2010-12-25, 20:54
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Flykten över muren är sydvietnameser som försöker fly över till den amerikanska ambassaden i slutet av vietnamkriget, och sekvensen där folk springer igenom en port/grind och sedan vidare på en parkeringsplats är från de våldsamma demonstrationerna i Iran som nyligen tog plats när man protesterade mot att Ahmadinejad vunnit valet.

Det som skiljer DFR Korea och FR Kina är en flod, inte en röd mur.

Jaha och när skulle det hända?

Jag vet att det är en gränsflod som skiljer norra Korea ifrån Kina. Därför klagade jag också över murbilderna som ovederhäftiga. Men de skulle säkert bara symbolisera "flykten till friheten", och den lata amerikanen orkade inte leta efter autenntiska flyktbilder.

Den sinnesjuka dvärghunden kommer kanske att dö snart. Kineserna räknar kallt med att incibila regimen i norr faller, högst några år efter Kim Jong Ils död. Jag delar deras bedömning.
Citera
2010-12-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Den sinnesjuka dvärghunden kommer kanske att dö snart. Kineserna räknar kallt med att incibila regimen i norr faller, högst några år efter Kim Jong Ils död. Jag delar deras bedömning.
Exakt samma uppfattning hade man när Kim Il Sung dött, en "playboyknutte" kan ju inte styra ett land, ändå vart landet starkare än någonsin och vi kommer se samma sak nu när Kim Jong Un tar över. Vidare vill jag se en källa på FR Kinas påstådda bedömning.
Senast redigerad av Mawizda 2010-12-25 kl. 23:25.
Citera
2010-12-26, 18:59
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Exakt samma uppfattning hade man när Kim Il Sung dött, en "playboyknutte" kan ju inte styra ett land, ändå vart landet starkare än någonsin och vi kommer se samma sak nu när Kim Jong Un tar över. Vidare vill jag se en källa på FR Kinas påstådda bedömning.

Wikileaks ambassadcabels: Mer insyn går inte att få vad gäller inoficiella åsikter hos länder och beslutsfattare:

Citat:

(S) Sophisticated Chinese officials XXXXXXXXXXXX stood in sharp contrast to Wu, according to VFM Chun.XXXXXXXXXXXX Chun claimed XXXXXXXXXX believed Korea should be unified under ROK control.XXXXXXXXXXXX, Chun said, were ready to “face the new reality†that the DPRK now had little value to China as a buffer state -- a view that since North Korea’s 2006 nuclear test had reportedly gained traction among senior PRC leaders.
...PRC Actions In A DPRK Collapse Scenario...

Citat:

(S) Chun argued that, in the event of a North Korean collapse, China would clearly “not welcome†any U.S. military presence north of the DMZ. XXXXXXXXXXXX Chun XXXXXXXXXXXX said the PRC would be comfortable with a reunified Korea controlled by Seoul and anchored to the United States in a “benign alliance†-- as long as Korea was not hostile towards China. Tremendous trade and labor-export opportunities for Chinese companies, Chun said, would also help salve PRC concerns about living with a reunified Korea. Chundismissed the prospect of a possible PRC military intervention in the event of a DPRK collapse, noting that China’s strategic economic interests now lie with the United States, Japan, and South Korea -- not North Korea. Moreover, Chun argued, bare-knuckle PRC military intervention in a DPRK internal crisis could “strengthen the centrifugal forces in China’s minority areas.â€
...and Japan

Citera
2010-12-28, 14:57
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nog för att NK är ett skitland men...
http://www.expressen.se/nyheter/1.2270413/nordkorea-tvinga-salja-bajs-i-butiker
Citera
2010-12-28, 16:28
Medlem
Twoheaded Eriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Nog för att NK är ett skitland men...
http://www.expressen.se/nyheter/1.2270413/nordkorea-tvinga-salja-bajs-i-butiker

Det är precis som andra nyheter om Koreahalvön direkt klistrat och kopierat från Sydkorea. Samma sak som DFRK:s fotbollstränarens "slavarbetande" som visade sig vara en stor bluff.
Citera
2010-12-29, 03:57
Medlem
Kattolfs avatar
Något jag undrar över är att hur en så fri, demokratisk, paradisisk och högteknologisk stat som Nordkorea inte har några internetanvändare att tala om? Jag tror aldrig att jag ens har stött på en artikelkommentar skriven av någon nordkorean som inte tillhör regimen. Mycket konfunderande är det, då flera i detta forum påpekar att NK är ett riktigt mönsterland med fria och lyckliga medborgare.

