2021-02-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Puppetregimen i Syd verkar ha dålig koll på grejerna, säger sig inte ens känna till en tunnel i området som den sk. flyktingen använde sig av.

Roligt också att att puppetmedia använder ordet ”intruder”, ja hen var väl en inkräktare också och inte en sk. flykting..

Dock, många gravade hundar här.

”The Joint Chiefs of Staff released the results of investigation into how a North Korean man... was able to go undetected for hours last week after crossing into South Korea.”
”The military unit was unaware of the presence of the drainage tunnel that's now presumed to have been used by the intruder. ”
https://www.youtube.com/watch?v=6FG3deq5vMo
Ja det är väldokumenterat i många media och det tycks vara synnerligen klantigt hanterat av Sydkoreas försvarsmakt.
Hur reagerar de Internetforum i Nordkorea som diskuterar Koreapolitik på youtubefilmen? Är de av samma uppfattning?
Citera
2021-02-24, 19:00
Medlem
Paponims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Ja det är väldokumenterat i många media och det tycks vara synnerligen klantigt hanterat av Sydkoreas försvarsmakt.
Hur reagerar de Internetforum i Nordkorea som diskuterar Koreapolitik på youtubefilmen? Är de av samma uppfattning?
Vem vet, dom kanske länkar till den här, haha:
https://youtu.be/jZdOcjYwSqc

...av den amerikanske Neil Sedaka, dessutom sjungen på engelska... Det borde väl ändå vara förbjudet...
(Det är alltså Kim Jong-ils egen Pochonbo Elektriska orkester (보천보전자악단) som kör låten.
Citera
2021-02-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paponim
Vem vet, dom kanske länkar till den här, haha:
https://youtu.be/jZdOcjYwSqc

...av den amerikanske Neil Sedaka, dessutom sjungen på engelska... Det borde väl ändå vara förbjudet...
(Det är alltså Kim Jong-ils egen Pochonbo Elektriska orkester (보천보전자악단) som kör låten.
Det är intressant att konstatera att då rokossovsky och Giant Squid upptäcker att när de de i en fri värld argumenterar för för Nordkoreas diktatur upptäcker att nordkoreaner inte har samma möjligheter att argumentera.

När den upptäckten har etablerat sig i deras sinne så skäms de och drar sig undan och upptäcker att de inte lär som de lever.
De känner sig pinsamma och kan därmed inte skriva mer på ett fritt forum, det strider ju mot själva principen för ett öppet samhälle. Ett samhälle som de absolut inte vill se.

Vad beträffarPaponim så är det skillnad.
Denne kan ju tramsa och förlöjliga nordkoreanernas tillgång till Internet väl medveten om att ”universitetet” denne ”studerade” på- och dess Internettillgång- var en flaskhals för att sprida propaganda.

Det gick sämre för den australiensiske kamraten på universitetet som försökte sprida positiv propaganda via ”universitetets” Internet, det gick ju riktigt illa för honom och Papomin applåderade även om kompisen ”åkte dit”, kompisen borde ha förstått…

Tur för denne Paponim att denne numera är tillbaka i Sverige, förmodligen påhejad av kamraterna på Norra Kungsvägen 39.
Denna adress är dessutom centrum för synnerliga kriminella handlingar som SKF stöder.
Citera
2021-02-26, 09:15
Medlem
Citat:
Det är intressant att konstatera att då rokossovsky och Giant Squid upptäcker att när de de i en fri värld argumenterar för för Nordkoreas diktatur upptäcker att nordkoreaner inte har samma möjligheter att argumentera.

När den upptäckten har etablerat sig i deras sinne så skäms de och drar sig undan och upptäcker att de inte lär som de lever.
De känner sig pinsamma och kan därmed inte skriva mer på ett fritt forum, det strider ju mot själva principen för ett öppet samhälle. Ett samhälle som de absolut inte vill se.

Vad beträffarPaponim så är det skillnad.
Denne kan ju tramsa och förlöjliga nordkoreanernas tillgång till Internet väl medveten om att ”universitetet” denne ”studerade” på- och dess Internettillgång- var en flaskhals för att sprida propaganda.

