Jag är supernöjd med min, köpte en ProMovec 7växl 2010års modell för någon vecka sen.
Har strax under 2 mil enkel resa till jobbet, en trevlig skogsväg med rätt så mycket uppför och nerför.
Använder bara motorn när det går trögt, tex motvind eller i backarna.
Motorn surrar en del när den går och ju hårdare den får jobba, men det är det värt med tanke på hur mycket den gör nytta.
Har bara cyklat ca 4 ggr på vanlig cykel till jobbet (inte så sugen på att börja trampa kl 05:30), men nu med elcykel går det 25 minuter snabbare!, och jag behöver inte duscha efter.
Jag tycker att i backarna är det är som att cykla på raksträcka, dock något segare, men inte farligt!
Kommer absolut ha mycket glädje av min elcykel, hittills på 1,5 veckor har jag cyklat 15 mil.
Ungefär vad jag cyklar på ett år med vanlig cykel....
Och så är det väldigt najs att kunna njuta av naturen på ett helt annat sätt, nu slipper man trampa ihjäl sig ju...
Mitt batteri åker ner till halv förbrukning när jag är hemma igen, sammanlagt ungefär 3,7 mil tur-o-retur. Laddas på 2 tim.
Tycker verkligen att du ska köpa en om du gillar att cykla o vill få in motion under dagen på ett bra sett.
40-45 min cykling 2ggr dagligen bränner iallafall mer kalorier än att ta bilen
Lycka till!