2008-11-05, 17:11
Medlem
Robbadobbs avatar
Efter en ögonundersökning och tillhörande ögondroppar har min flickvän fått grumlig syn och stora pupiller.
Hon Fick alltså ögondroppar för att pupillerna skulle bli utvidgade, men fick ingen information om att synen skulle bli försämrad.

Hur länge sitter detta i? Går det att "bota" i förtid?
(hon pluggar till prov och kan inte läsa sina böcker )
Citera
2008-11-05, 17:22
Bannlyst
Den förstorade pupillen släpper in mer ljus än ögat behöver, så hon är bländad hela tiden. Och skärpedjupet är litet.

Min personliga åsikt är att gå dit och fråga.
Citera
2008-11-05, 17:37
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homosapiens
Den förstorade pupillen släpper in mer ljus än ögat behöver, så hon är bländad hela tiden. Och skärpedjupet är litet.

Min personliga åsikt är att gå dit och fråga.

jo men nån på Fb lär ju ha varit med om en liknande undersökning så hon slipper gå ut i kylan till sjukhuset bara för att kolla detta...
Eller är detta ett ovanligt fenomen av ögondropparna???
Hon kanske rentav bör söka läkarhjälp för detta???
Citera
2008-11-05, 17:44
Medlem
Afrokamels avatar
Samma sak hände mig när jag var och kollade ögonen en sommar, det gick över efter några timmar men var rätt jobbigt medan det pågick, pupillerna var så stora så det såg ut att man hade tagit något och allt ljus känndes väldigt starkt så jag gick runt med solglasögon hemma.
Citera
2008-11-05, 17:47
Medlem
Robbadobbs avatar
ok, men hon gjorde det i morse halv 9 och nu är klockan 1747.
Borde det inte gått över vid det här laget?!
Citera
2008-11-05, 17:49
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
ok, men hon gjorde det i morse halv 9 och nu är klockan 1747.
Borde det inte gått över vid det här laget?!
Jadu, för mig gick det över efter ca 6 timmar, jag skulle vänta och se om det går över under natten, om inte så är det bara att åka till en ögonläkare.
Citera
2008-11-05, 18:00
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrokamel
Jadu, för mig gick det över efter ca 6 timmar, jag skulle vänta och se om det går över under natten, om inte så är det bara att åka till en ögonläkare.

Låter som en bra ide.. men tänk om hon vaknar blind?!!?!?!?!?!?!?
Citera
2008-11-05, 18:11
Medlem
despots avatar
Kan man inte bara ringa och fråga då? typ vårdguiden, de borde ju kunna säga på ett ungefär vad som händer med ögonen när man fått dropparna, eller om hon/du kan bli kopplad till nån ögonläkare..

edit: när man ska få såna där ögondroppar som vidgar pupillerna brukar man ju i förväg få veta att man kommer vara ljuskänslig osv. sa inte läkaren det?
Citera
2008-11-05, 18:12
Medlem
Eliza CTs avatar
Det brukar ju vara så efter dessa ögondroppar men jag tycker det har suttit i lite länge nu. Du skulle ju kunna ringa och fråga eller som tidigare sagt o. ínvänta morgondagen. Sjukvårsupplysning borde också kunna ge ett besked.
Mvh
Citera
2008-11-05, 21:06
Medlem
Robbadobbs avatar
bara för att avsluta tråden så ska hon vänta tills imorn och kolla det.
får väll hoppas det går bra...
Skriver en update då jag vet imorn..

Puss och godnatt
Citera
2008-11-06, 04:36
Medlem
apoteks avatar
När jag droppade atropin i ögonen en gång (hunden hade fått en pinne modell grande i ögat och skulle ha det, och jag var bara TVUNGEN att testa på mig själv för att se vad som hände ) så satt det i ett par dagar ungefär. Men jag droppade också ganska mycket. Det var jobbigt, kunde inte läsa saker på nära håll, att läsa SMS var en omöjlighet. Såg ut som ett UFO på släktmiddagen också.
Jag är ingen läkare men jag tror inte det är någon fara, förutom att det är jobbigt som fan.
Citera
2008-11-06, 04:39
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Låter som en bra ide.. men tänk om hon vaknar blind?!!?!?!?!?!?!?
Då blir det utflykt till närmaste kennel för inköp av ledhund för synskadade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in