Det gick sämre för den australiensiske kamraten på universitetet som försökte sprida positiv propaganda via ”universitetets” Internet, det gick ju riktigt illa för honom och Papomin applåderade även om kompisen ”åkte dit”, kompisen borde ha förstått…

Tur för denne Paponim att denne numera är tillbaka i Sverige, förmodligen påhejad av kamraterna på Norra Kungsvägen 39.
Denna adress är dessutom centrum för synnerliga kriminella handlingar som SKF stöder.

Låt oss börja med att konstatera att Nordkoreaanhängarna och de övriga brunröda vänsterextremisterna, egentligen är ett enda stort (men tragiskt) skämt!

Dom gör konstant allt, för att förinta sig själva, det kan självklart endast bero på intelligensbefrielse när dom konstant försöker överträffa varandra i ömsesidigt smutskastande och anklagelser om att vara femtekolonnare och inte radikala eller revolutionära nog. Snart har dom sannolikt fragmenterats ner till ”små pladdrande helt obetydliga grupper”. Betydande kraftfulla aktörer har dom i vart fall dessbättre aldrig varit.

Nordkoreaanhängarna mönstrar väl knappt 500-600 st medlemmar som mest i hela skandinavien.

Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta jorden.... eller är det de ondskefulla och hårdföra cynikerna som skall styra?

Inom alla sektliknande, fanatiska religioner eller sektliknande fanatiska odemokratiska extremiströrelser liknande den mycket lilla marginella grupp som juche/kim il-sungisterna representerar och tillber brunröda autokratier av Nordkoreas typ, är nollningen av det egna jaget och utplånandet av självständigt intelligensbaserat tänkande de grundläggande kriterierna.

Likheterna mellan Jesus bergspredikan och Kim Il-sungs bergspredikan a la Mt. Paektu, är mer än slående!

Det märks därvidlag att Kim Il-sung föddes upp i ett kristet hem, men det vill inte regimen erkänna idag.

Alla skall buga, underkasta sig och se upp till himmlens son och hans söner från Mt. Paektu!

Kretinerna har alltid varit lättlurade, tyvärr, men i en demokrati kan dom åtminstone kliva av sekten, frivilligt, om dom önskar bli avprogrammerade. Dessvärre kan inte Nordkoreanen välja att kliva av då dom är inlåsta och tvingade till underkastelse.
Senast redigerad av LEMMOR 2021-02-26 kl. 09:27.
Citera
2021-02-26, 13:46
Medlem
Russian diplomats leave North Korea on hand-powered rail trolley
Komiskt i all tragik.

https://www.theguardian.com/world/2021/feb/26/russian-diplomats-leave-north-korea-on-hand-powered-rail-trolley
Citera
2021-02-26, 19:42
Medlem
Paponims avatar
Citat:
Russian diplomats leave North Korea on hand-powered rail trolley
Komiskt i all tragik.

https://www.theguardian.com/world/2021/feb/26/russian-diplomats-leave-north-korea-on-hand-powered-rail-trolley
(Ahh, du har lyckats ta dig upp ur tramsträsket? Du får försöka dra upp Lemmor också...)

Intressant det där. Så, då har alltså ryska ambassaden i Pyongyang varit bemannad hela tiden.

På BBC:s sida finns även en stillbild på ekipaget: https://www.bbc.com/news/world-asia-56206033

Nu tror jag inte dom berättat hela historien (jo, jag kollade förstås Facebook-källan också). Det råkar vara så att precis bortom kurvan på stillbilden så finns det en järnvägsövergång:
https://bayfiles.com/N8n8S264qa/Tumangang_j_rnv_gs_verg_ng_jpg

Och 200 m från övergången ligger det här huset:
https://bayfiles.com/94s2S06dqa/Tumangang_koreansk-ryska_v_nskapspaviljongen_jpg
(Ursäkta mina dåliga bilder tagna genom bilfönstret)

Här en länk till Google Maps med huset utmärkt: https://goo.gl/maps/pn63qUQQuoDnKSvs7
Järnvägsövergången ligger alltså söder ut och jag tog bilden åt höger på kartan. Google Maps tror att det är en tullexpedition men det är helt fel. Huset är alltså "den koreansk-ryska vänskapspaviljongen", 조로친선각 för den som vill googla. Där inne finns bl a ett elegant rum med stort matbord och tjusiga tavlor på väggarna. Självklart har koreanerna bjudit den ryska ambassadören på en avskedsmåltid där efter att dom kommit med buss från Chongjin.

