha rätt. Detta kan vara en ren egotripp för den fete fan, där han spelar högre och högre tills det blir schack matt. En sak som skrämmer med detta är ju hur ruskigt oberäkneligt NK är, det är inte direkt samma rationella hjärnor som under Kubakrisen här.
Citera
2013-04-03, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walter.White
Hoppas att hela Nordkorea jämnas med marken.
Det enda tragiska med detta är att många trevliga människor i Sydkorea kommer mista livet vid ett eventuellt krig.

Härliga människor det finns på Youtube. Vilken intellektuell och medkännande person vi hade här.
Alla i Nordkorea och hela deras samhälle (se video nedan) förtjänar att jämnas med marken.

Här har ni en trevlig dokumentär i högupplösning, om Pyonyang med fokus på en grupp ukrainare som åker dit på besök. Från februari i år.

http://www.youtube.com/watch?v=MtzALSBgPj0

Den som kan ryska kommer verkligen få ut något av den här, de förklarar precis som det är utan fördomar. Men det är bra filmat också, och stämmer med mina erfarenheter förutom att de åker på sommaren och det är JÄKLIGT kallt och hemskt där på vintern. Definitivt inte lika muntert med fina blommor... För folk från ex Sovjet är det barndomsnostalgia av stora mått också, plus att arkitekturen är bekant.

De andra större städerna är liknande, med parker, kulturhus osv. Frågan är som sagt hur det är i de här norra inomliggande provinserna där det eventuellt finns ruskiga fångläger. Men som du kan se från bilderna så är större delen av landet i ett acceptabelt skick.
Senast redigerad av Snezhinka 2013-04-03 kl. 23:11.
Citera
2013-04-03, 23:11
Medlem
mrmoonlightss avatar
Kanske vill Kim Jong Un begå självmord, vad vet jag? Men vad är grejen med att hota att atombomba USA annars? Ska USA falla för hoten och göra vaddå?
Citera
2013-04-03, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Kanske vill Kim Jong Un begå självmord, vad vet jag? Men vad är grejen med att hota att atombomba USA annars? Ska USA falla för hoten och göra vaddå?

Jag och alla andra som är kunniga om det här säger gång på gång:
  • Det här är en retorikövning (retorik=snack)
  • Det händer varje år. Det är bara lite mer drama den här gången, och inga andra spännande nyheter på gång. Det här uppmärksammans mer i svensk än internationell press. Alla erfarna Asienjournalister vet att det inte är på allvar utan bara ett spel.
  • Det kommer absolut inte att bli något krig.
  • Anledningen till bråket är att Nordkorea är förbannade för att Sydkorea och USA har en stor militärövning som går ut på att simulera en invasion av Nordkorea.
  • När övningen är över så kommer bråket att sluta för att sedan börja om igen om ungefär ett år när övningen skall göras igen.
Citera
2013-04-03, 23:14
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Det är hemskt att hoppas på ett krig men om nu man tror att enda chansen för ett enat korea är genom krig så är det väl bättre att det sker idag än om 20, 40, 50 år?
Citera
2013-04-03, 23:16
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Bedömer man staden efter ett etiskt synsätt finns det plötsligt inte särskilt många fina städer eller byggnader kvar i världen, förutom nya plaststäder möjligtvis.

Skräckexempel på städer finns ju även i de diktatoriska oljeemiraten, känner en familj som åkte till Bahrain tror jag det var, alla bilder bestod av tomma vägar och platser, väldigt NK aktigt.
De nya städerns som växer upp i Dubai med höghus mitt ute i den 50 c öknen verkar inte heller "speciellt kul". I Saudi får kvinnor inte köra bil och de har en enorm säkerhets kontroll, hade en kompis som åkte ner dit och jobbade ett par veckor. Det var ständiga kontroller när de skulle besöka företag (som de skulle jobba för). Vakter överallt med automatgevär, visa passet några ggr per dag till någon vakt som skulle kontakta överordnade varje gång för att verifiera deras id.
Han var överlycklig när han fick sätta sig på planet och åka hem!
Citera
2013-04-03, 23:17
Medlem
Faxes avatar
Kolla denna bild....alla har liksom olika stil på uniformer, känns som dom raffsat ihop vad som fanns i förrådet.

http://www.expressen.se/nyheter/norkoreas-nya-hot/

kolla bild 3
Citera
2013-04-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snezhinka
Jag och alla andra som är kunniga om det här säger gång på gång:
  • Det här är en retorikövning (retorik=snack)
  • Det händer varje år. Det är bara lite mer drama den här gången, och inga andra spännande nyheter på gång. Det här uppmärksammans mer i svensk än internationell press. Alla erfarna Asienjournalister vet att det inte är på allvar utan bara ett spel.
  • Det kommer absolut inte att bli något krig.
  • Anledningen till bråket är att Nordkorea är förbannade för att Sydkorea och USA har en stor militärövning som går ut på att simulera en invasion av Nordkorea.
  • När övningen är över så kommer bråket att sluta för att sedan börja om igen om ungefär ett år när övningen skall göras igen.

Jasåru, så när går det till när det kommer bli krig på riktigt då? "Hörrni vi kommer attackera idag eller imorgon, men den här gången är vi allvarliga!!!11" ...?
Citera
2013-04-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein88
Patetiska djur som du har ingen rätt att yttra dig nedlåtande om de som stred för rättvisa mot bank karteller och andra parasiter för 70 år sedan. Jag förstår inte vad du gör ens i germansk territorium? Men vad förväntar man sig av en sabbats goy som älskar att håna germanska hjältar som stred för rättvisan och ett bättre framtid.

Kommer inte bli någon krig, fred är det bästa vapnet världen har mot parasiterna, då deras utsugnings system håller på kollapsa...
Sök hjälp. Det finns tabletter man kan ta numera så att man mår bättre. Med lite tur kanske man kan lära sig att sluta särskriva också.

Lägg ner det där med judar, sabbatsgoy osv. Israel och judarna har inget med det här att göra. De har sina egna problem. De skäggiga, mulliga mullorna i Iran exempelvis.

Nej, här har vi en äkta kommunistisk terrorstat som löpt amok medan FN, ryssar, kineser, europeer och amerikaner slumrat lite.
Senast redigerad av Putsch 2013-04-03 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in