2008-11-05, 14:51
Medlem
SalaQs avatar
Som rubriken lter s har jag ftt ett skerthetsmeddelande som sger att datorn r i fara fr att automatiska uppdateringar inte r p. D trycker jag p aktivera automatiska uppdateringar men fr d fram en ruta som sger att det inte gr att aktivera. de skriver d att jag ska g in p kontrollpanelen - system -utomatiska uppdateringar och klicka i nr det skall uppdateras och sedan OK.

detta r gjort men det funkar nd inte.

kan ni hjlpa mig med detta problem s blir jag vldigt tacksam!

MVH//SalaQ
Citera
2008-11-05, 14:55
Bannlyst
Varfr ens uppdatera windows ? (antar att det r xpnyckel update)

Bara skit i det De ingen fara att kra p utan updaten de rent bs ofc..
Kr sjlv utan windows update i 3 r nu, o har inte ftt virus under den tiden..
Citera
2008-11-05, 15:21
Medlem
SalaQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frajjer
Varfr ens uppdatera windows ? (antar att det r xpnyckel update)

Bara skit i det De ingen fara att kra p utan updaten de rent bs ofc..
Kr sjlv utan windows update i 3 r nu, o har inte ftt virus under den tiden..

okej tack
Citera
2008-11-05, 15:25
Medlem
sommarlovs avatar
Ni ska alla uppdatera.
Virus nu fr tiden ger inga skumma felsymtom p datorn, utan skicka mass-spam mm.
Citera
2008-11-05, 17:32
Medlem
r du haj p resten utav skerheten med ditt ntverk s bara att skippa att uppdatera, annars re nog lmpligt att fixa det... Lttast vid sdana hr problem r att ominstallera datorn, minst komplicerat...
Citera
2008-11-05, 20:07
Medlem
SalaQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcral
r du haj p resten utav skerheten med ditt ntverk s bara att skippa att uppdatera, annars re nog lmpligt att fixa det... Lttast vid sdana hr problem r att ominstallera datorn, minst komplicerat...

okej jag r inte s dr helt haj p allt annat s br kanske fixa detta men r det ingen som vet nt om ett lttare stt n att installera om?
Citera
2008-11-05, 21:37
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalaQ
okej jag r inte s dr helt haj p allt annat s br kanske fixa detta men r det ingen som vet nt om ett lttare stt n att installera om?

r det en "fixad" kopia av XP, eller kta? Fr att automatiska uppdateringar ska funka mste du ha WGA installerat, eller en fix fr WGA. Tnker inte ge mig in p frklararing ver vad det r, utan det fr du surfa fram sjlv.
Citera
2008-11-05, 22:53
Medlem
jerryleelviss avatar
Hgerklicka "Den hr datorn" vlj hantera sedan tjnster. Kolla att tjnsten "automatic updates" r startad. Om inte, starta den och se om det hjlper. Annars mste Windows update registreras om. Guider fr det finns p ntet.
Citera
2008-11-09, 18:32
Medlem
SalaQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
r det en "fixad" kopia av XP, eller kta? Fr att automatiska uppdateringar ska funka mste du ha WGA installerat, eller en fix fr WGA. Tnker inte ge mig in p frklararing ver vad det r, utan det fr du surfa fram sjlv.

det r en fixad kopia som har funkat under nt r nu tror...lnge i vilket fall

detta brjade krngla fr nn/ngra veckor sedan ungefr samtidigt som ett Virus/trojan(?) upptcktes p min dator..jag fr inte bort trojan..en massa filer som vart infekterade har tagits bort eller desinfekterats.

har detta nt samband?

viruset/trojanen kallas "trojan.win32.monderb.wfe"

sen str det lite p olika stllen om nt superjuan..not-a-virus
vet ej vad det r heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här