2008-11-04, 09:47
Medlem
Lennarth Swahns avatar
Har ett lite problem som jag hoppas ngn kan hjälpa mig med.

Det är så här att när jag kollar på en film som jag bränt ut själv, så börjar den hacka och hänga sig när det är ca 30-20 minuter kvar på filmen. Blir som stora digitala fyrkanter och pixligt på bilden och ljudet skär sig med.

Kan ju inte direkt styra upp filmkväll hos goda vänner, då skivan i princip är omöjlig att spela upp hos dem.

Jag bränner med Nero 7 med x3 i hastighet.

Så är det ngn som vet vad det kan vara? Dåligt brännarprogram? Kassa skivor(dvd-r)? Eller helt enkelt att dvd-spelaren är kass.
Datorn och steroeprylarna är relativt nya...laptoppen knappt ett år och dvd-spelaren ca 2år.

Jag har testat med olika märken på skivorna, men problemet kvarstår.

Mvh!
Citera
2008-11-04, 10:06
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennarth Swahn
Har ett lite problem som jag hoppas ngn kan hjälpa mig med.

Det är så här att när jag kollar på en film som jag bränt ut själv, så börjar den hacka och hänga sig när det är ca 30-20 minuter kvar på filmen. Blir som stora digitala fyrkanter och pixligt på bilden och ljudet skär sig med.

Kan ju inte direkt styra upp filmkväll hos goda vänner, då skivan i princip är omöjlig att spela upp hos dem.

Jag bränner med Nero 7 med x3 i hastighet.

Så är det ngn som vet vad det kan vara? Dåligt brännarprogram? Kassa skivor(dvd-r)? Eller helt enkelt att dvd-spelaren är kass.
Datorn och steroeprylarna är relativt nya...laptoppen knappt ett år och dvd-spelaren ca 2år.

Jag har testat med olika märken på skivorna, men problemet kvarstår.

Mvh!
Har exakt samma problem.. Det skumma var att dom funkade i min gamla billiga dvd men inte i den nya..
Citera
2008-11-04, 10:14
Medlem
bajsbajsmjs avatar
samma problem för mig med men inte på de filmer jag själv bränt utan de kompisar bränt till mig Jag själv bränner alltid filmer på högsta hastighet i imgburn du kanske skulle testa det? Jävligt enkelt program btw

http://www.imgburn.com/index.php?act=download

Mvh BajsBajsMj
Citera
2008-11-04, 10:20
Medlem
JamalKamals avatar
Jag hade samma problem när jag använde mig av DVDr - men när jag bytte till DVDr + så funkar det bra.
Citera
2008-11-04, 10:29
Medlem
tempeZZts avatar
Brukar i många fall lösa sig med att uppdatera brännarens firmware.
Citera
2008-11-04, 10:40
Medlem
Är linsen på lasern ren?
Citera
2008-11-04, 11:11
Medlem
Lennarth Swahns avatar
tempeZZt

Hur går man till väga med det där att uppdutta firmware? Är tappad bakom en vagn när det gäller datorer.

njursvikt

Linsen är ren som ett nyputsat fönster.

MVH!
Citera
2008-11-04, 14:08
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennarth Swahn
Hur går man till väga med det där att uppdutta firmware? Är tappad bakom en vagn när det gäller datorer.

Man går till brännartillverkarens hemsida och letar upp senaste firmwaren för exakt den brännare man har. Laddar hem firmwaren och installerar den. Svårare än så är det inte.
Citera
2008-11-04, 14:36
Medlem
Lennarth Swahns avatar
Nu vet jag ju inte vem/vilka brännartillverkarna är. Borde man väl kunna kolla upp på datorn på ngt sätt?

MVH!
Citera
2008-11-04, 14:37
Medlem
BesserWissers avatar
Jag fick samma problem på mina skivor som brändes på min Mac. Den enda lösningen jag fann på problemet var att köpa spindlar med Blå TDK DVD+R på Biltema och bränna i 1x eller max 2.4x ( i de fall där 1x inte gick att välja).

Problemet har nu försvunnit.
Citera
2008-11-04, 15:21
Medlem
bulbs avatar
Hade ett likartat problem,det löste sig då jag körde en rengöringsskiva i både datorn och dvdn
Citera
2008-11-04, 15:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Den enda lösningen jag fann på problemet var att köpa spindlar med Blå TDK DVD+R på Biltema och bränna i 1x eller max 2.4x

Att välja ett annat fabrikat är endast en temporär lösning på ett firmwareproblem. Funkar ett tag, men inte i längden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in