2017-08-06, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Nej, det är inte OK. Det är en korkad grej du gjorde på fyllan, kanske klappar jag till dig, kanske ser jag bara till att du försvinner från festen, men jag går inte till Aftonbladet. Och jag bjuder dig inte nästa gång. Get a grip, ffs!

Låter ju helt rimligt. Men med tanke på hur det ser ut i vårt samhälle... med vad ska man kalla det ...kvinnoförakt, våldtäkter, kränkningar etc så är det ju inte så himla bra att du som dessutom är en offentlig person gör sånt här...oavsett om du "råkar" "drabbas" av en snefylla. Man får väl ändå ta ansvar för sina handlingar. Men jag är mest nyfiken på varför ingen förutom hans flickvän går till hans försvar. Det var ju en hel del folk på festen och nån måste ju kunna ge Anders någon slags alibi? Eller?
Citera
2017-08-06, 01:24
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLunatic
Låter ju helt rimligt. Men med tanke på hur det ser ut i vårt samhälle... med vad ska man kalla det ...kvinnoförakt, våldtäkter, kränkningar etc så är det ju inte så himla bra att du som dessutom är en offentlig person gör sånt här...oavsett om du "råkar" "drabbas" av en snefylla. Man får väl ändå ta ansvar för sina handlingar. Men jag är mest nyfiken på varför ingen förutom hans flickvän går till hans försvar. Det var ju en hel del folk på festen och nån måste ju kunna ge Anders någon slags alibi? Eller?
'alibi'?
Han var ju sannolikt ful som en kastrull, och kanske benzad, vem vet, så vilket alibi skulle folk kunna ge?
Jag vill mer veta vem som skvallrade ...
Citera
2017-08-06, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
'alibi'?
Han var ju sannolikt ful som en kastrull, och kanske benzad, vem vet, så vilket alibi skulle folk kunna ge?
Jag vill mer veta vem som skvallrade ...

Ja det är naturligtvis spännande också.... Men om han inte gjort och sagt allt detta med kukar och horor etc så borde väl någon gå till hans försvar?? Eller gjorde han allt detta i smyg? så bara en person såg det - dvs skvallermänniskan?
Citera
2017-08-06, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Spritfester brukar ju urarta tyvärr. Det skulle vara intressant och veta om samma händelse fått samma uppståndelse om det var en offentlig kvinna som hade sagt fula saker. Troligen inte.

Zara Larsson har ju gång på gång sagt att hon hatar män, inte fick det väl några negativa rubriker. Tvärtom, hon hyllades. Att man går ut offentligt att man hatar män är i min mening lika provocerande.

Det tror jag definitivt...kolla bara på Gudrun Schyman, hon sosse/fack-kvinnan på crazy horse eller var det var....

