2019-12-19, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Centrifuger köpta från Italien.

Dom snurrar för fullt, i alla fall.
Citera
2019-12-19, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
När nu Representanthuset röstat om riksrättsåtal mot Trump innebär det att varje dag, fram tills Senaten har frikänt honom (vill minnas att det krävs 2/3 majoritet för att fälla) kommer att vara totalt fokuserad på det som händer där. Samtidigt som han garanterat kommer att skicka ut runt 50 tweets om dagen. Vad som händer i Pyongyang är för hans vidkommande helt ointressant. Så nu kan vi vara rimligt säkra på att Kim Jong-un kommer att flytta fram sina positioner så långt han bara kan.

Enda sättet att begränsa honom i nuläget hade varit en stor gemensam militärövning mellan Sydkorea och USA, men det kommer inte att ske.

Om jag är korrekt underrättad, har flygövervakningen ökat från de 2-3 per vecka med olika typer, till att nu de senaste veckorna intensifierats markant.

Märker Du någon större skillnad i aktivitet, utifrån Din position?
Citera
2019-12-19, 09:41
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Om jag är korrekt underrättad, har flygövervakningen ökat från de 2-3 per vecka med olika typer, till att nu de senaste veckorna intensifierats markant.

Märker Du någon större skillnad i aktivitet, utifrån Din position?

Förvånar mig, mest för att folket på Kadena verkar ha börjat sina julledigheter. Har varit rätt lugnt i luften, mest start och landningsövningar för F-15. Har inte noterat någon AWACS aktivitet, inte för att jag hinner se allt, och det är ju tänkbart att de kör nattetid för att minska risken för inrapportering. På 58an där de kommer in för landning är det inte ovanligt med en eller annan farbror med teleobjektiv. Har passerat två gånger tidigare i veckan och då synte ingen till. Vare sig på väg norrut eller vid returen söderut.
Citera
2019-12-19, 13:04
Medlem
Citat:
Förvånar mig, mest för att folket på Kadena verkar ha börjat sina julledigheter. Har varit rätt lugnt i luften, mest start och landningsövningar för F-15. Har inte noterat någon AWACS aktivitet, inte för att jag hinner se allt, och det är ju tänkbart att de kör nattetid för att minska risken för inrapportering. På 58an där de kommer in för landning är det inte ovanligt med en eller annan farbror med teleobjektiv. Har passerat två gånger tidigare i veckan och då synte ingen till. Vare sig på väg norrut eller vid returen söderut.

Ok.

Vid Misawa, vet jag med säkerhet att allt spaningsflyg intensifierat verksamheten och alternerar frekvent nu, mellan baserna där och i SK.

Jag vet även med säkerhet, att intensiteten om möjligt, ökat vid spanings och informations anläggningen Security Hill, Misawa. Viss personal har fått sin schemalagda ledighet indragen.

Återkommer!
Citera
2019-12-19, 17:38
Medlem
Bifogar en färsk 60-sidig rapport om Norkoreas övervakningssystem, indoktrineringsmetoder och dess olika departement, och om hur de verkar och implementerar.

Det är mycket värre än vad de flesta kan föreställa sig och det borde vara en ögonöppnare för alla nordkoreaanhängare utanför Nordkorea, även för de nordkoreanska ambassadanställda som har möjlighet att läsa rapporten.

https://www.hrnk.org/uploads/pdfs/Williams_Digital_Trenches_Web_FINAL.pdf
Citera
2019-12-20, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Bifogar en färsk 60-sidig rapport om Norkoreas övervakningssystem, indoktrineringsmetoder och dess olika departement, och om hur de verkar och implementerar.

Det är mycket värre än vad de flesta kan föreställa sig och det borde vara en ögonöppnare för alla nordkoreaanhängare utanför Nordkorea, även för de nordkoreanska ambassadanställda som har möjlighet att läsa rapporten.

En gedigen rapport!

Risken att de övertygade anhängarna av Nordkorea eller andra diktaturer -totalitära stater, kommer till insikt, genom att påverkas av rapporter liknande den Du bifogat, är väl dessvärre minimal.

De avfärdas ju oftast, som Du vet, som illvillig och osann imperialistisk propaganda eller så rättfärdigas och försvaras systemet som det enda rätta.

