2008-11-08, 13:21
Medlem
jag fick ett Windows vista från en polares jobb där jag inte kunde connecta til linternet pga av updates så kunde ja inte ladda ner updates pga ingen internet anslutning -.- hur skadat är inte det?
jag laddade sedan ner Microsoft.Windows.Vista.ULTIMATE.x86.SP1.Integrate d.October.2008.OEM.DVD-BIE
och blev lika körd i golvet som innan det går inte connecta för updates samma problem. det står så här ps. engelsk version "1. click to open device manager blabla password.
2. in device manager locate Network adapters."
ja öppnar device manager och det finns inget network adapters tro mig kollat igenom minst 5 gånger.
jag undrade om ni hade nån lösning för det står att ja ska dubbel klicka på de och ta update drivers.
är det någon som kan ge min en link om de senaste updatesen till windows vista ultimate som ja kan ladda ner på laptopen o bränna ut till stationära? tack på för hand
Citera
2008-11-08, 13:26
Medlem
Andreasvbs avatar
Låter som att du inte har drivrutiner för nätverkskortet.

Du får ladda ned från en annan dator och lägga över till din.
Citera
2008-11-08, 13:36
Medlem
Btw kanske ska skriva vrf ja installerade om allt "jag köpte nytt grafik kort morder kort processor och nätagg kan skriva vad det är för morderkort eftersom det är inbyggt nätverks kort där "S-series Motherboards GA-73pvm-s2h" elr "Gigabyte GA-73PVM-S2H nForce 630 + GeForce 7100 2DDR2-DIMM 2PCI 2PCIe SATA Raid Audio VGA DVI HDMI GB-LAN Firewire Socket775 mATX"
Senast redigerad av Fost 2008-11-08 kl. 13:52.
Citera
2008-11-08, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Låter som att du inte har drivrutiner för nätverkskortet.

Du får ladda ned från en annan dator och lägga över till din.
skulle du kunna fixa fram en länk till nätverks kortet som sitter i "S-series Motherboards GA-73pvm-s2h" elr som sagt "Gigabyte GA-73PVM-S2H nForce 630 + GeForce 7100 2DDR2-DIMM 2PCI 2PCIe SATA Raid Audio VGA DVI HDMI GB-LAN Firewire Socket775 mATX"
Citera
2008-11-08, 13:55
Medlem
glömde en sista sak ja fick Medföljande programvara Drivrutiner till morderkortet men en polare sa att insallerar man de gamla drivrutinerna blir det blue screen, är detta sant?
Citera
2008-11-08, 16:37
Medlem
de gick bra

Jag installerade nya driv rutiner till grafik kortet men det funkade inte ja gick in o drog en fel diagnos efter det repairade och nu funkar internet bra så det blev från ett gammalt grafik kort frrån 2003 till ett splitternytt o en skit processor till en skit bra gaming och nu e de dags för fallout 3 o lite crysis tack för hjälpen även om det inte blev så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in