2008-11-08, 22:15
Medlem
Cosmic Kids avatar
...finns i Älvsjö i helgen, jag är lite osäker på om jag ev. bryter mot någon regel här men om ni har möjligheten, gå förbi utställningen "Det goda köket", om inte annat bara för att dricka helt underbart gott vin. All form av provsmakning kostar samma (10 kr) så gå på så dyrt och gott som möjligt...jag promotar "Moulin Tochaias 1977", tio spänn för en provsmakning av den var rena rånet...
Citera
2008-11-08, 22:39
Medlem
quaertys avatar
Nu är du väl ändå ute på en liten cykeltur? Jag var där idag och man fick knappt en droppe vin för en sossebiljett.

Men samtidigt så fick man testa bra sprit och schyst vin. Maten var helt okej men tyvärr var det för mycket skit av TV-shopklass.
På flera ställen fick man box- och påsvin. Trist.

Kön till den riktiga maten var för lång så det struntade vi i.
Citera
2008-11-09, 07:13
Medlem
Cosmic Kids avatar
Hoppa boxvinet såklart och fråga lite mer ingående vad de har bakom montern, jag tycker ändå det är rätt ok att få testa viner i 5-600 kr klassen för en tia vilket de flesta vi snackade med gjorde...men ok, jag kanske har missuppfattat något...
Citera
2008-11-09, 09:47
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic Kid
Hoppa boxvinet såklart och fråga lite mer ingående vad de har bakom montern, jag tycker ändå det är rätt ok att få testa viner i 5-600 kr klassen för en tia vilket de flesta vi snackade med gjorde...men ok, jag kanske har missuppfattat något...
Det har du rätt i. Mitt inlägg lät lite väl grinigt nu när jag läste igenom det igen.

Alltid skoj att testa nya grejer. Jag vill ju i och för sig att de ska bjuda på dryckerna och att det ska gå och handla med sig hem. Men jag misstänker att det strider mot minst tolv paragrafer i alkohollagen.
Citera
2008-11-09, 15:21
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Jag vill ju i och för sig att de ska bjuda på dryckerna och att det ska gå och handla med sig hem. Men jag misstänker att det strider mot minst tolv paragrafer i alkohollagen.

Betalningssystemet är antagligen pga vår stränga alkohollag ja...saken är ju den att om man snackar lite mer med de bakom montern så bjuder många på riktigt fina grejor, ex. så frågade polaren om ett vin som stod på en skylt, den hade de dock inte (kostade 2500 kr) men han rekommenderade att vi provade något annat som tyvärr var ganska intetsägande. Men vi hängde kvar där en stund och då kom samma snubbe fram och bjöd på ett vin som han kallade för typ "lillebror" till det vi först frågat om, gick på 600 ungefär, hur gott som helst. Den flaskan öppnade han också specifikt för att vi frågat om det första vinet, rätt trevlig gest.

En kvinna som stod brevid oss frågade hans kollega "Haru nått schysst vitt vin eller?" och fick en dussinproducerad mainstream-chardonney, man får lite efter hur man frågar m a o...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in