Zara hatar inte alla män... "– Jag hatar inte ALLA män. För att citera min Instagram ”Jag älskar min pojkvän, min pappa, mina fina och omtänksamma killkompisar, dom manliga producenterna jag jobbar med, men jag hatar män i grupp. Män som i grupp förtrycker och hotar och som sedan skrattar och det och åt mig.” Samhället säger åt tjejer att inte generalisera, men skyller sedan på offret vid en våldtäkt för att hon inte ”tänkte sig för” eller ”var dum nog att prata med mannen innan”. Que? Va? What? Paradoxen." - Zara Larsson. Jag hatar också såna män ..såklart! - vem gör inte det??
Citera
2017-08-06, 01:32
Medlem
Var där.
Borg blev väldigt full och började skryta om storleken på kuken. Några bad honom lugna sig och då blev han ännu värre ochutmanade minst två på kukmätning. Ingen var intresserad då försökte han greppa dezsa två varav ingen är känd mellan benen utanför byxan. Han sa "det där var ingret att ha mer än mask än en orm" bland annat. En person blev upprörd den andra struntade i det. Den upprördas fru/flickvän la sig i och blev kallad slampa. Borg började knuffas lite lätt med den upprörda mannen som typ motade bort Borg. Då överraskade han alla med att dra fram kuken och påstå att "sådan drake kan du ju dröma om".
Det knuffadrs lite och ytterligarr en kvinna sa åt Borg att skärpa sig. Flera andra sa "gör inte bort dig" osv. Då kom värden och försökte lugna situationen vilket inte funkade då Borg vägrade att hala in kuken. Jag var rätt full men munhuggningen fortsayte med ett dusdin personer på ena sidsn och Borg på andra.
Värden tog då beslutet att hedersgästen skulle utrymma sovplatsen nummer ett i huset och att det var bäst att han flyttade till en stuga så han kom bort ifrån normallberusade gästerna i huset.
"Anders, sluta tjafsa för don egen slull och gå och lägg dig" minns jag att han sa. Då Borg tvingades ut från huset med en nessesär fick han spel och börjadde hota värden med "ett helvete" "Jag har inte gjort något, släng ut slinkorna" mm. Lite lätt knuffande men inget våld blev det.
Jag hörde aldrig honom kalla någon hora. Borde hört då jag var i Borgs närhet av kändisintresse Slinka och slampa dock men lite osäker på slinka, kan ha varit något liknande. Släppte tyvärr saken då de gått ut.
Såg ingen som fotade/filmade och det var inte det klientelet där.
Inga barn blev vittnen till detta.
Citera
2017-08-06, 01:33
Medlem
snusmumrik50s avatar
Om det svinet hade klämt mig i skrevet hade han fått sig en sån jävla smäll så han hade legat på intensiven. Vad var det för en veklingsfest den gycklaren var på?
Citera
2017-08-06, 01:34
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ja det är naturligtvis spännande också.... Men om han inte gjort och sagt allt detta med kukar och horor etc så borde väl någon gå till hans försvar?? Eller gjorde han allt detta i smyg? så bara en person såg det - dvs skvallermänniskan?
Det är ju klart att han gjort det.
Han har spårat ur på en privat fest, big deal.
Men någon mediakåt person sålde storyn.
Min gissning är att den personen är mindre välkommen åter nästa år än Anders, vem som helst kan ju flippa ur, men vem som helst går inte till pressen.
Vem vare?
Vem vare som läckte?
Fest-turken?
Citera
2017-08-06, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Har väl ändå lite med att göra om de gillar en eller ej. Ge honom andrum nu.

Jag tror det är ganska enkelt. Vuxna människor blir inbjudna till fest i Skärgården med sina barn. Det erbjuds övernattning för de som inte har egna sommarställen i närheten, eller en egen båt att övernatta på.

Det är en mix av folk och de måste ha varit väldigt förväntansfulla inför att få umgås med Anders Borg. Jag tror alla, precis som vi gillade Anders Borg och tyckte att hans relation med Dominika var spännande.

Nu tror jag att ingen gillar honom, av den enkla anledningen att han inte kan uppföra sig som folk. Bland folk ska man paradoxalt nog kunna dricka rejält utan att bli full. Det handlar om kontroll och koder, som Anders Borg inte känner till. Det är ett chockerande beteende att skämma ut sig, på den nivån i näringskedjan som han har lyckats ta sig upp till.

Anders Borg har blivit fartblind av all beundran och fjäsk, och räknar med att AKB och de övriga Moderaterna ska känna vänskapskorruption och rädda honom. Hans utfall mot AKB visar på dåligt omdöme och ett uppblåst ego. Jag tror det är en lättnad för AKB att bli av med arvet efter två filurer som lämnade ett parti i kaos, med många falanger. Nu kan hon vara en Moderat partiledare som visar att hon tar ingen skit från Anders Borg och andra bråkstakar.
Citera
2017-08-06, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Fast du utgår helt och hållet från nån teori att alla handlingar som strider mot något i lagboken ska utredas och bestraffas. Och det är väl en fin tanke men det är inte speciellt realistiskt. Notera att jag inte påstår att Borg inte begått nåt brott.

Allt känns bara skitnödigt och väldigt uppförstorat (vilket jag förstår att media gör men tycker inte polisen ska bidra). Varför? För att jag har väldigt svårt att tro att polisen skulle ens bry sig om att lyssna om en "vanlig" medborgare kom och sa:

"Hej, jag vill upprätta en anmälan. När jag var på fest yttrade en person ordet slampa och senare sprang han/hon runt naken"

Och i exemplet ovan har ändå en person anmält inte polisen själv. Det känns än mer löjligt att lägga resurser på ett fall där "brottet" inte påverkat nån när man skriker i vardagen om för lite resurser och lägger ned var och varannan anmälan om tex inbrott.

Men du är säkert en såndär person som utgår från att vår lagbok är helt perfekt. De tyckte kanske även en del av slavägare i USA innan slaveriet förbjöds.

