2008-11-04, 22:25
Medlem
Mark Knopflers avatar
Hejsan, skulle precis starta min laptop (Dell Inspiron 1525) men råkade klicka på knappen med ett litet hus istället för den vanliga startknappen. Denna knapp startade något "MediaDirect" och det ville jag inte, så jag startade om datorn med den vanliga knappen. och nu försöker den starta mediadirect ändå, men eftersom den inte hann installera klart det så får jag en blåskärm.

tror att mediadirect har skapat någon slags partition som den bootar istället för windows vista, hur gör jag för att fixa detta?

kort sagt: Hur startar jag vista ist. för mediadirect?
TACK
Senast redigerad av Mark Knopfler 2008-11-04 kl. 22:38.
Citera
2008-11-04, 22:45
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mark Knopfler
Hejsan, skulle precis starta min laptop (Dell Inspiron 1525) men råkade klicka på knappen med ett litet hus istället för den vanliga startknappen. Denna knapp startade något "MediaDirect" och det ville jag inte, så jag startade om datorn med den vanliga knappen. och nu försöker den starta mediadirect ändå, men eftersom den inte hann installera klart det så får jag en blåskärm.

tror att mediadirect har skapat någon slags partition som den bootar istället för windows vista, hur gör jag för att fixa detta?

kort sagt: Hur startar jag vista ist. för mediadirect?
TACK

Testa starta datorn i felsäkert läge och ta bort mediadirect
Citera
2008-11-04, 22:50
Medlem
Mark Knopflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziphen
Testa starta datorn i felsäkert läge och ta bort mediadirect
Går inte, den försöker bara starta mediadirect i felsäkert läge då. Vägrar starta vista.
Citera
2008-11-04, 22:59
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mark Knopfler
Går inte, den försöker bara starta mediadirect i felsäkert läge då. Vägrar starta vista.

Har du någon vista skiva? Isåfall kan det kanske vara möjligt att reparera din vista installation eller ta bort den eventuella partitionen som mediadirect ligger på.
Citera
2008-11-05, 10:38
Medlem
Mark Knopflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziphen
Har du någon vista skiva? Isåfall kan det kanske vara möjligt att reparera din vista installation eller ta bort den eventuella partitionen som mediadirect ligger på.
Nix, men det finns ju andra program som kan modifiera partitioner som man kan köra från skivan utan att starta OS, eller?
Citera
2008-11-05, 11:20
Medlem
Mark Knopflers avatar
Fixade det nu, med Cute Partition Manager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in