2021-03-19, 08:17
Medlem
Mycket oroväckande underrättelseinfo!

En mycket trovärdig underrättelsekälla som bevakat de senaste dagarnas diplomatiska förhandlingar i både Japan och Sydkorea samt diplomatiskt förarbete inför mötet med Kina i Nordkoreafrågan, lämnar information som ger vid handen att en majoritet av diplomater och miltära analytiker är eniga om att Nordkoreas huvudagenda och målsättning idag är att tvinga fram ett regelrätt krig mellan Kina och USA.

Sug på den!!
Citera
2021-03-19, 08:48
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Bra.

Jag vidhåller den uppfattning jag redovisat tidigare i tråden om BB.

Jag är medveten om det, mer nyfiken på vad andra i tråden kan tänkas ha för åsikter. Själv är jag nog mer avvaktande, tror det finns en risk för DCI kan bli för politiserad. Men vi får se.
Citera
2021-03-19, 08:52
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Kvalificerat svammel och endast propagandistiskt Kims-Trams! Jag blandar inte ihop någonting.

Du är inte seriös och är endast en Nordkoreansk propagandist som gör allt för att försvara Kimdynastin och dess regim.

Nordkoreansk Pinocchio är rätt benämning på Dig!

Jag tycker Du skall lägga ner Din smutsiga agenda och lägga Politrukmagafonen på hyllan för gott.

Börja istället en mission för att få Nordkorea att välja en annan väg, med ett ädlare uppsåt, en slogan som jag tror nästa generation Nordkoreaner skulle uppskatta skulle kunna vara:

”Nordkoreas barn behöver MAT INTE VAPEN!”

Och jag som fick för mig att du förklarat rokossovsky för persona non grata
Citera
2021-03-19, 08:58
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Mycket oroväckande underrättelseinfo!

En mycket trovärdig underrättelsekälla som bevakat de senaste dagarnas diplomatiska förhandlingar i både Japan och Sydkorea samt diplomatiskt förarbete inför mötet med Kina i Nordkoreafrågan, lämnar information som ger vid handen att en majoritet av diplomater och miltära analytiker är eniga om att Nordkoreas huvudagenda och målsättning idag är att tvinga fram ett regelrätt krig mellan Kina och USA.

Sug på den!!

Och jag fick höra ett rykte att Kina ändrat målkoordinaterna för några av sina nukleära kortdistansrobotar. Antydningen var helt klart att Pyongyang och ett rätt stort område i nordvästra Nordkorea numera utgjorde ankomsthallen för dem. Att detta skulle vara ett budskap till Kim att inte försöka manipulera Beijing. Något direkt belägg för vilka det gällde, när det skulle skett och vem som skulle fattat beslutet fick jag emellertid inte. Så personligen väljer jag att lägga mycket lite vikt vid det sagda. Men kommer det andra indikationer på att det kan stämma blir det naturligtvis genast mer intressant.
Citera
2021-03-19, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Och jag som fick för mig att du förklarat rokossovsky för persona non grata

Korrekt.

Du får se detta (det sista repliksvaret till Pinocchio) som ett tillkommande appendix till den tidigare formella avvisningen av skribenten som persona non grata
Senast redigerad av LEMMOR 2021-03-19 kl. 10:36.
Citera
2021-03-19, 10:21
Medlem
[quote=Kumabjorn|75134219]Och jag fick höra ett rykte att Kina ändrat målkoordinaterna för några av sina nukleära kortdistansrobotar. Antydningen var helt klart att Pyongyang och ett rätt stort område i nordvästra Nordkorea numera utgjorde ankomsthallen för dem. Att detta skulle vara ett budskap till Kim att inte försöka manipulera Beijing. Något direkt belägg för vilka det gällde, när det skulle skett och vem som skulle fattat beslutet fick jag emellertid inte. Så personligen väljer jag att lägga mycket lite vikt vid det sagda. Men kommer det andra indikationer på att det kan stämma blir det naturligtvis genast mer intressant.[quote]

Får jag bidra med ett kvalificerat råd?

