2008-11-04, 04:55
Medlem
lethaldoses avatar
Hej, jag har funderat på att ta kontakt med någon kontaktperson på senaste tiden.. Fick erbjudande om det på högstadiet ibland eftersom jag var väldigt stökig och hade en väldigt jobbig period under den tiden.

Jag har haft en jobbig uppväxt hemma, har varit datorberoende i ett par år tills jag började gymnasiet, samtidigt som min farsa gick bort.

Jag har väldigt dålig kontakt med min morsa, vi har alltid haft svårt att kommunicera och vi pratar aldrig om något annat om vad som har hänt för dagen och liknande.

Jag började knarka rätt mycket när jag var 16, mest marijuana men jag stoppade i mig det mesta jag kom över och umgicks bara med andra som höll på med samma saker.

För ca. ett år sen träffade jag en tjej som jag blev förälskad i, som sedan dumpade mig. Efter det var jag med om en "snetripp" när jag provade svamp och fick panikångest och slutade med alla droger ett bra tag efter det.

Jag har provat att röka ett par gånger men har då bara fått ångesttankar så jag har lagt av för gott nu.

Även detta har jag inte berättat för någon i min familj eller någon kontaktperson, även om några kompisar vet om det.

Som det är nu så har jag knappt rört någon drog förutom alkohol på ett halvår. Jag har slutat umgås med alla de kompisarna och börjat umgås med nya. Jag har ett bra sexliv, har inte svårt att vara social och träffa nya människor, och jag träffar kompisar regelbundet osv. men jag känner mig fortfarande deprimerad till och från, speciellt när jag är hemma eller ensam.

Jag känner mig ofta trött och glömmer rätt mycket, nästan alltid skjuter jag upp det som måste göras, både vardagliga saker och skolarbete. Oftast till sista dan, vilket gör att jag får lite ångest och känner att jag inte pallar med någonting.

Jag vill bli mer social med familjen och ta tag i mitt liv, visa att jag kan men jag klarar det inte verkar det som.

Lider jag av något eller vad är det med mig? Jag känner att jag inte uppskattar livet som jag en gång i tiden gjorde.. jag saknar viljan och motivationen att ändra på mitt liv.

Har jag en ångest som jag känner av när jag röker? det är ju förstårs inte lika extremt i vanliga fall men det kanske är något underliggande jag inte vet om.

Tack på förhand
Citera
2008-11-04, 05:19
Medlem
st0ckiss avatar
Hörru, idiot! Ja, du lider av ångest och kommer snetrippa, hamna i en fet psykos och ta livet av dig nästa gång du röker.

Så sluta för fan korsposta!
Citera
2008-11-04, 06:26
Medlem
grissvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Hörru, idiot! Ja, du lider av ångest och kommer snetrippa, hamna i en fet psykos och ta livet av dig nästa gång du röker.

Så sluta för fan korsposta!
*knack knack* du inser att man faktiskt kan råka dubbelposta?
Senast redigerad av grissvans 2008-11-04 kl. 06:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in