2008-11-03, 16:51
Medlem
Gimp_offers avatar
Jag instalerade min hdd i min flickväns dator för vi har inte plats med två datorer. Så nu kommer jag inte in på min mapp under "Documents and Settings". När jag försöker öppna den/eller koppiera den så får jag ett felmeddelande där det såtr "åtkomstnekad".

Jag har på min dator satt åtkomst nekad till den mappen så andra användare inte kan komma åt den, dels för syrran hade en tendens att gå in på min dator när jag inte var hemma.

Så nu undrar jag om det finns ett sätt att komma in i mappen utan att sätta tillbaka min hdd i min dator och ändra genom "användare".

Edit:
Det står även att mappen är tom.
Citera
2008-11-03, 16:57
Medlem
Hi-Techs avatar
Går gör det väl, men de sätten jag känner till är betydligt jobbigare än att sätta tillbaks HDD'n i din dator och ändra rättigheterna. Du kan ju ställa tillbaks dem efteråt..

Annars (nu minns inte jag till 100% och sitter på en dator med knappt några rättigheter.. Men något i stil med); Högerklicka på mappen -> Egenskaper -> Säkerhet -> Avancerat -> Ägare .. Och någonstans där ska man kunna söka fram din flickväns användarnamn (eller välj Alla).
Lägg till henne och ge henne alla rättigheter.
Citera
2008-11-03, 17:01
Medlem
Gimp_offers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Går gör det väl, men de sätten jag känner till är betydligt jobbigare än att sätta tillbaks HDD'n i din dator och ändra rättigheterna. Du kan ju ställa tillbaks dem efteråt..

Annars (nu minns inte jag till 100% och sitter på en dator med knappt några rättigheter.. Men något i stil med); Högerklicka på mappen -> Egenskaper -> Säkerhet -> Avancerat -> Ägare .. Och någonstans där ska man kunna söka fram din flickväns användarnamn (eller välj Alla).
Lägg till henne och ge henne alla rättigheter.

Tack för infon.

Men jag glömde bort att jag sitter på en xp dator och min hdd är även xp så hittar ingen tabb eller knapp med säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in