• 1
  • 2
2008-11-09, 17:10
Medlem
Zibris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Funkar alla de här klienterna ni tar upp med den versionen av förinstallerade versionen av Linux som TS nämner ?
Ja, varför skulle de inte det?
Citera
2008-11-11, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibri
Ja, varför skulle de inte det?

Har du sett det förinstallerade operativsystemet på dom här eee pcna? För mig såg det ut som nåt mobil operativ, så jag tänkte att det kanske inte går ladda hem och installera på vanligt sätt på den vairanten. Jag lyckades inte hitta nån consoll nämligen, men provade heller inte dra hem färdiga paket och installera. Därför jag frågade...
Citera
2008-11-11, 12:46
Medlem
Citat:
Har du sett det förinstallerade operativsystemet på dom här eee pcna? För mig såg det ut som nåt mobil operativ, så jag tänkte att det kanske inte går ladda hem och installera på vanligt sätt på den vairanten. Jag lyckades inte hitta nån consoll nämligen, men provade heller inte dra hem färdiga paket och installera. Därför jag frågade...

Det kan naturligtvis behöva extra bibliotek, men är de bara packade rätt så kollar den ju automatiskt vilka extra bibliotek som behövs, och tar med dem också.
Citera
2008-11-11, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Det kan naturligtvis behöva extra bibliotek, men är de bara packade rätt så kollar den ju automatiskt vilka extra bibliotek som behövs, och tar med dem också.

Och allt det här funkar i den förinstallerade version på eee pcn? Såg helt kryptisk ut enligt mig därför jag ställer mig frågande.
Citera
2008-11-11, 13:15
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Och allt det här funkar i den förinstallerade version på eee pcn? Såg helt kryptisk ut enligt mig därför jag ställer mig frågande.

Du kan gå in i Advanced Mode i Xandros (Linuxvarianten på Eee) och på så vis komma åt fler inställningar samt terminal.

Vidare är ju Xandros baserat på Ubuntu (Eller Debian?) och får du tag i en .deb-fil så kan du enkelt installera denna.

För min del så slänger jag ut Xandros snabbt som attan och drar in Ubuntu på den istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in