2008-11-03, 23:44
Medlem
Jag, en stekares avatar
Jag försöker fundera ut om det är möjligt att själv skapa en partition som går att välja att boota från när datorn startas och som då startar en ominstallation av xp.

Jag har kommit så långt att jag skapat en ny partition och på den lagt in win xp i rootkatalogen.
Men än så länge kan jag bara starta installationen när vanliga windows är igång, genom att klicka på startupen.

har ändrata boot.ini så att jag får välja bootning vid starten, men när jag väljer det jag tror är partitionen med oinstallerade win xp får jag upp:

Windows could not start because the following file is missing or corrupt:
<Windows root>\system32\hall.dll

Nu kommer jag inte längre. google ger inte mycket hjälp i detta fall så jag är tacksam för alla tips och råd.
Citera
2010-09-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag, en stekare
Jag försöker fundera ut om det är möjligt att själv skapa en partition som går att välja att boota från när datorn startas och som då startar en ominstallation av xp.

Jag har kommit så långt att jag skapat en ny partition och på den lagt in win xp i rootkatalogen.
Men än så länge kan jag bara starta installationen när vanliga windows är igång, genom att klicka på startupen.

har ändrata boot.ini så att jag får välja bootning vid starten, men när jag väljer det jag tror är partitionen med oinstallerade win xp får jag upp:

Windows could not start because the following file is missing or corrupt:
<Windows root>\system32\hall.dll

Nu kommer jag inte längre. google ger inte mycket hjälp i detta fall så jag är tacksam för alla tips och råd.

Nu har jag samma problem, någon med lösning?
Citera
2010-09-29, 19:41
Medlem
smkrs avatar
Vet inte om det är samma i XP som i W7, men jag skapade en ca 5gig stor partition längst bak på min disk och sedan följde jag denna guide --> http://www.intowindows.com/how-to-in...working-guide/

Borde finas en liknanade för XP.
Citera
2010-09-29, 23:33
Medlem
X_surfers avatar
Borde gå utmärkt att skapa en recoverypartition med t ex Acronis Trueimage eller nåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in