2017-08-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Nej, det var jag inte. Men jag förstår att du inte hänger med i svängarna eftersom du som vanligt uttrycker dig förvirrat.

Det var Peczynski som beskrev stämningen vid frukosten som spänd.
Och du rättade henne. På vilken grund rättade du henne om du inte var närvarande?
Citera
2017-08-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Binninge hakar alltid på utan urskiljning när någon klagar på något som de drabbats av från myndighet eller domstolar. Med vänner som Binninge kommer de garanterat sluta illa för huvudpersonerna i detta drama. Typ, som för T*ne O*ppestam som snålade i skarpt läge då hon inte ville betala för ett riktigt försvar i domstol.

Det är bara att googla på så framgår det att Binninge har själv varit utsatt för en grov orättvisa i domstol, för länge sedan, som medfört att han slår vilt omkring sig, och ser orätt där det inte finns.

Polisbefälet kan ha tagit upp en muntlig anmälan från en person som var närvarande under festen, och det kan vara anonymt då flera av gärningarna är under allmänt åtal. Annars så är mediabevakningen och Anders Borgs ursäkt på Facebook tillräckligt för att påbörja en polisutredning, då detta är brottmål under allmänt åtal.

Att ge sig på polisen, och dessutom en enskild polisman, när det handlar om att utreda brott, är ett nytt lågvattenmärke i Sverige. För sen när är det legio att polisen inte utreder brott?

Så det finns många barfojajurister, som bökar runt i olika saker i konungariket Sverige.

Tror det redan är utrett att festgeneralen var kompis med den våldsamme brottsdömde snuten.

"Att ge sig på polisen" kan vara mer än rätt ja tom högst befogat om inte dessa poliser har "rent mjöl i påsen själva".
Citera
2017-08-06, 12:57
Medlem
Tove Lifvendahl: Det mest beklagliga i Borg-historien
Källa: https://www.svd.se/det-mest-beklagli...ove-lifvendahl

När man läser Tove Lifvendahls inspel i debatten får man intrycket av att det skall ha varit barn närvarande.
Citera
2017-08-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Men att dumpa sin fru och svika tre barn bara för att man träffat en fd sångerska med grymma pattar, det är såklart inga problem.

Men DET kan ju inte C.Stenbeck bestämma över :-o

Skulle hon dessutom uttala sig i ämnet (som inte är hennes business ALLS) då skulle ju andra dra direkta paralleller med hennes egen pappa som trots allt skaffade en unge med servitrisen på hans egen restaurang - och sen desperat försökte förneka barnet tills DNA bevisade sanningen..
Citera
2017-08-06, 12:58
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du har missförstått mig, så jag förtydligar vad jag menar.

Jag tror inte på någon konspiration, tvärtom.

Anders Borg och Dominika var inbjudna till fest, en fest alla inbjudna och värden, ser fram emot och vet kommer bli trevlig. God mat och dricka, nya roliga och spännande människor, Skärgåden. Kan inte bli bättre!

Sen händer det något på festen när Anders Borg druckit för mycket alkohol, och börjar mucka gräl med folk. Det som är den verkliga kränkningen, eller det som gör någon mycket kränkt anser jag inte har framkommit. Men det är allvarligt och mer chockerande än tillmälen som hora och visa snorren.

När man kränker någon, har man en fiende, en antagonist. Fiendskapen kan härledas till det som skedde på festen. Min slutsats är att Anders Borg muckade gräl med fel personer, och kränkte sin överman!

Liten tuva, välter stort last. Kanske barlast då det skedde i Skärgården?

Ah, javisst! Och jag tror det är Tove Lifvendahl som har knäckt nöten. Kolla detta:

"Är partikollegornas reaktioner rimliga? Det vet vi inte, eftersom vi inte har hela bilden. Vi vet inte om det finns någon bakgrund till de bildliga ”styrkekramarna”, eller om de enbart är uttryck för att en människa under hårt tryck, bortgjord eller smutskastad, kan behöva en kram. Jag har sett beröm för att han har bett om ursäkt för sitt beteende. Jag har sett kritik mot berömmet. Jag har sett inlägg som säger att man inte ska behöva berömma vuxna människor som begår fel för att de ber om ursäkt. Men sambon skriver i ett inlägg på Facebook att det var hon som ”bad Anders be värden och värdens väninna om ursäkt, vilket han gjorde”, vilket kanske kan tolkas som att en ursäkt för denna person är ett stort steg. Och givet att även vuxna människor förhoppningsvis växer genom livet, kan berömmet vara befogat. Inte ens någon som varit framgångsrik finansminister är förhoppningsvis ”klar med sig själv” vid 49 års ålder, utan kommer att fortsätta lära och utvecklas."

