2008-11-05, 14:51
Medlem
SalaQs avatar
Som rubriken låter så har jag fått ett säkerthetsmeddelande som säger att datorn är i fara för att automatiska uppdateringar inte är på. Då trycker jag på aktivera automatiska uppdateringar men får då fram en ruta som säger att det inte går att aktivera. de skriver då att jag ska gå in på kontrollpanelen - system -åutomatiska uppdateringar och klicka i när det skall uppdateras och sedan OK.

detta är gjort men det funkar ändå inte.

kan ni hjälpa mig med detta problem så blir jag väldigt tacksam!

MVH//SalaQ
Citera
2008-11-05, 14:55
Bannlyst
Varför ens uppdatera windows ? (antar att det är xpnyckel update)

Bara skit i det De ingen fara att köra på utan updaten de rent bs ofc..
Kör själv utan windows update i 3 år nu, o har inte fått virus under den tiden..
Citera
2008-11-05, 15:21
Medlem
SalaQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frajjer
Varför ens uppdatera windows ? (antar att det är xpnyckel update)

Bara skit i det De ingen fara att köra på utan updaten de rent bs ofc..
Kör själv utan windows update i 3 år nu, o har inte fått virus under den tiden..

okej tack
Citera
2008-11-05, 15:25
Medlem
sommarlovs avatar
Ni ska alla uppdatera.
Virus nu för tiden ger inga skumma felsymtom på datorn, utan skicka mass-spam mm.
Citera
2008-11-05, 17:32
Medlem
Är du haj på resten utav säkerheten med ditt nätverk så bara att skippa att uppdatera, annars äre nog lämpligt att fixa det... Lättast vid sådana här problem är att ominstallera datorn, minst komplicerat...
Citera
2008-11-05, 20:07
Medlem
SalaQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcral
Är du haj på resten utav säkerheten med ditt nätverk så bara att skippa att uppdatera, annars äre nog lämpligt att fixa det... Lättast vid sådana här problem är att ominstallera datorn, minst komplicerat...

okej jag är inte så där helt haj på allt annat så bör kanske fixa detta men är det ingen som vet nåt om ett lättare sätt än att installera om?
Citera
2008-11-05, 21:37
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalaQ
okej jag är inte så där helt haj på allt annat så bör kanske fixa detta men är det ingen som vet nåt om ett lättare sätt än att installera om?

Är det en "fixad" kopia av XP, eller äkta? För att automatiska uppdateringar ska funka måste du ha WGA installerat, eller en fix för WGA. Tänker inte ge mig in på förklararing över vad det är, utan det får du surfa fram själv.
Citera
2008-11-05, 22:53
Medlem
jerryleelviss avatar
Högerklicka "Den här datorn" välj hantera sedan tjänster. Kolla att tjänsten "automatic updates" är startad. Om inte, starta den och se om det hjälper. Annars måste Windows update registreras om. Guider för det finns på nätet.
Citera
2008-11-09, 18:32
Medlem
SalaQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Är det en "fixad" kopia av XP, eller äkta? För att automatiska uppdateringar ska funka måste du ha WGA installerat, eller en fix för WGA. Tänker inte ge mig in på förklararing över vad det är, utan det får du surfa fram själv.

det är en fixad kopia som har funkat under nåt år nu tror...länge i vilket fall

detta började krångla för nån/några veckor sedan ungefär samtidigt som ett Virus/trojan(?) upptäcktes på min dator..jag får inte bort trojan..en massa filer som vart infekterade har tagits bort eller desinfekterats.

har detta nåt samband?

viruset/trojanen kallas "trojan.win32.monderb.wfe"

sen står det lite på olika ställen om nåt superjuan..not-a-virus
vet ej vad det är heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här