I så fall är det att ta det rykte Du har hört på stort allvar. Vi kan ta vidare info om ryktet i PM.
Citera
2021-03-19, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Jag är medveten om det, mer nyfiken på vad andra i tråden kan tänkas ha för åsikter. Själv är jag nog mer avvaktande, tror det finns en risk för DCI kan bli för politiserad. Men vi får se.

Jag är också medveten om att den risken finns, men jag tror att den är rekativt liten nör det gäller BB.

Jag känner honom inte väl, men har träffat honom några gånger proffesionellt och upplevde honom som ”Stone-Cold Neutral”.

Honom närstående kollegor och professionella inom den disciplin (underrättelsevärlden) han inte är en auktoritet inom, men väl aktad och påläst, respekterar honom till fullo som redbar och vittnesgill.
Citera
2021-03-19, 13:54
Medlem
Det känns som om det går alltmer bakåt för regimen, Malaysia nu har stängt Nordkoreas ambassad och diktaturregimen har därmed blivit av med en viktig hub för kriminella aktiviteter. Malaysia lär ha varit ett av regimens främsta pengatvätterier.

Ingen utländsk representation finns kvar i Norkorea och alla hjälporganisationer har lämnat landet.

USA och dess allierade har höjt tonläget väsentligt och för första gången på länge har man aktualiserat regimens fruktansvärda brott mot de mänskliga rättigheterna.

De aggressiva ”stink”uttalanden som förekommit den senaste veckan har inte haft någon positiv effekt för regimen. KFA har senaste veckan varit tvärtyst.

När kommer nästa uppskjutning?
Står de vid avfyrningsknappen och velar? Tänk om någonting i de långt ifrån färdigutvecklade robotarna går fel och slår ner i Kina? Törs de chansa?
Finns de nya systemen de visat upp vid de senaste paraderna eller var de bara ”dummies”. De kanske inte vill bli synade?
Kimarna måste ha det väldigt svårt just nu men de som lider mest är naturligtvis den nordkoreanska befolkningen.
Citera
2021-03-19, 15:39
Medlem
Ingenting går den kriminella regimens väg just nu, den saken är fullständigt klar.

Ett tydligt tecken på att Nordkorea blir alltmer ensamt och försvagat är att brytningen mellan Nordkorea och Malaysia från och med idag är total. Malaysia och Nordkorea har mestadels haft goda relationer genom åren, förutom några darriga och frostiga perioder de senaste åren. Nu har man uppenbarligen kommit till vägs ende då även Malaysia sällar sig till den allians som fördömmer och tar avstånd från Nordkorea. Det är en välkommen utveckling, och att just Malaysia äntligen tar detta avgörande steg, är ett synnerligen positivt och glädjande besked.

Men låt mig först tillägga några ord vad gäller Dina kommentarer om Nordkoreas ”penningtvätt” i Malaysia, eftersom jag har mångårig erfarenhet i ämnet i och med jakten på och utredningar av, både den och all annan kriminell verksamhet som den Nordkoreanska regimen ägnat sig åt genom åren i Malaysia.

Nordkorea har under många år haft Kuala Lumpur och Malaysia som en ”hub” för sin kriminella diversehandel med ett brett spektra av olika bolagsupplägg och bulvanaffärer inom allt från knarkhandel (meth) - sprit och cigarettsmuggling av både egen och Kinesisk produktion - försäkringsbedrägerier och därtillhörande scamupplägg - stöld/förfalskning av dokument och imateriella rättigheter - illegala vapenaffärer och smuggling - penningtvätt mm mm.

När Nu äntligen, en Nordkoreansk kriminell affärsman blivit utvisad till USA och Utrikesministern i Malaysia officiellt meddelar, att nu har man tröttnat på Nordkoreas aktiviteter och bägaren runnit över, bägaren som började fyllas för många år sedan och droppen som gjorde att bägaren rann över, var när Nordkoreanska agenter mördade KJU:ns halvbror på flygplatsen i Kuala Lumpur.

Den Nordkoreanska ambassaden har fått 48 timmar på sig att tömma ambassaden och lämna landet.

Vad gäller det skärpta tonläget hos USA och alla dess allierade, så är det välkommet och ett skarpt svar till Nordkorea efter det att man visat noll vilja till förhandlingar som den tysta diplomatin intensivt försökt få igång de senaste månaderna.

