Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-11-09, 19:08
Medlem
Crackh0es avatar
Tjenare, efter en go fest igår så skulle man fyllekäka med en kompis. Det blir donken bestämmer vi oss för. Jag tar en Big Mac & CO där det står på "annonsskylten" för Big Mac & co att det ingår stor läsk och stor pommes frites för 61 kr.
Iallafall så frågar hon mig om jag skall ha pluss meny ( alltså stor läsk och pommes ) Jag skrattar lite medans jag påpekar att det står ju att det ingår stor pommes och dricka, då hon svarar med att det är nattmeny? Jag säger återigen lite halvt dragen och skrattandes att det står ju att det ingår redan och undrar varför hon frågar ifall jag vill ha pluss meny? - inget svar
Nu är det inte så att jag är snål men vad är meningen med detta? Att lura fulla folk på kvällar och helger? Själv förstår jag inte vitsen med det :P Bara komiskt, vilket både jag och min kompis tyckte eftersom vi stod och skrattade halvt dragna
Citera
2008-11-09, 19:13
Medlem
gsonjuniors avatar
Stod det bokstavligen stor cola och stor pommes, eller var det på bilden?
Citera
2008-11-09, 19:16
Bannlyst
Du verkar vara en fjortis.
Citera
2008-11-09, 20:05
Medlem
j0h2ns avatar
Citat:
där det står på "annonsskylten" för Big Mac & co att det ingår stor läsk och stor pommes frites för 61 kr.

Verkar som att de försöker lura dig.. Ja..
Citera
2008-11-09, 20:45
Medlem
Crackh0es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Stod det bokstavligen stor cola och stor pommes, eller var det på bilden?

Jepp stod det :P haha
Citera
2008-11-13, 14:45
Medlem
woofers avatar
Personen i kassa var antagligen ny vad gäller att jobba natt och tydligen inte insatt i hur nattmenyerna fungerar.
Citera
2008-12-16, 17:59
Medlem
jenny747s avatar
får väl svara här också då xD

har jobbat natt sen jag började på donkan för 1½ år sedan.
nattmenyerna har funnits under hela den tiden, jag är alltså inte nya på nattmenyfronten

problemet med dem är att det står ex "bigmac meny", men att det på bilden då är stor pommes + stor cola.
alltså inte en vanlig meny.

säger en gäst då big mac meny, så slår man in det som en vanlig meny.
säger gästen däremot "meny 2" (om big macen är 2an) slår man in det som big mac plusmeny.

förstå?

det handlar alltså inte om att lura på pengar, så vitt jag kan se det

skulle jag dessutom slå in big mac med plusmeny vaje gång nån sa big mac meny skulle jag få göra återköp typ 100 ggr/natt... därav frågan om man vill ha plusmeny eller ej

som sagt, förstå?

..jag är donkenskadad
Citera
2008-12-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wombig
Du verkar vara en fjortis.
+1
Citera
2008-12-17, 00:20
Medlem
GILikeYourPantss avatar
Om de bara säger "En Big Mac-meny tack" så får de plusmeny automatiskt på natten. Priserna som står där gäller ifall de inte säger något annat som att de vill ha en mindre dricka t.ex. De förväntar sig ett pris som står på menytavlan och det skulle bara bli förvirrande om man började fråga efter plusmeny.

Det kanske funkar annorlunda på andra Mcdonald's, men så här funkar det där jag jobbar.
Citera
2008-12-17, 19:16
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GILikeYourPants
Om de bara säger "En Big Mac-meny tack" så får de plusmeny automatiskt på natten. Priserna som står där gäller ifall de inte säger något annat som att de vill ha en mindre dricka t.ex. De förväntar sig ett pris som står på menytavlan och det skulle bara bli förvirrande om man började fråga efter plusmeny.

Det kanske funkar annorlunda på andra Mcdonald's, men så här funkar det där jag jobbar.

hmm... ni har inte problem med folk då som beställer en meny, får plusmeny, men säger att dom bara ville ha vanlig?

de som köper på natten är ju kunder även på dagen, tänker jag...
Citera
2008-12-17, 19:19
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
På natten går det även att beställa en dubblel Quarter Pounder, varför går inte det på dagen? Det kanske går att gnälla till sig en sån på dagen också? Mättar bra gör den också.
Citera
2008-12-17, 19:20
Medlem
fridaa*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GILikeYourPants

Tur att vi inte har nattmeny där jag jobbar de här verkar lite halvt sinnes ändå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in