2008-11-05, 20:07
Medlem
Hej har nyss installerat Vista ultimate x64 och nu ska ja installera drivrutiner till grafik kortet, men det uppstr ett lite problem d.
Jag laddar ner drivrutiner till geforce 8800 gts och brjar installera men efter ett tag s kommer det fram ett meddelande som sger att jag har vista x32 och att jag ska kra det istllet.
S d laddar jag ner den drivrutinen och fr samma meddelande fast nu sger den att jag har 64x...
Jvligt irriterande problem, nn som vet vad ja ska gra?
Citera
2008-11-05, 20:32
Medlem
jag har inget konkret frslag p vad felet kan vara men eftersom du just har installerat vista s kan du alltid prova och installera om det. kan ju ha blivit ngot fel nr du installerade vista.
Citera
2008-11-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invalidusername
jag har inget konkret frslag p vad felet kan vara men eftersom du just har installerat vista s kan du alltid prova och installera om det. kan ju ha blivit ngot fel nr du installerade vista.

Har installerat det 2 gnger:/
Citera
2008-11-05, 20:38
Medlem
Fast det str att vilket grafik kort jag har, men nr jag gick in i nvidias kontrolpanel s fick jag ett felmeddelande och s dog datorn....
Och program som atitool kan inte hitta grafik kortet och p bildinstllningar str det "Allmn PnP bilskrm p Nvidia geforce 8800"
Citera
2008-11-05, 21:48
Medlem
Har du kollat om Vista har installerat egna grafikdrivisar? Isfall tar du bort dessa och frsker installera drivisarna frn Nvida.
Citera
2008-11-05, 22:28
Medlem
Avinstallerade drivrutinerna och d vart de vga, sen hmta ja nya och installera men de e samma sak.
Men de e konstigt att den hittar kortet men att de inte fungar riktigt eller inte alls.
Citera
2008-11-05, 22:34
Medlem
har du kpt eller tankat os;et? lter ju nstan som om det vore en bugg eller dyligt i det.
Citera
2008-11-05, 23:24
Medlem
jag har tankat de,menen kompis installera frn samma skiva och d fungera det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här