Nordkorea har i stället valt att välja konfrotationens och smutskastningens väg, igen!

Som jag sagt tidigare så spelar Nordkorea ett mycket högt spel nu, och gör man det ödesdigra misstaget att avfyra nya missiler eller andra provokationer som exempelvis en ny sprängning av kärnvapen, så kommer inte omvärlden att låta detta passera med verkningslösa fördömmanden i media eller FN, som man gjort tidigare.
Det blir en mycket kraftig upptrappning av spänningarna och stora flyg och flottstyrkor kommer att omringa Nordkoreas farvatten och luftrum inom några timmar.

Skulle en missil landa fel och orsaka en katastrof, ja, då kommer man att gå in med vapeninsats mot Nordkorea och säkra kärnvapnen.

USA och Sydkoreas befälhavare meddelade redan igår, att: ”Alla trupper och stridskrafter är beredda att kriga mot Nordkorea från och med ikväll”.
Senast redigerad av LEMMOR 2021-03-19 kl. 15:55.
Citera
2021-03-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ingenting går den kriminella regimens väg just nu, den saken är fullständigt klar.

Ett tydligt tecken på att Nordkorea blir alltmer ensamt och försvagat är att brytningen mellan Nordkorea och Malaysia från och med idag är total. Malaysia och Nordkorea har mestadels haft goda relationer genom åren, förutom några darriga och frostiga perioder de senaste åren. Nu har man uppenbarligen kommit till vägs ende då även Malaysia sällar sig till den allians som fördömmer och tar avstånd från Nordkorea. Det är en välkommen utveckling, och att just Malaysia äntligen tar detta avgörande steg, är ett synnerligen positivt och glädjande besked.

Men låt mig först tillägga några ord vad gäller Dina kommentarer om Nordkoreas ”penningtvätt” i Malaysia, eftersom jag har mångårig erfarenhet i ämnet i och med jakten på och utredningar av, både den och all annan kriminell verksamhet som den Nordkoreanska regimen ägnat sig åt genom åren i Malaysia.

Nordkorea har under många år haft Kuala Lumpur och Malaysia som en ”hub” för sin kriminella diversehandel med ett brett spektra av olika bolagsupplägg och bulvanaffärer inom allt från knarkhandel (meth) - sprit och cigarettsmuggling av både egen och Kinesisk produktion - försäkringsbedrägerier och därtillhörande scamupplägg - stöld/förfalskning av dokument och imateriella rättigheter - illegala vapenaffärer och smuggling - penningtvätt mm mm.

När Nu äntligen, en Nordkoreansk kriminell affärsman blivit utvisad till USA och Utrikesministern i Malaysia officiellt meddelar, att nu har man tröttnat på Nordkoreas aktiviteter och bägaren runnit över, bägaren som började fyllas för många år sedan och droppen som gjorde att bägaren rann över, var när Nordkoreanska agenter mördade KJU:ns halvbror på flygplatsen i Kuala Lumpur.

Den Nordkoreanska ambassaden har fått 48 timmar på sig att tömma ambassaden och lämna landet.

Vad gäller det skärpta tonläget hos USA och alla dess allierade, så är det välkommet och ett skarpt svar till Nordkorea efter det att man visat noll vilja till förhandlingar som den tysta diplomatin intensivt försökt få igång de senaste månaderna.

Nordkorea har i stället valt att välja konfrotationens och smutskastningens väg, igen!

Som jag sagt tidigare så spelar Nordkorea ett mycket högt spel nu, och gör man det ödesdigra misstaget att avfyra nya missiler eller andra provokationer som exempelvis en ny sprängning av kärnvapen, så kommer inte omvärlden att låta detta passera med verkningslösa fördömmanden i media eller FN, som man gjort tidigare.
Det blir en mycket kraftig upptrappning av spänningarna och stora flyg och flottstyrkor kommer att omringa Nordkoreas farvatten och luftrum inom några timmar.

Skulle en missil landa fel och orsaka en katastrof, ja, då kommer man att gå in med vapeninsats mot Nordkorea och säkra kärnvapnen.

