2008-11-05, 17:00
Avslutad
Hallo.

Jag skulle vilja hitta en kontaktmöjlighet till Filip och Fredrik. Någon som kan hjälpa mig med en email där man kan nå dom? ...eller deras företag..?
Har kollat på kanal5.se men hittar inget..
Citera
2008-11-05, 17:02
Medlem
Dorothees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightWithin
Hallo.

Jag skulle vilja hitta en kontaktmöjlighet till Filip och Fredrik. Någon som kan hjälpa mig med en email där man kan nå dom? ...eller deras företag..?

http://personer.eniro.se/query?what=wp&ps_id=878045&search_word=Filip%20Ham mar&geo_area=
:P
Citera
2008-11-05, 17:03
Bannlyst
Citat:
Hallo.

Vad vill du dem?
Citera
2008-11-05, 17:04
Medlem
Igår på valvakan var det valvakan@kanal5.se, kanske fungerar idag också
Citera
2008-11-05, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vaktare
Vad vill du dem?

Jag har en idé som jag vill att dom ska göra..
Citera
2008-11-05, 17:20
Bannlyst
Jag vet vilka e-postaddresser dom använder sig av.
Kommer inte skriva det rakt av om någon är intresserad så skriv ett privat meddelande till mig.
Citera
2008-11-05, 17:34
Medlem
Hej_Ingmars avatar
i deras bok står deras telefonnummer med. de funka att ringa dem då iaf. men idag kanske de bytt nummer
Citera
2008-11-05, 17:34
Medlem
Dorothees avatar
Citat:
Jag har en idé som jag vill att dom ska göra..

Dela med dig grabben!
Citera
2008-11-05, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_Ingmar
i deras bok står deras telefonnummer med. de funka att ringa dem då iaf. men idag kanske de bytt nummer
Telefonsvarare och har varit i ca. ett halv år.
Citera
2008-11-05, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dorothee
Dela med dig grabben!

Jag vill att dom ska ta upp o diskutera filmen Zeitgeist i Boston Tea party. Det hade varit väldigt intressant att se om källorna i filmen är korrekta, och om det överhuvudtaget är möjligt att ge filmen publicitet i vanlig tv.
I panelen har vi ju allt vi behöver för att få svar.

Nu är kanske alla avsnitt redan inspelade såklart men det kommer kanske en ny säsong..

Har fått mailen så tråden har uppfyllt sin funktion.
Citera
2008-11-05, 18:02
Avslutad
Öppet brev

Kan dela med mig mailet jag skickade:

Hej!

Låt mig först och främst tacka er för en trevlig valvaka och för att ni gjorde en insats för att Obama skulle ta hem segern!

Nu till sak.
Jag har en idé till ert Boston Tea Party program. Jag är medveten om att jag förmodligen är sent ute för denna säsongen men isf kommer det kanske en ny..?

Vet inte om min idé passar er nivå riktigt men programet är uppbyggt så att det hade varit perfekt om ni skulle vilja ta upp min idé.
Jag vill att ni ska ta upp och granska filmen Zeitgeist - The movie. http://www.zeitgeistmovie.com/

Stämmer källorna? Är det överhuvudtaget möjligt att ge en film som denna publicitet i vanlig TV? (Missförstå mig rätt.. jag säger inte att ni gör vanlig TV men ni förstår säkert vad jag menar.) Hur som helst så hade ni kunnat väcka mod hos många människor som är så vilseledda o rädda i vårt inskränkta samhälle. För i grund och botten är budskapet i Zeitgeist att inte vara rädd.
Historikern och samhällsvetaren kan forska i hur pass väl källorna stämmer angående religionen. Psykologen och läkaren (även om psykologen inte är mycket att hänga i julgranen) kan förklara hur enkelt det är att manipulera människor. Fysikern kan förklara hur stor sannolikhet det är att vårt liv bara är en "ride" som man kan hoppa på om och om igen.

Ni själva, smarta som ni är, kan säkert komma på betydligt intressantare frågor rörande filmen, dess budskap och filosofi. Egentligen är ju världen som den ser ut idag bara en naturlig följd av kapitalismen men om människor börjar förstå hur lurade dom egentligen är så kanske vi slipper att sätta in ett datachip i kroppen om 50 år.....

The revolution starts now!

Mvh
Citera
2008-11-05, 18:15
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Citat:
Kan dela med mig mailet jag skickade:

Hej!

Låt mig först och främst tacka er för en trevlig valvaka och för att ni gjorde en insats för att Obama skulle ta hem segern!

Nu till sak.
Jag har en idé till ert Boston Tea Party program. Jag är medveten om att jag förmodligen är sent ute för denna säsongen men isf kommer det kanske en ny..?

Vet inte om min idé passar er nivå riktigt men programet är uppbyggt så att det hade varit perfekt om ni skulle vilja ta upp min idé.
Jag vill att ni ska ta upp och granska filmen Zeitgeist - The movie. http://www.zeitgeistmovie.com/

Stämmer källorna? Är det överhuvudtaget möjligt att ge en film som denna publicitet i vanlig TV? (Missförstå mig rätt.. jag säger inte att ni gör vanlig TV men ni förstår säkert vad jag menar.) Hur som helst så hade ni kunnat väcka mod hos många människor som är så vilseledda o rädda i vårt inskränkta samhälle. För i grund och botten är budskapet i Zeitgeist att inte vara rädd.
Historikern och samhällsvetaren kan forska i hur pass väl källorna stämmer angående religionen. Psykologen och läkaren (även om psykologen inte är mycket att hänga i julgranen) kan förklara hur enkelt det är att manipulera människor. Fysikern kan förklara hur stor sannolikhet det är att vårt liv bara är en "ride" som man kan hoppa på om och om igen.

Ni själva, smarta som ni är, kan säkert komma på betydligt intressantare frågor rörande filmen, dess budskap och filosofi. Egentligen är ju världen som den ser ut idag bara en naturlig följd av kapitalismen men om människor börjar förstå hur lurade dom egentligen är så kanske vi slipper att sätta in ett datachip i kroppen om 50 år.....

The revolution starts now!

Mvh

Din länk till filmen funkar inte för mig. Vad är det för en film? Aldrig hört talas om innan..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in