Källa: https://www.svd.se/det-mest-beklagliga-i-borg-historien

När jag läser Lifvendahls krönika så får jag en känsla av att Anders Borg har sagt nånting kränkande till värden Tomas Tjajkovski - den som har läst in sig på värdens pre-historik med stämningar för att pappan utmålats som våldtäktsman i nån bok, klippt ID-handlingen i tusen bitar för att regeringen infört gränskontroller mitt under brinnande flyktingkris osv. Tydligen har Tomas Tjajkovski känningar med stationsbefälet Kristoffer Samsing och journalisten på Dagens Opinion som ursprungligen knäckte den här nyheten. Så det är inte så värst svårt att starta en förtalskampanj genom proxy/ombud.

Jag kan lätt tänka mig att Anders Borg har fällt nån ironisk kommentar om judar eller bögar och så har Tomas Tjajkovski (som är jude och 99,9999 % sannolikhet är bög) inte kunnat släppa oförrätten.
Citera
2017-08-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Och du rättade henne. På vilken grund rättade du henne om du inte var närvarande?
Hur korkad får man vara? När en kändis skriver i sin Fejja att stämningen vid frukosten var spänd så förstår alla att det är ett understatement.

Måste vara hårt för dig att den person du har som idol-poster på väggen, nu behandlas som ett rännstens-drägg av hela svenska folket.
Citera
2017-08-06, 13:01
Medlem
DP har klagat på ABs prestationer och när hon inte syns så tar han för givet hon är ute o raggar på otrohejtssajten hon gör PR för, sen spårar det ur, han tar en grogg för mycket och tungan slinter när han vill visa att hans pillesnopp minsann inte alls är liten
Citera
2017-08-06, 13:04
Medlem
absolut-justices avatar
Intressanta ageranden bakom kulisserna...
Elisabeth Massi Fritz som är familjen Reinfeldts personliga advokat, angriper Anders Borg offentligt:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...ntakta-polisen
Citera
2017-08-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Anders lovade sin fru evig trohet, men bröt det löftet.
Och det är tydligen helt okej, medan det minsann är fruktansvärt manschauvinistiskt och oförlåtligt att visa snoppen för några kompisar på fyllan.

Det PK-feminist-raserade idiot-Sverige i ett nötskal.
Citera
2017-08-06, 13:09
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pete Bondurant
Var där.
Borg blev väldigt full och började skryta om storleken på kuken. Några bad honom lugna sig och då blev han ännu värre ochutmanade minst två på kukmätning. Ingen var intresserad då försökte han greppa dezsa två varav ingen är känd mellan benen utanför byxan. Han sa "det där var ingret att ha mer än mask än en orm" bland annat. En person blev upprörd den andra struntade i det. Den upprördas fru/flickvän la sig i och blev kallad slampa. Borg började knuffas lite lätt med den upprörda mannen som typ motade bort Borg. Då överraskade han alla med att dra fram kuken och påstå att "sådan drake kan du ju dröma om".
Det knuffadrs lite och ytterligarr en kvinna sa åt Borg att skärpa sig. Flera andra sa "gör inte bort dig" osv. Då kom värden och försökte lugna situationen vilket inte funkade då Borg vägrade att hala in kuken. Jag var rätt full men munhuggningen fortsayte med ett dusdin personer på ena sidsn och Borg på andra.
Värden tog då beslutet att hedersgästen skulle utrymma sovplatsen nummer ett i huset och att det var bäst att han flyttade till en stuga så han kom bort ifrån normallberusade gästerna i huset.
"Anders, sluta tjafsa för don egen slull och gå och lägg dig" minns jag att han sa. Då Borg tvingades ut från huset med en nessesär fick han spel och börjadde hota värden med "ett helvete" "Jag har inte gjort något, släng ut slinkorna" mm. Lite lätt knuffande men inget våld blev det.
Jag hörde aldrig honom kalla någon hora. Borde hört då jag var i Borgs närhet av kändisintresse Slinka och slampa dock men lite osäker på slinka, kan ha varit något liknande. Släppte tyvärr saken då de gått ut.
Såg ingen som fotade/filmade och det var inte det klientelet där.
Inga barn blev vittnen till detta.