Är det kanske så att nordkoreaner helt enkelt är för fina för internätet, eller har kanske den store ledaren uppfunnit ett mycket bättre internet som bara nordkoreaner har den Juche-medfödda superförmågan att hantera, och vårat vanliga imperialist-internet har blivit för primitivt för sådana högt stående varelser?
Senast redigerad av Kattolf 2010-12-29 kl. 04:01.
Citera
2010-12-29, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
Något jag undrar över är att hur en så fri, demokratisk, paradisisk och högteknologisk stat som Nordkorea inte har några internetanvändare att tala om? Jag tror aldrig att jag ens har stött på en artikelkommentar skriven av någon nordkorean som inte tillhör regimen. Mycket konfunderande är det, då flera i detta forum påpekar att NK är ett riktigt mönsterland med fria och lyckliga medborgare.

Är det kanske så att nordkoreaner helt enkelt är för fina för internätet, eller har kanske den store ledaren uppfunnit ett mycket bättre internet som bara nordkoreaner har den Juche-medfödda superförmågan att hantera, och vårat vanliga imperialist-internet har blivit för primitivt för sådana högt stående varelser?

De har inga pengar att ta in datorer för eller dra internet, sedan motverkar Internet den solklara hjärntvätt som folket utsatts för i mer än 50 år. Enklare att helt enkelt banna skiten istället för att censurera.
Citera
2010-12-29, 11:00
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Precis, det högstående nordkoreanska folket har givetvis tillgång till något mycket bättre är imperialisternas internet. Den käre ledaren Kim Jong Il har givetvis direktkontakt med den sedan länge avlidne stora ledaren Kim Il Sung, som fortfarande är landets president. Så nordkoreanerna bara fnyser åt så primitiva kommunikationsätt som de elaka kapitalistiska länderna tvingas använda sig utav.
Citera
2010-12-29, 13:30
Medlem
Citat:
Kim Jong Il, expert på internet har sagt att internet är farligt för DFR Korea pågrund av imperialisthundarnas propaganda. Istället har man ett mer högteknologiskt nätverk över hela DFR Korea som varje medborgare kan använda sig av, Kwangmyong. Ett nätverk av denna standard kanske vi får se om 10 år här.

Citat:
Ursprungligen postat av Median
De har inga pengar att ta in datorer för eller dra internet, sedan motverkar Internet den solklara hjärntvätt som folket utsatts för i mer än 50 år. Enklare att helt enkelt banna skiten istället för att censurera.
Hahhahahha märks hur lite du kan! Odet din imperialistiska fågel! Borgare till vänsterpartist!
Senast redigerad av Mawizda 2010-12-29 kl. 13:42.
Citera
2010-12-29, 13:43
Medlem
VerbalHolograms avatar
Citat:
Kim Jong Il, expert på internet har sagt att internet är farligt för DFR Korea pågrund av imperialisthundarnas propaganda. Istället har man ett mer högteknologiskt nätverk över hela DFR Korea som varje medborgare kan använda sig av, Kwangmyong. Ett nätverk av denna standard kanske vi får se om 10 år här.

Hahhahahha märks hur lite du kan! Odet din imperialistiska fågel! Borgare till vänsterpartist!
Ja de får ju iallafall internet-dejta
Citera
2010-12-29, 18:26
Medlem
Kattolfs avatar
Citat:
Ja fyfan för yttrandefrihet! Vad blir nästa steg? Åsiktsfrihet!!! Brrrrr!!!! Folk kan ju få för sig att Nordkorea inte är skapelsens krona om dom får läsa något annat än det som regimen publicerar! Hemska tanke!!
Citera
2010-12-29, 18:29
Medlem
Kattolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Precis, det högstående nordkoreanska folket har givetvis tillgång till något mycket bättre är imperialisternas internet. Den käre ledaren Kim Jong Il har givetvis direktkontakt med den sedan länge avlidne stora ledaren Kim Il Sung, som fortfarande är landets president. Så nordkoreanerna bara fnyser åt så primitiva kommunikationsätt som de elaka kapitalistiska länderna tvingas använda sig utav.
Jag tänkte väll det! Kanske är det t.o.m så att det är den store ledaren Kim Il Sungs själ som är själva elektronströmmen i nätet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in