2021-09-05, 19:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Exakt hur man inom KFA och dess lydorganisatino SKF har sagt att man ska bemöta frågor om det nedsläckta Nordkorea där två tredjedelar av befolkningen inte ens hartillgång till el.
Vilken NASA-bild har du Zoomat in på?
Vill du göra ett försök att svara på lite enkla frågor om mänskliga rättigheter? Eller klassystemet?
Eller brotten mot mänskligheten?
Påminnelse till ditt tidigare påstående Var är din källa?

Som jag skrev så växer behoven av el i snabb takt, och där hinner man inte med utvecklingen. Det betyder inte att det blir mindre och mörkare.
Man får inte räkna bort tex, tidvattenverken samt den boomande solenergin. Där inte bara i princip alla privatpersoner har minst en solpanel, bidrar trots att detta ofta inte räknas med i kalkyler, samt de enorma solparkerna som ploppar upp lite varstans, som bla, bidrar med energi till vattenpumpar till odling m,m.
Men dessa områden för sig har försökts förmedlas till dig åtskilliga ggr, tidigare i tråden.

Jag har jämfört NASAs bilder från år till år, Men brukar kika in där ibland eftersom de uppdateras dagligen. Kollade senast förra veckans bilder.
Citera
2021-09-05, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Påminnelse till ditt tidigare påstående Var är din källa?

Som jag skrev så växer behoven av el i snabb takt, och där hinner man inte med utvecklingen. Det betyder inte att det blir mindre och mörkare.
Man får inte räkna bort tex, tidvattenverken samt den boomande solenergin. Där inte bara i princip alla privatpersoner har minst en solpanel, bidrar trots att detta ofta inte räknas med i kalkyler, samt de enorma solparkerna som ploppar upp lite varstans, som bla, bidrar med energi till vattenpumpar till odling m,m.
Men dessa områden för sig har försökts förmedlas till dig åtskilliga ggr, tidigare i tråden.

Jag har jämfört NASAs bilder från år till år, Men brukar kika in där ibland eftersom de uppdateras dagligen. Kollade senast förra veckans bilder.
Sök på FN:s hemsida eller så backar du i tråden där de finns redovisade. Jag brukar läsa de få länkar du postar, varför läser du inte andras?
Vill du göra ett försök att svara på lite enkla frågor om mänskliga rättigheter? Eller klassystemet?
Citera
2021-09-05, 20:22
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Sök på FN:s hemsida eller så backar du i tråden där de finns redovisade. Jag brukar läsa de få länkar du postar, varför läser du inte andras?
Du verkar ha problem, till vilken FN publikation/rapport kan jag läsa om utvecklingen av elnät, kraftverk fram till 2020-2021?
Är det den senaste UN VNR HLPF rapporten med färska siffror som jag hänvisade och länkade till?
Citera
2021-09-05, 21:21
Medlem
Citat:
Du verkar ha problem, till vilken FN publikation/rapport kan jag läsa om utvecklingen av elnät, kraftverk fram till 2020-2021?
Är det den senaste UN VNR HLPF rapporten med färska siffror som jag hänvisade och länkade till?
Backa i tråden och läs!
Vill du göra ett försök att svara på några enkla frågor om mänskliga rättigheter? Eller klassystemet?
Citera
2021-09-09, 00:01
Medlem
Kumabjorns avatar
Det verkar ha varit en ny militärparad i centrala Pyongyang i natt. Rodong Sinmun är ännu inte ute, sannolikt för att rapportering om paraden skall vara med och pressläggningen blev sen.
Citera
2021-09-09, 14:59
Medlem
Giant Squids avatar
Kim Jong Un ser väldigt omstylad och fräsch ut på bilder ifrån paraden.
Ljusgrå kostym, ny frisyr, inga glasögon och sen sin nya matchvikt.
Lite moget smågubbigt, samtidigt internationellt buisnessaktigt.

Kort videoklipp ifrån paraden.
https://www.sbs.com.au/news/video-shows-north-korea-s-national-day-parade/99b78120-2e32-43f9-88e0-45a4610b0469
Senast redigerad av Giant Squid 2021-09-09 kl. 15:02.
Citera
2021-09-09, 16:06
Medlem
Ja ser bättre ut men samma märkliga stalinism/nazismpolitik
Citera
2021-09-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Det verkar ha varit en ny militärparad i centrala Pyongyang i natt. Rodong Sinmun är ännu inte ute, sannolikt för att rapportering om paraden skall vara med och pressläggningen blev sen.
Är paraden ett förtäckt hot om en förestående kemvapenattack?
Citera
2021-09-09, 18:14
Medlem
Citat:
Kim Jong Un ser väldigt omstylad och fräsch ut på bilder ifrån paraden.
Ljusgrå kostym, ny frisyr, inga glasögon och sen sin nya matchvikt.
Lite moget smågubbigt, samtidigt internationellt buisnessaktigt.

Kort videoklipp ifrån paraden.
https://www.sbs.com.au/news/video-shows-north-korea-s-national-day-parade/99b78120-2e32-43f9-88e0-45a4610b0469
Ja, du ser vad bristen på en fin cognac kan göra för en människa… kräsen minsann.
”Får jag inte dricka en flaska Hennessy om dagen så får det vara” Starkt av Kim!
Citera
2021-09-09, 18:18
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Är paraden ett förtäckt hot om en förestående kemvapenattack?

Tror jag inte, det är 73 år sedan Kim Il-Sung utropade den Nordkoreanska staten och dess rätt att styra hela den koreanska halvön.
Citera
2021-09-09, 18:20
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ja, du ser vad bristen på en fin cognac kan göra för en människa… kräsen minsann.
”Får jag inte dricka en flaska Hennessy om dagen så får det vara” Starkt av Kim!

Om vi ställer sarkasmen åt sidan ett kort ögonblick, så finns det betraktare som uppriktigt undrar ifall Kim klanen personligen börjat drabbas av sanktionerna. Under alla omständigheter är en friskare KJU att föredra. Mindre risk för impulsiva beslut.
Citera
2021-09-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Tror jag inte, det är 73 år sedan Kim Il-Sung utropade den Nordkoreanska staten och dess rätt att styra hela den koreanska halvön.
Även i den kommentaren fanns antagligen en smula sarkasm.
Märkligt val av dress men i dessa tider kanske oranga overaller med gasmasker symboliserar kampen mot Covid, små traktorer kanske visar viljan att utveckla det underutvecklade jordbruket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in