• 1
  • 2
2008-11-06, 11:54
Bannlyst
Fick liknande biverkningar av concerta. Så jag bytte till Ritalin, fast där är biverkningarna liknande. Nu ska jag få byta till en annan medicin som jag inte minns namnet på.
Citera
2008-11-06, 22:31
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLagom
Hej käre doktor.

Du jag är nyfiken på en sak, jag har alltid haft lågt blodtryck och blir ofta yr om jag reser mig upp för fort. Är 190cm lång. Jag känner ingen förändring av mitt blodtryck, kan fortfarande bli yr på samma sätt. Är det ovanligt att blodtrycket inte förändras vid medicinering med Concerta? Längesedan mitt blodtryck mättes iofs, kanske har en marginell ökning skett som "tillåter" lite yrsel vad vet jag

Mvh,

LL
Blodtrycket påverkas vanligen inte märkbart. Vid blodtryckmätning är felmarginalen ganska hög beroende på att det kan vara olika personer som mäter, med olika utrustning under olika förutsättningar.

Du får fortsätta att sitta en stund på sängkanten innan du kliver upp ur sängen ;-)
Citera
2008-11-12, 11:50
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Blodtrycket påverkas vanligen inte märkbart. Vid blodtryckmätning är felmarginalen ganska hög beroende på att det kan vara olika personer som mäter, med olika utrustning under olika förutsättningar.

Du får fortsätta att sitta en stund på sängkanten innan du kliver upp ur sängen ;-)

Tack och ok, inget ovanligt med andra ord. Får vara tacksam så länge endast ett mellanläge mellan liggandes och ståendes erfordras

Mvh,

LL
Citera
2008-11-12, 11:57
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lua
Fick liknande biverkningar av concerta. Så jag bytte till Ritalin, fast där är biverkningarna liknande. Nu ska jag få byta till en annan medicin som jag inte minns namnet på.

Ritalin och Concerta är väl samma medicin?
Citera
2008-11-12, 15:34
Medlem
Jaha nu måste jag sluta med min medecin, nu tog försäkringskassan bort mina pengar så nu går allt åt helvete totalt åt helvete.

Dom anser mig inte tillräckligt sjuk för att vara sjukskriven.
Jag har ju bara ca 10st psykiska sjukdomar som gör att jag är som jag är.
Jag har försökt att arbeta , 16st jobb på 4år.
Fått sparken varje gång pågrund av att jag är aggressiv och att jag inte kan hantera sociala sitvationer med andra människor.

Skulle börja på rehab nu, fått ny medecin osv, men nu har jag inte råd med det.
Men det är väll bra?
Staten kastar ut en människa rakt ut från stupet.

Jag var påväg upp, jag var påväg att börja jobba, jag vill jobba.

Sista jobbet jag hade fick jag en blackout och förstörde saker för ca 500.000kr.
Det värsta är att jag inte kommer ihåg det, jag mår dåligt över den person jag är.
Jag vill jobba, jag vill ha ett liv, jag vill vara som alla andra.

Och jag försöker verkligen vara det.
Jag har tagit hjälp, jag har sakta dragit mig sucecitv upp ur skiten.
Men nu blev man nersparkad direkt igen.

Jag är för sjuk i huvudet för att få ha ett körkort.
Jag är för sjuk i huvudet för att få utbilda mig till vissa yrken.

Men ajg är inte tillrekligt sjuk för att få pengar så att jag kan gå på rehab osv?
Hur fan går detta ihop?

Mina grova konsentrationssvårigheter är ju inte så jätte roliga för en arbetsgivare, och inte min dåliga motorik, mitt dåliga tålamod, min dyselexi, inte min rastlöshet osv.

SÄG EN ARBETSGIVARE SOM VILL ANSTÄLLA MIG PÅ RAK ARM UTAN ATT FÅ TESTA MIG FÖRST!?!??!?!

Det var exakt det jag och min handläggare på FK hade kommit överns om att dom skulle betala min lön i 2 månader och så skulle arbetsgivaren få testa mig och ajg skulle få känna på deras arbetsplats osv.
Citera
2012-03-28, 13:59
Medlem
Fet bump, ursäkta;

Hur har det gått??
Citera
2012-03-28, 14:44
Medlem
Boxis avatar
Fet bump som sagt, jag vill bara flika in att det har satts i system att skita i läkarnas intyg och inte ge sjukersättning trots att det faktiskt är nödvändigt.

Artikel:
http://arbetet.se/2011/01/24/indragn...or-nackskadad/
Citat:
– Försäkringskassan har satt i system att med stenhårda jurister och överlägsna ekonomiska möjligheter processa folk sönder och samman. Och det är något helt nytt inom socialförsäkringen, säger Mats Bergh, Marina Hedlunds advokat i Mora.

Det ända som man kan göra, såvitt jag förstår det, är att överklaga tills man stupar. Om fler gör uppror så tvingas dom ändra på systemet oavsett högerpolitikens vilja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in