2008-11-04, 21:21
Medlem
Har börjat dra hem en massa musik och jag drar bara med album. Så det blir enkelt när man letar efter musik man vill ha. Men här kommer problemet, vissa album jag drar hem så finns det en FIL som som saknas och då kan jag inte sätta in låtarna i samma mapp. En fil som visar att det är ett album.

Någon som förstår vad jag menar?
Citera
2008-11-04, 22:33
Medlem
Hispers avatar
Nej jag förstår inte.

Vad är det för fil som saknas och som hindrar dig att sätta låtarna i samma mapp?
Senast redigerad av Kivan 2008-11-05 kl. 14:08. Anledning: #2 post quote
Citera
2008-11-04, 22:46
Medlem
Durkslags avatar
Om du menar playlist-filen (m3u) så är det bara en genväg till låtarna som visar att de hör ihop. Ingen riktig fil om man kallar det så, i alla fall inget som behövs.

Om du laddar ner album som har bra ID3-taggar (de som inte gör bra ID3-taggar på sina låtar när de laddar upp dem på diverse sidor borde skjutas, men det är en annan femma) så är det bara att dra in mp3-filerna direkt i iTunes så sorteras de automatiskt efter vilket album det det tillhör.

För övrigt håller jag med Hisper, för jag fattade inte heller något av vad du skrev utan gissade bara fram ett svar
Citera
2008-11-05, 01:49
Medlem
Om det är samlingsalbum som du tankar (ex: Absolut Dance etc...) så är det bara att slänga in låtarna i iTunes, sen markerar du alla låtarna, "högerklickar", visa info, gå till alternativ, klicka i "del av samling"

Klart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in