2008-11-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Ah okej du visade nyss att du inte ville ha en seriös debatt. Fascinerande att du använder ordet "queerfeminist" när du menar en lesbisk feminist, då visar du ju att du inte kan någonting om feminism.

Knappast, den enda som visat det är ni feminister. Som framgår av tråden så spelar det ingen roll vad ni kallar er för variant av feminism när feminismen i sig verkar gå ut på att gynna homosexuella kvinnor på bekostnad av heterosexuella kvinnor. Det är med andra ord så att ni kväser de som ni påstår er stå upp för, bra där.
Citera
2008-11-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Knappast, den enda som visat det är ni feminister. Som framgår av tråden så spelar det ingen roll vad ni kallar er för variant av feminism när feminismen i sig verkar gå ut på att gynna homosexuella kvinnor på bekostnad av heterosexuella kvinnor. Det är med andra ord så att ni kväser de som ni påstår er stå upp för, bra där.
Vad är syftet med tråden för din del, att sprida lite dynga och inget mer?
För du vet ju att ingen kommer att svara konstruktivt på dina skitinlägg. Sämre debattör får man leta efter.
Citera
2008-11-09, 11:52
Medlem
glorias avatar
Citat:
Nej nu har du nog misförstått en hel del, det jag menar är att du och andra feminister bedriver en totalt sned politik bara för att du och andra homosexuella feminister skall få fortsätta att bedriva er homosexualitet. Poängen är att ni inte ens vill sätta er in i vad det ställer till för de som faktiskt för samhället framåt; friska kvinnor och män som föder barn och skapar en framtid för sverige. Varför skall alla kvinnor behöva göra karriär när långt ifrån alla kvinnor vill det, bara för att ni skall få fortsätta med er improduktiva tillvaro ostört? Det är fortfarande bara max fem (5) procent av befolkningen som är homosexuella kvinnor så varför skall just dessa ynka fem procenten gynnas medans långt många fler kvinnor får lida för det? Enbart för att du och andra homosexuella kvinnor skall få ligga med varandra? Kan inte ni skaffa er ett liv ändå?
Ska jag ta dig på allvar?
Du snackar så mycket dynga att det inte ens är värt att diskutera med dig. Du resonerar som ett litet barn som tror på spöken och monster och jag hoppas för Guds skull att du skämtar för om sådana som du håller på och fortplantar sig vill jag nog inte vara en del av framtidens samhälle.
Citera
2008-11-09, 12:03
Medlem
Den optimala bekräftelsen på att man hittat en riktigt öm punkt är när feministsvadan börjar värma upp tråden som den gör nu.
Citera
2008-11-09, 13:21
Medlem
glorias avatar
Citat:
Den optimala bekräftelsen på att man hittat en riktigt öm punkt är när feministsvadan börjar värma upp tråden som den gör nu.
Eller så är du bara dum i huvudet och har svårt att uppfatta omvärlden som andra.
Citera
2008-11-10, 01:51
Medlem
saksammas avatar
När trollmor har lagt de elva små trollen...
Citera
2008-11-10, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloria
Eller så är du bara dum i huvudet och har svårt att uppfatta omvärlden som andra.

Eller så kan du ta och svara på grundfrågan vilken jag har tvingats förklara om och om igen för att ni feminister skall förstå (Det är alltså inte jag som är blåst. ) och berätta hur stor andel av er feminister i politiken som är homosexuella när resten av kvinnorna i sverige knappast kan rymma mycket mer än fem procent homosexuella.

Citat:
Ursprungligen postat av saksamma
När trollmor har lagt de elva små trollen...

Ännu ett konstruktivt inlägg från feminismen? Hur går det med sektlivet?
Citera
2008-11-10, 10:30
Medlem
saksammas avatar
Citat:

Ännu ett konstruktivt inlägg från feminismen? Hur går det med sektlivet?

Hur går det för dig då, med sexlivet? Eftersom det verkar som att alla kvinnor som strävar efter jämställdhet är lesbiska enlig dig?
Citera
2008-11-10, 14:22
Medlem
Utopia.s avatar
Trolltråd ju. Varför lever den än?
Citera
2008-11-10, 14:33
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Allt jag vill är att hitta sanningen om feminismen. Den verkliga sanningen. Jag misstänker att den endast går ut på att i det långa loppet få slicka fitta ostört och att det krävs en hejdundrande egotripp för att nå dit eftersom de är beredda att förstöra allt för alla normala på sin väg dit? Jag menar varför skall friska kvinnor som faktiskt vill vara hemma med sina barn och leva ett vettigt familjeliv inte få göra det bara för att mindre än fem procent av alla kvinnor skall få sexa med varandra ifred?

Shit! Du är så långt ute och cycklar som man bara kan.
Antagligen är du egentligen ett troll, men om inte så är du nästan lite söt med alla dina naiva konspirationsteorier.
Ta och läs på lite istället och lär dig att använda de relevanta begreppen på rätt sätt.
Som det är nu så gör du bara bort dig.
Citera
2008-11-10, 14:41
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Ah okej du visade nyss att du inte ville ha en seriös debatt. Fascinerande att du använder ordet "queerfeminist" när du menar en lesbisk feminist, då visar du ju att du inte kan någonting om feminism.
du har väl rätt antar jag, men du måste erkänna att det är jävligt förvirrande med alla uppdelningar och förgreningar. kan inte vara bra för systerskapskänslan eller eran kamp
Citera
2008-11-10, 14:44
Medlem
Citat:
Ja som rubriken lyder så är jag nyfiken på att få veta era tankar kring de olika feministerna samt deras politiska representation. Vi vet t.ex. att max tio procent av befolkningen är homosexuell och då är givetvis max fem procent av befolkningen lesbiska. I så fall borde också max fem procent av alla kvinnor i de olika partierna samt deras representation i riksdagen som ju skall spegla det svenska folkets också vara max fem procent eller hur? En förenklad frågeställning blir då: Är antalet lesbiska kvinnor i riksdag och regering representativt för andelen queerfeminister eller är det i verkligheten så att det finns en grov snedvridning med påföljande felaktiga politiska resultat (vilket ju skulle förklara en hel del...)? Jag tycker denna frågeställning passar in här i feministforat eftersom endast de har sanningsenlig insikt i ämnet. (Tycker moderator annorlunda så flytta gärna tråden till annan forumsdel)

de flesta queerfeminister är inte lesbiska!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in