USA och Sydkoreas befälhavare meddelade redan igår, att: ”Alla trupper och stridskrafter är beredda att kriga mot Nordkorea från och med ikväll”.
Var ska den nordkoreanska ambassadpersonalen ta vägen?
Hur ska de komma hem?
Det borde vara svårt via Kina p.g.a.(eller möjligen tack vare beroende på vem man frågar) vaccinationskravet.
Kan det t.o.m. bli så att vi får se ytterligare avhopp?
De Kimtroende runt om i världen sitter nog och biter på naglarna nu, likaså Kimarna, Det går tungt just nu.
Citera
2021-03-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Var ska den nordkoreanska ambassadpersonalen ta vägen?
Hur ska de komma hem?
Det borde vara svårt via Kina p.g.a.(eller möjligen tack vare beroende på vem man frågar) vaccinationskravet.
Kan det t.o.m. bli så att vi får se ytterligare avhopp?
De Kimtroende runt om i världen sitter nog och biter på naglarna nu, likaså Kimarna, Det går tungt just nu.

Oklart vart dom tar vägen, för tillfället.
Dom kanske tar in på något hundhotell eftersom dom fick lämna hotellet med svansen mellan benen!

Det sitter ju för övrigt fast en hel del Nordkoreansk ambassadpersonal i andra länder, av varierande orsaker.

Nej, det går verkligen inte bra just nu för den kriminella regimen.

Stora i käften är dom ju som bekant, och har alltid varit, att vara det även nu tyder antingen på en övertro på sin egen förmåga eller dålig analys av omvärlden och det aktuella läget, alternativt beror storvulenheten och aggressiviteten på en plan att utlysa en väpnad konflikt eller till och med provocera fram ett krig mellan Kina och USA.

Stora i käften har dom ju som bekant varit konstant även i FN. Det är nog också ett mycket ointelligent beteende.

Det många förmodligen inte känner till när det gäller Nordkores medlemskap i FN, förutom deras konstanta nekanden till alla anklagelser om brott mot internationella lagar och förordningar eller uppmaningar om rättelse och/eller efterlevnad av beslut fattade av olika domstolar eller FN organisationer, är det faktum att man trots uppmaningar att betala sina skulder och avgifter till FN, som nu är uppe i drygt 173.000 USD inte betalar.

”Vi har inga pengar”, blir svaret varje gång dom blir uppmanade att göra rätt för sig.
Senast redigerad av LEMMOR 2021-03-19 kl. 18:24.
Citera
2021-03-19, 19:34
Medlem
Citat:
Oklart vart dom tar vägen, för tillfället.
Dom kanske tar in på något hundhotell eftersom dom fick lämna hotellet med svansen mellan benen!

Det sitter ju för övrigt fast en hel del Nordkoreansk ambassadpersonal i andra länder, av varierande orsaker.

Nej, det går verkligen inte bra just nu för den kriminella regimen.

Stora i käften är dom ju som bekant, och har alltid varit, att vara det även nu tyder antingen på en övertro på sin egen förmåga eller dålig analys av omvärlden och det aktuella läget, alternativt beror storvulenheten och aggressiviteten på en plan att utlysa en väpnad konflikt eller till och med provocera fram ett krig mellan Kina och USA.

Stora i käften har dom ju som bekant varit konstant även i FN. Det är nog också ett mycket ointelligent beteende.

Det många förmodligen inte känner till när det gäller Nordkores medlemskap i FN, förutom deras konstanta nekanden till alla anklagelser om brott mot internationella lagar och förordningar eller uppmaningar om rättelse och/eller efterlevnad av beslut fattade av olika domstolar eller FN organisationer, är det faktum att man trots uppmaningar att betala sina skulder och avgifter till FN, som nu är uppe i drygt 173.000 USD inte betalar.

”Vi har inga pengar”, blir svaret varje gång dom blir uppmanade att göra rätt för sig.
De är nog för fjuttiga för att USA/Kina skulle gå på en en sådan krigsfint.
Ett kriminellt gäng som gömmer sig bakom en nationsflagga borde uteslutas ur FN, de har inget berättigande där.
De borde betraktas som vilket internationellt kriminellt syndikat som helst, kanske även dess påhejande följare?
Dess like till nation är svårt att finna även om de finns…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in