Kan dela med mig mailet jag skickade:
Hej!
Låt mig först och främst tacka er för en trevlig valvaka och för att ni gjorde en insats för att Obama skulle ta hem segern!
Nu till sak.
Jag har en idé till ert Boston Tea Party program. Jag är medveten om att jag förmodligen är sent ute för denna säsongen men isf kommer det kanske en ny..?
Vet inte om min idé passar er nivå riktigt men programet är uppbyggt så att det hade varit perfekt om ni skulle vilja ta upp min idé.
Jag vill att ni ska ta upp och granska filmen Zeitgeist - The movie.
http://www.zeitgeistmovie.com/
Stämmer källorna? Är det överhuvudtaget möjligt att ge en film som denna publicitet i vanlig TV? (Missförstå mig rätt.. jag säger inte att ni gör vanlig TV men ni förstår säkert vad jag menar.) Hur som helst så hade ni kunnat väcka mod hos många människor som är så vilseledda o rädda i vårt inskränkta samhälle. För i grund och botten är budskapet i Zeitgeist att inte vara rädd.
Historikern och samhällsvetaren kan forska i hur pass väl källorna stämmer angående religionen. Psykologen och läkaren (även om psykologen inte är mycket att hänga i julgranen) kan förklara hur enkelt det är att manipulera människor. Fysikern kan förklara hur stor sannolikhet det är att vårt liv bara är en "ride" som man kan hoppa på om och om igen.
Ni själva, smarta som ni är, kan säkert komma på betydligt intressantare frågor rörande filmen, dess budskap och filosofi. Egentligen är ju världen som den ser ut idag bara en naturlig följd av kapitalismen men om människor börjar förstå hur lurade dom egentligen är så kanske vi slipper att sätta in ett datachip i kroppen om 50 år.....
The revolution starts now!
Mvh