Haha, jag vet, det verkar lite konstigt att jag vill lära mig just dem.. men så här är det..
albanska tycker jag vore kul att kunna eftersom jag på en semester i Grekland lärde känna ett par albaner, varav en är världens finaste kille, som dessvärre inte snackar så värst bra engelska. Jag tycker albanska är fint också och det vore kul att kunna lite. Vill också åka till Albanien nån gång, det vore kul.
tjeckiska har också att göra med en kille att jag vill lära mig haha. Var i Prag i tio dagar under min tågluff i sommar och tja, tjeckiska är ett konstigt språk med svårt uttal, men det vore häftigt att kunna lite. Jag skulle också kunna tänka mig att bo i Prag, gillar stan.
estniska ja, det är bara för att det vore häftigt. Har aldrig vart där och har väl ingen jättelängtan efter att åka dit, men tja, språk är alltid häftigt och nån mening vore kul att kunna. Hade en msn-konversation så sent som för nån timme sen med en hmm kompis kompis som är estländare (eller säger man estländska?) och när jag skrev "sa meeldid mulle" (jag tycker om dig) som är det enda jag kan på estländska och som jag lärt mig av en slump, blev hon så impad haha^^
Språk är coolt
//r