• 3
  • 4
2009-06-21, 02:03
Medlem
navelbråcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullrun
Enligt NWT så gäller det Kebeb House och Valfrids som blev av med alkotillståndet omedelbart.Synd på Valfrids som hade en lite egen matsedel och var väldigt trevligt.

Skumt att Valfrids ändå har öppet och serverar alkohol trots detta tillbud
Citera
2009-06-21, 11:23
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etten
http://www.nwt.se/karlstad/article532298.ece

Jeep james är med en av firmorna.

Angående Jäger så fifflade han rejält, tog garderobsavgift i egen fika, myglade med kassorna, spelade väldigt högt på diverse spel, köpte även vinstkvitton på trav. (för att kunna deklarera som han hade vunnit) för mig att han har någon större populär resturang nere vid halmstad.
detta var ju några årsedan som sagt va.

Okej detta inlägg är gammalt, men tänker du inte på M.B nu? Han tog över jäger och var en gång i tiden inblandad i Harrys i Halmstad/Falkenberg har jag för mig.

Dessutom stämde M.B kommunen på 25-30 miljoner för den skada kommunen orsakat genom indraget alkoholtillstånd och i slutändan slutet för jäger.

Hade storslagna planer den mannen...
Senast redigerad av stillsam 2009-06-21 kl. 11:29.
Citera
2009-06-21, 11:52
Medlem
Kid-Viciouss avatar
Valfrids

Valfrids fick väl slå igen för att ägaren, Stefan nånting inte betalade skatten som man skulle, och att dom inte följde alkohollagen, vilket jag inte är så förvånad över...har sett den tjommen ragla omkring svinfull på sin egen restaurang fler gånger än jag kan minnas, så han har ju inte gett ett speciellt professionellt intryck. Tror att syrran hans tagit över nu dock så dom kan fortsätta med ruljansen...Hoppas verkligen det blir en förbättring på matsidan, för färdigköpt pasta är inte ok och inte heller nästan 300 spänn för ett grillspett med fläskfile och chorizo känns helt genomtänkt på en pub i karlstad!
Citera
2009-06-23, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Vicious
Valfrids fick väl slå igen för att ägaren, Stefan nånting inte betalade skatten som man skulle, och att dom inte följde alkohollagen, vilket jag inte är så förvånad över...har sett den tjommen ragla omkring svinfull på sin egen restaurang fler gånger än jag kan minnas, så han har ju inte gett ett speciellt professionellt intryck. Tror att syrran hans tagit över nu dock så dom kan fortsätta med ruljansen...Hoppas verkligen det blir en förbättring på matsidan, för färdigköpt pasta är inte ok och inte heller nästan 300 spänn för ett grillspett med fläskfile och chorizo känns helt genomtänkt på en pub i karlstad!

stefan Hallquist, har ju alltid betaltat svarta betalningar, månads betalning betalades alltid i cash och utan skatte redovisning, och varje sommar gick personalen på A-kassa fast de jobbade full tid, det vet alla i branchen. sen att det var kontant avbetalning på hur mycket man drack efter jobbet, var ju bara en fet bonus. alla vet ju att man skulle bara allkis och homo på den krogen,
Citera
2010-12-28, 18:28
Medlem
jstNb3beers avatar
James har ju ett finger med i VARENDA krog, och då menar jag verkligen varenda. Han står inte med på pappret, men enligt uppgifter jag fått så är han det. Pallar inte att han lyckas få monopol på varenda krog i karlstad så bärsen kostar 50kr+ på varenda jävla ställe. Nått måste ju gå att göra åt detta? Skulle jag till exempel starta en krog där jag tänkt sälja ölen för 30 spänn styck, då kan jag lova att jag skulle bli hotad till livet om jag inte lägger mig på samma prisnivå som alla andra krogar ligger på.
Citera
2010-12-29, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsam
Okej detta inlägg är gammalt, men tänker du inte på M.B nu? Han tog över jäger och var en gång i tiden inblandad i Harrys i Halmstad/Falkenberg har jag för mig.

Dessutom stämde M.B kommunen på 25-30 miljoner för den skada kommunen orsakat genom indraget alkoholtillstånd och i slutändan slutet för jäger.

Hade storslagna planer den mannen...

Den mannen sprang på tingsrätten i tid och otid. Hade väl iaf 30 mål uppe.=)
Citera
2011-01-01, 13:02
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dart_1
Den mannen sprang på tingsrätten i tid och otid. Hade väl iaf 30 mål uppe.=)

Han håller till viss del fortfarande igång med sina "affärer" nere i Halland.
Citera
2011-06-02, 00:57
Medlem
ettens avatar
Är det inte fd skattemyglaren Jäger ägaren M.B som är insöad i detta fall?
https://www.flashback.org/t1494078p335
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in