Under tiden har bussföraren lastat över väskorna på vagnen mitt på järnvägsövergången. Där stillbilden är tagen har dom alltså rullat c:a 100 m med dressinen.

Det finns för övrigt en motsvarande paviljong på den ryska sidan där väl Kim Jong-un stannade till på sin ryska resa, har jag för mig.

Det verkar bara vara den ryska bredare spårvidden på själva bron, så den eleganta "dressin"-vagnen tillhör nog den ryska sidan. Man kan förstås undra vad dom normalt brukar ha den till. Elegant rött säte och plats för bagage. Ännu ett sätt att smuggla? haha...

För den som undrar så brukar det alltså gå direktvagn Moskva-Pyongyang som faktiskt är den längsta tågresa i samma vagn man kan göra i hela världen. Dom byter då hjulen på vagnen från den bredare ryska spårvidden på den nordkoreanska sidan.
Citera
2021-02-26, 20:11
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:

Intressant det där. Så, då har alltså ryska ambassaden i Pyongyang varit bemannad hela tiden.

Det verkar inte som om det var personalbyte, utan ett ensidigt lämnande. En rimlig tolkning är då att dessa ryska diplomater utgjort en skalbemanning, i grunden en kommunikationsfunktion mellan huvudstäderna. Frågan är om det nu finns kvar någon bemanning alls.

Samtidigt har det framkommit att Lazarusgruppen tydligen även hackat rysk försvarsindustri. Om något samband med de ryska diplomaternas något oortodoxa avresa föreligger är dock oklart.
Citera
2021-02-26, 21:08
Medlem
Citat:
(Ahh, du har lyckats ta dig upp ur tramsträsket? Du får försöka dra upp Lemmor också...)

På BBC:s sida finns även en stillbild på ekipaget: https://www.bbc.com/news/world-asia-56206033

Nu tror jag inte dom berättat hela historien (jo, jag kollade förstås Facebook-källan också). Det råkar vara så att precis bortom kurvan på stillbilden så finns det en järnvägsövergång:

https://bayfiles.com/94s2S06dqa/Tumangang_koreansk-ryska_v_nskapspaviljongen_jpg

Här en länk till Google Maps med huset utmärkt: https://goo.gl/maps/pn63qUQQuoDnKSvs7
Järnvägsövergången ligger alltså söder ut och jag tog bilden åt höger på kartan. Google Maps tror att det är en tullexpedition men det är helt fel. Huset är alltså "den koreansk-ryska vänskapspaviljongen", 조로친선각 för den som vill googla. Där inne finns bl a ett elegant rum med stort matbord och tjusiga tavlor på väggarna. Självklart har koreanerna bjudit den ryska ambassadören på en avskedsmåltid där efter att dom kommit med buss från Chongjin.

Under tiden har bussföraren lastat över väskorna på vagnen mitt på järnvägsövergången. Där stillbilden är tagen har dom alltså rullat c:a 100 m med dressinen.

Det finns för övrigt en motsvarande paviljong på den ryska sidan där väl Kim Jong-un stannade till på sin ryska resa, har jag för mig.

Det verkar bara vara den ryska bredare spårvidden på själva bron, så den eleganta "dressin"-vagnen tillhör nog den ryska sidan. Man kan förstås undra vad dom normalt brukar ha den till. Elegant rött säte och plats för bagage. Ännu ett sätt att smuggla? haha...

För den som undrar så brukar det alltså gå direktvagn Moskva-Pyongyang som faktiskt är den längsta tågresa i samma vagn man kan göra i hela världen. Dom byter då hjulen på vagnen från den bredare ryska spårvidden på den nordkoreanska sidan.
Jo du tramsar vad beträffar möjligheterna för en nordkorean att ta del av information.
Tramsar inihelvete mycket dessutom, du gör dig löjlig och jag ger mig sjutton på att dina vänner hos SKF känner sig generade, de läser ju också den här tråden.

Ryssland är förbannade på Nordkoreas stölder, häng med i den internationella informationen!
Även den ryska delegationen är tom nu, inte utan anledning.
Citera
2021-02-27, 06:10
Medlem
Citat:

Hahahaha....
Trodde Du var välinformerad?
Du kände alltså inte till att 3:e sekreteraren och hans familj var kvar som personal på ambassaden?
Svagt.

