Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-07, 15:32
Medlem
RasNeguss avatar
Allting har försvunnit under mina dokument, musik, bilder. Alla program jag har laddat ner finns kvar men dom är tillbaka till default alltså alla inställningar är som dom är från början. Har inte laddat ner något speciellt på sistone så fattar inte hur kunde hända. Hur kan jag få tillbaka mina filer och hur vet jag som har hänt?
Det är en windows vista dator.
Hjälp mig snälla!
Tack på förhand.

EDIT: Håller på o köra en fullständig virussökning med norton nu och ska köra superantispyware sen.
Senast redigerad av RasNegus 2008-11-07 kl. 15:37.
Citera
2008-11-07, 15:39
Medlem
fillesas avatar
Testa systemåtersällning, alltså ställa tillbaks datorn till en tidpunkt som
var för tja säg en vecka sedan.

Finns det lika mycket filutrymme kvar som förut? Mer eller mindre?

Mvh
Citera
2008-11-07, 15:40
Medlem
TCOBs avatar
Det låter som om du skulle vara inloggad med fel användare. Blir inte det resultatet då??
Citera
2008-11-07, 15:42
Medlem
RasNeguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillesa
Testa systemåtersällning, alltså ställa tillbaks datorn till en tidpunkt som
var för tja säg en vecka sedan.

Finns det lika mycket filutrymme kvar som förut? Mer eller mindre?

Mvh
Skit bra idé! ska göra det. Men filutrymmet verkar vara det samma. Men är inte så säker för hade inte mer en ett par gig saker och det var längesen jag kollade . Men tror att det är samma som förr.
Citera
2008-11-07, 15:44
Medlem
RasNeguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCOB
Det låter som om du skulle vara inloggad med fel användare. Blir inte det resultatet då??
Nej det är inte fel användare.
Citera
2008-11-07, 16:54
Medlem
RasNeguss avatar
Allting hade inte försvunnit Men jag var tvungen att gå in på Dator-->OS(C-->Användare--> X för att hitta det. Men jag fattar inte varför det inte kommer upp när jag går in på mina bilder i start-menyn. Allting måste alltså ha flyttats? Eller hur gör jag för att få tillbaka allt som vanligt?
Och som sagt så är alla program i default så något måste ha hänt?
Citera
2008-11-07, 17:21
Medlem
NiKz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RasNegus
Allting hade inte försvunnit Men jag var tvungen att gå in på Dator-->OS(C-->Användare--> X för att hitta det. Men jag fattar inte varför det inte kommer upp när jag går in på mina bilder i start-menyn. Allting måste alltså ha flyttats? Eller hur gör jag för att få tillbaka allt som vanligt?
Och som sagt så är alla program i default så något måste ha hänt?
svar:
Citat:
yes..

se över dinna användarprofiler.. du svammlar om användare X. kolla om användare X finns annars får du skapa användare X och ge han admin..

lätt sätt att kolla är att logga ut användare..
Citera
2008-11-07, 23:31
Medlem
jerryleelviss avatar
Jag tror inte att något har ändrats. Troligen har din användarprofil kraschat och du har fått en ny skapad när du loggade in. Kopiera över det som finns i den gamla profilen till den nya så hittar du dina grejer igen där de ska vara.
Citera
2008-11-08, 00:54
Medlem
RasNeguss avatar
Ja nu har problemet löst sig. Var ute en stund sen när jag kom hem och loggade in så var allt som vanligt igen Konstigt men löst nu iallafall.
Tack alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in