Har ett lite problem som jag hoppas ngn kan hjälpa mig med.
Det är så här att när jag kollar på en film som jag bränt ut själv, så börjar den hacka och hänga sig när det är ca 30-20 minuter kvar på filmen. Blir som stora digitala fyrkanter och pixligt på bilden och ljudet skär sig med.
Kan ju inte direkt styra upp filmkväll hos goda vänner, då skivan i princip är omöjlig att spela upp hos dem.
Jag bränner med Nero 7 med x3 i hastighet.
Så är det ngn som vet vad det kan vara? Dåligt brännarprogram? Kassa skivor(dvd-r)? Eller helt enkelt att dvd-spelaren är kass.
Datorn och steroeprylarna är relativt nya...laptoppen knappt ett år och dvd-spelaren ca 2år.
Jag har testat med olika märken på skivorna, men problemet kvarstår.
Har ett lite problem som jag hoppas ngn kan hjälpa mig med.
Det är så här att när jag kollar på en film som jag bränt ut själv, så börjar den hacka och hänga sig när det är ca 30-20 minuter kvar på filmen. Blir som stora digitala fyrkanter och pixligt på bilden och ljudet skär sig med.
Kan ju inte direkt styra upp filmkväll hos goda vänner, då skivan i princip är omöjlig att spela upp hos dem.
Jag bränner med Nero 7 med x3 i hastighet.
Så är det ngn som vet vad det kan vara? Dåligt brännarprogram? Kassa skivor(dvd-r)? Eller helt enkelt att dvd-spelaren är kass.
Datorn och steroeprylarna är relativt nya...laptoppen knappt ett år och dvd-spelaren ca 2år.
Jag har testat med olika märken på skivorna, men problemet kvarstår.
Mvh!
Har exakt samma problem.. Det skumma var att dom funkade i min gamla billiga dvd men inte i den nya..
samma problem för mig med men inte på de filmer jag själv bränt utan de kompisar bränt till mig Jag själv bränner alltid filmer på högsta hastighet i imgburn du kanske skulle testa det? Jävligt enkelt program btw
Hur går man till väga med det där att uppdutta firmware? Är tappad bakom en vagn när det gäller datorer.
Man går till brännartillverkarens hemsida och letar upp senaste firmwaren för exakt den brännare man har. Laddar hem firmwaren och installerar den. Svårare än så är det inte.
Jag fick samma problem på mina skivor som brändes på min Mac. Den enda lösningen jag fann på problemet var att köpa spindlar med Blå TDK DVD+R på Biltema och bränna i 1x eller max 2.4x ( i de fall där 1x inte gick att välja).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!