2008-11-04, 03:44
Medlem
Hej jag undrar ifall det finns någon som vet hur mycket kalorier en Big Mac utan sås innehåller. Kanske finns det någon som till och med har ätit en / äter en regelbundet och kan berätta hur det smakar utan den smaskiga såsen?

Hamburgaren ska innehålla ca 530 kcal med sås.

Och kan det vara så att big mac:n helt plötsligt blev nyttig nu när den inte innehåller sås? Man har ju kött, bröd, sallad osv.

Tacksam för svar!
Citera
2008-11-04, 03:46
Medlem
Mandingos avatar
det är ingen bigmac utan bigmacsåsen...
Citera
2008-11-04, 06:07
Bannlyst
finns det inte big mac-dressing att köpa med? du kan ju kolla hur många kalorier den har i så fall. lite simpel matematik piggar upp på en tisdagmorgon
Citera
2008-11-04, 09:25
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apan121
Hej jag undrar ifall det finns någon som vet hur mycket kalorier en Big Mac utan sås innehåller. Kanske finns det någon som till och med har ätit en / äter en regelbundet och kan berätta hur det smakar utan den smaskiga såsen?

Hamburgaren ska innehålla ca 530 kcal med sås.

Och kan det vara så att big mac:n helt plötsligt blev nyttig nu när den inte innehåller sås? Man har ju kött, bröd, sallad osv.

Tacksam för svar!
Nej, det blir den inte. Vitt bröd är otroligt sällan "nyttigt".
Ska du synda, synda då ordentligt, annars kan du lika gärna strunta i det. =)
Citera
2008-11-04, 22:34
Medlem
meepers avatar
Enligt McDonalds amerikanska hemsida innehåller såsen 90 kalorier. Sannolikt är det lite annorlunda här hemma, men det borde ligga i de trakterna. Räkna med 90 så blir det nog ganska så exakt.

Annars kan du alltid maila dem och fråga.

http://www.texassmokehouse.se/menu/f...men%202008.pdf
Citera
2008-11-05, 16:42
Medlem
Snurrens avatar
Om man väler att gå på Burger King i stället så är det bara att beställa utan majonnäs, den smakar minst lika bra, man kan ju be om lite extra tomat i stället. Hur det är med kalorierna vet jag inte, men jag har noterat att det skiljer sig en del åt mellan olika donken, hur mycket sås dom lägger på. Somliga svämmar över när man greppar dom.
Citera
2008-11-05, 22:49
Medlem
Seanns avatar
Själva köttet kan bli lite nyttigare om du ber dom att skaka av fettet lite extra och tar bort såsen, men brödet är också väldigt onytigt, samma med osten.
Citera
2008-11-05, 23:29
Medlem
Brödet är väl inte onyttigt, det är väl snarare inte nyttigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in