Däremot är rapporten mycket läsvärd för de som vill få en fördjupad kunskap om hur illa det verkligen står till i Nordkorea.

Arvet efter DDR - STASIS benägna hjälp under de år Nordkorea byggde upp sin övervakning och kontroll av befolkningen, märks tydligt än idag.

Den dagen Nordkorea befrias eller imploderar, blir det intressant att se, om man varit/är, lika noggranna och duktiga som Tyskarna vad gäller arkivering och dokumentation........
Citera
2019-12-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
En gedigen rapport!

Risken att de övertygade anhängarna av Nordkorea eller andra diktaturer -totalitära stater, kommer till insikt, genom att påverkas av rapporter liknande den Du bifogat, är väl dessvärre minimal.

De avfärdas ju oftast, som Du vet, som illvillig och osann imperialistisk propaganda eller så rättfärdigas och försvaras systemet som det enda rätta.

Däremot är rapporten mycket läsvärd för de som vill få en fördjupad kunskap om hur illa det verkligen står till i Nordkorea.

Arvet efter DDR - STASIS benägna hjälp under de år Nordkorea byggde upp sin övervakning och kontroll av befolkningen, märks tydligt än idag.

Den dagen Nordkorea befrias eller imploderar, blir det intressant att se, om man varit/är, lika noggranna och duktiga som Tyskarna vad gäller arkivering och dokumentation........
Det är en julklapp till framförallt personalen på den svenska ambassaden på Lidingö, de följer den här tråden storögt.
Rapporten kan kanske att åtminstone få någon av personalen att förstå att de har blivit hjärntvättade att tänka som de tänker.

Det skulle inte förvåna mig om medlemmar i Svensk-koreanska föreningen störtar iväg till Norra Kungsvägen 39 för att försöka trösta och dementera, med famnen full av stora blomsterbuketter...
Citera
2019-12-20, 19:06
Medlem
Citat:
Det är en julklapp till framförallt personalen på den svenska ambassaden på Lidingö, de följer den här tråden storögt.
Rapporten kan kanske att åtminstone få någon av personalen att förstå att de har blivit hjärntvättade att tänka som de tänker.

Det skulle inte förvåna mig om medlemmar i Svensk-koreanska föreningen störtar iväg till Norra Kungsvägen 39 för att försöka trösta och dementera, med famnen full av stora blomsterbuketter...

Det är en myt att det var vänstern som öppnade ambassaden med NK. Det var kapitalet, som ville säljs maskiner med statliga garantier.
Citera
2019-12-20, 19:09
Medlem
Citat:

Tack! Hur ställde sig Kina, eller väntade Kina med att uttala sig? USA har stoppat vidare FN förhör/undersökning.
Citera
2019-12-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Tack! Hur ställde sig Kina, eller väntade Kina med att uttala sig? USA har stoppat vidare FN förhör/undersökning.
Vad du tjatar om Kina. Lägg ner.
Citera
2019-12-20, 23:01
Medlem
Citat:

En trovärdig och aktiv källa jag har, står fast vid att man intensifierat spaningsflyget markant, den senaste tiden. Han är förtegen med detaljer, men, att man funnit något MYCKET intressant och ”uppseendeväckande”, i Nordkorea, står helt klart. Därför har man ökat antalet flygningar och typer.

Han bekräftade för mig att vissa ledigheter är canellerade/indragna, som jag meddelade tidigare.

Alla INT-TYPER samlar nu info på bred front.

Med tanke på att man satt in flera typer av plan som normalt inte brukar besöka de Japanska baserna, eller framförallt Kadena, håller jag inte för otroligt att några av de övriga används, Naha tex,.det finns ju som bekant många att välja emellan.

Med tanke på att EP-3C och/eller EP-3E
ARIES II tydligen utför(t) flera uppdrag.
E-8C som är en ovanlig fågel på Kadena, opererar sedan en tid därifrån också.

De flesta typerna av RC-135 är ju också baserade på Kadena, och har använts frekvent.

Om jag erhåller ny info återkommer jag.

https://m.yna.co.kr/view/AEN20191203005151325
Senast redigerad av LEMMOR 2019-12-20 kl. 23:23.
Citera
2019-12-20, 23:19
Medlem
Citat:

Dom har nog bunkrat upp ordentligt, med ”tax-free” eller Soju till helgerna, för att döva ångesten och isoleringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in