Vad utlöste Borgs initiala skrytande om kukstorleken? Föregicks det av något gräl eller bråk? Ge oss fler detaljer tack.
Citera
2017-08-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Ah, javisst! Och jag tror det är Tove Lifvendahl som har knäckt nöten. Kolla detta:

"Är partikollegornas reaktioner rimliga? Det vet vi inte, eftersom vi inte har hela bilden. Vi vet inte om det finns någon bakgrund till de bildliga ”styrkekramarna”, eller om de enbart är uttryck för att en människa under hårt tryck, bortgjord eller smutskastad, kan behöva en kram. Jag har sett beröm för att han har bett om ursäkt för sitt beteende. Jag har sett kritik mot berömmet. Jag har sett inlägg som säger att man inte ska behöva berömma vuxna människor som begår fel för att de ber om ursäkt. Men sambon skriver i ett inlägg på Facebook att det var hon som ”bad Anders be värden och värdens väninna om ursäkt, vilket han gjorde”, vilket kanske kan tolkas som att en ursäkt för denna person är ett stort steg. Och givet att även vuxna människor förhoppningsvis växer genom livet, kan berömmet vara befogat. Inte ens någon som varit framgångsrik finansminister är förhoppningsvis ”klar med sig själv” vid 49 års ålder, utan kommer att fortsätta lära och utvecklas."

Källa: https://www.svd.se/det-mest-beklagliga-i-borg-historien

När jag läser Lifvendahls krönika så får jag en känsla av att Anders Borg har sagt nånting kränkande till värden Tomas Tjajkovski - den som har läst in sig på värdens pre-historik med stämningar för att pappan utmålats som våldtäktsman i nån bok, klippt ID-handlingen i tusen bitar för att regeringen infört gränskontroller mitt under brinnande flyktingkris osv. Tydligen har Tomas Tjajkovski känningar med stationsbefälet Kristoffer Samsing och journalisten på Dagens Opinion som ursprungligen knäckte den här nyheten. Så det är inte så värst svårt att starta en förtalskampanj genom proxy/ombud.

Jag kan lätt tänka mig att Anders Borg har fällt nån ironisk kommentar om judar eller bögar och så har Tomas Tjajkovski (som är jude och 99,9999 % sannolikhet är bög) inte kunnat släppa oförrätten.

Det stod i någon artikel att AB hade hotat värdinnan på festen när denne hade bett honom att lugna ner sig. Värdinnan är ju rimligtvis någon som står vid sidan av värden - Tjajkovski - och därmed blir även Tjajkovski helt enkelt tvungen att försvara den som har råkat illa ut gentemot fyllot.

Hur man än vrider det dvs. om det handlar om att AB har visat snorren, kallat damer för otrevliga saker, tagit män på skrevet, eller bara uttryckt sitt ogillande av judar och bögar då är det lika illa för AB.

Klarar han inte av bögsällskapet då måste han tacka NEJ till sådana här tillställningar.
Citera
2017-08-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Tror det redan är utrett att festgeneralen var kompis med den våldsamme brottsdömde snuten.

"Att ge sig på polisen" kan vara mer än rätt ja tom högst befogat om inte dessa poliser har "rent mjöl i påsen själva".

Det hör till polisens primära arbetsuppgift att ta upp anmälningar om brott och utreda brott.

Så länge polisen är i tjänst så har hans vandel, eller skvaller om hans vandel inget med hans yrkesutövning att göra. Det kan bli befogat under utredningens gång att påtala något slags jäv om man misstänker det, men det finns ingen grund för jävsinvändning för att en polis man är bekant med tar upp en anmälan.

Poliser får också välja vem de umgås med, och får som alla andra medborgare vistas vid Stureplan på fritiden.

Om det är så att polismannen "inte har rent mjöl i påsen", så ska han anmälas för det, och inte för att han gör sitt jobb och upprättar en polisanmälan.

Är Binninge jurist? Eller fortfarande bara självlärd i juridik, så som Anders Borg är i Ekonomi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in