För övrigt är brödtexten och den övriga infon i inlägget synnerligen ointressant och av noll värde vad gäller ambassadpersonalens ensidiga lämnande för att ta sig hem till Moskva.

Förresten, hur går det med studierna på Universitetet i Stockholm?
Citera
2021-02-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Det verkar inte som om det var personalbyte, utan ett ensidigt lämnande. En rimlig tolkning är då att dessa ryska diplomater utgjort en skalbemanning, i grunden en kommunikationsfunktion mellan huvudstäderna. Frågan är om det nu finns kvar någon bemanning alls.

Samtidigt har det framkommit att Lazarusgruppen tydligen även hackat rysk försvarsindustri. Om något samband med de ryska diplomaternas något oortodoxa avresa föreligger är dock oklart.

Citat:
Jo du tramsar vad beträffar möjligheterna för en nordkorean att ta del av information.
Tramsar inihelvete mycket dessutom, du gör dig löjlig och jag ger mig sjutton på att dina vänner hos SKF känner sig generade, de läser ju också den här tråden.

Ryssland är förbannade på Nordkoreas stölder, häng med i den internationella informationen!
Även den ryska delegationen är tom nu, inte utan anledning.

Det är inte bara Ryssarna som är förannade på den kriminella regimen!

———

Den kriminella regimens agerande när det gäller COVID-19 i allmänhet, och det kommande generösa internationella biståndet för att möjliggöra vaccinering är ju mer än suspekt och ett tydligt bevis på hur cynisk och obstruerande regimen är och vilket fruktansvärt KLASSAMHÄLLE Nordkorea är i verkligheten.

Fantastiska organisationer och allianser som COVAX - GAVI - CORDAID mfl, reagerar kraftigt på att Nordkorea inte godkänner kravet på transparens och rättvis fördelning av vaccindoserna som uppgår till knappt 2 miljoner.

Irritationen hos organisationer som ansvarar för att
U-länder som Nordkorea, utan ekonomiska förutsättningar att själva kunna vaccinera utsatta grupper i befolkningen är stor, framförallt när Nordkorea som vanligt uppvisar sitt udda och otacksamma beteende genom att prioritera vaccinering av eliten och efter songbun.

Nordkorea samarbetar heller inte när det gäller efterfrågad statistik och information om det faktiska läget i landet, samt att man borde fördela vaccinet på ett som är mer humant och inte gynnar eliten.

Dessutom är irritationen stor när Nordkorea försöker hacka vaccintillverkare och deras forskning.

Frågan om Nordkorea verkligen borde fått de doser man begärt, och fått beviljade, när man agerar på det sätt man gör, är berättigad.
Citera
2021-02-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Frågan om Nordkorea verkligen borde fått de doser man begärt, och fått beviljade, när man agerar på det sätt man gör, är berättigad.

Nordkorea har väl diskvalificerat sig själva?
Det skulle vara intressant att höra från förespråkare av kriminellt statsbeteende varför så inte skulle vara fallet.

Kan man komma undan med vad som helst utan att bli straffad?
Som D Trump ungefär, även om hans beteende är som en sommarbris jämfört med den nordkoreanska regimens.
De troende kommer ju naturligtvis att svara ”sanktioner” men rättfärdigar FN-sanktioner statsstödd kriminell verksamhet?
Citera
2021-02-28, 07:12
Medlem
Citat:
Nordkorea har väl diskvalificerat sig själva?
Det skulle vara intressant att höra från förespråkare av kriminellt statsbeteende varför så inte skulle vara fallet.

Kan man komma undan med vad som helst utan att bli straffad?
Som D Trump ungefär, även om hans beteende är som en sommarbris jämfört med den nordkoreanska regimens.
De troende kommer ju naturligtvis att svara ”sanktioner” men rättfärdigar FN-sanktioner statsstödd kriminell verksamhet?

Ja, Nordkorea kan komma undan, vilket historien uppvisar, med all önskvärd tydlighet.

Det produceras för tillfället en ”vitbok” över Nordkoreas alla begågna brott som det internationella samfundets alla olika organisationer försökt lagföra regimen för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in