Citat:
Djurrätt är väl främst en filosofisk fråga, med politiska implikationer, så ska det ligga någonstans så är det väl under Filosofi eller i samhällsdelen.
Det skulle väl ändå se jäkligt dumt ut om det fanns ett forum som hette: "Filosofi och Djurrätt"?
Citat:
Nu blev det helt plötsligt intressant. Först nu kan jag se att man faktiskt skulle kunna klämma in ett dylikt underfora bredvid Anarkism, Liberalism och Nazism. Skulle kunna floppa rejält men det hade även kunnat smälta in fint där.
Skulle också kunna gå. Problemet kan bli den förvirringen som riskerar att uppstå eftersom det kommer att skapa en kluvenhet i huruvida man skall posta i det nya forumet, eller i miljöforumet, om man vill diskutera miljöfrågor. Man skulle kunna ta bort miljöforumet iofs, men kanske blir det litet för mycket vågspel. Det skulle iofs bli intressant med ett miljöpolitiskt forum...
Citat:
Okejdå, jag tog i lite
Men underlaget är tunt tunt...
Underlaget är brett in i oändligheten. Varför tror du det finns så fruktansvärt mycket miljöorganisationer världen över om ämnet är "lika smalt som servettvikning" (för att citera ditt föregående inlägg)?
Dessutom tycks det finnas en tro att det inte finns något intresse av att diskutera djurrätt. Letar man runt i forumet så hittar man dock hur mycket som helst. Därför föreslår jag nu att man på bästa sätt försöker samla allt framtida material under en avdelning.
Dessutom är djurrätt en viktig samhällsfråga. Bland kvinnor så var det t.o.m. en av de fem viktigaste, så nog har den betydelse allt. Till detta hör dessutom att man kan bredda sitt underlag och få fler människor aktiva i fb.