Jag tycker dock att han fått ett rätt rimligt straff redan. Hans beteende har spridits över hela landet (och även utanför) och han får skämmas rätt duktigt. Finner det föga troligt att han kommer återupprepa detta och med allt detta så är det rätt skevt att polisen själva upprättar en anmälan även fast det säkert finns stöd i lagboken för det.
ok- om någon beskyller dig för att du blottat dig på festen och dessutom tafsat oss andra i skrevet- kallat värdinnan för hora-men du själv var så packad-och vet ingenting om detta-
du inser att rykten sprids-det börjar bli riktigt svettigt nu- du är en rätt offentlig person -du förstår att mycket står på spel-
hur skulle du göra?
Citera
2017-08-06, 01:41
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror det är ganska enkelt. Vuxna människor blir inbjudna till fest i Skärgården med sina barn. Det erbjuds övernattning för de som inte har egna sommarställen i närheten, eller en egen båt att övernatta på.

Det är en mix av folk och de måste ha varit väldigt förväntansfulla inför att få umgås med Anders Borg. Jag tror alla, precis som vi gillade Anders Borg och tyckte att hans relation med Dominika var spännande.

Nu tror jag att ingen gillar honom, av den enkla anledningen att han inte kan uppföra sig som folk. Bland folk ska man paradoxalt nog kunna dricka rejält utan att bli full. Det handlar om kontroll och koder, som Anders Borg inte känner till. Det är ett chockerande beteende att skämma ut sig, på den nivån i näringskedjan som han har lyckats ta sig upp till.

Anders Borg har blivit fartblind av all beundran och fjäsk, och räknar med att AKB och de övriga Moderaterna ska känna vänskapskorruption och rädda honom. Hans utfall mot AKB visar på dåligt omdöme och ett uppblåst ego. Jag tror det är en lättnad för AKB att bli av med arvet efter två filurer som lämnade ett parti i kaos, med många falanger. Nu kan hon vara en Moderat partiledare som visar att hon tar ingen skit från Anders Borg och andra bråkstakar.

Du har verkligen nollkoll. Komiskt. Om du bara visste hur det går till "på den nivån i näringskedjan". Ingen som helst skillnad mot dina sosseföräldrars fyllefester iofs, människor är människor.
Citera
2017-08-06, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pete Bondurant
Var där.
Borg blev väldigt full och började skryta om storleken på kuken. Några bad honom lugna sig och då blev han ännu värre ochutmanade minst två på kukmätning. Ingen var intresserad då försökte han greppa dezsa två varav ingen är känd mellan benen utanför byxan. Han sa "det där var ingret att ha mer än mask än en orm" bland annat. En person blev upprörd den andra struntade i det. Den upprördas fru/flickvän la sig i och blev kallad slampa. Borg började knuffas lite lätt med den upprörda mannen som typ motade bort Borg. Då överraskade han alla med att dra fram kuken och påstå att "sådan drake kan du ju dröma om".
Det knuffadrs lite och ytterligarr en kvinna sa åt Borg att skärpa sig. Flera andra sa "gör inte bort dig" osv. Då kom värden och försökte lugna situationen vilket inte funkade då Borg vägrade att hala in kuken. Jag var rätt full men munhuggningen fortsayte med ett dusdin personer på ena sidsn och Borg på andra.
Värden tog då beslutet att hedersgästen skulle utrymma sovplatsen nummer ett i huset och att det var bäst att han flyttade till en stuga så han kom bort ifrån normallberusade gästerna i huset.
"Anders, sluta tjafsa för don egen slull och gå och lägg dig" minns jag att han sa. Då Borg tvingades ut från huset med en nessesär fick han spel och börjadde hota värden med "ett helvete" "Jag har inte gjort något, släng ut slinkorna" mm. Lite lätt knuffande men inget våld blev det.
Jag hörde aldrig honom kalla någon hora. Borde hört då jag var i Borgs närhet av kändisintresse Slinka och slampa dock men lite osäker på slinka, kan ha varit något liknande. Släppte tyvärr saken då de gått ut.
Såg ingen som fotade/filmade och det var inte det klientelet där.
Inga barn blev vittnen till detta.

haha ja jag hoppas verkligen detta inte är sant vore ju fan föör absurt Men det var en underhållande skrift
Citera
2017-08-06, 01:51
Medlem
Citat:
haha ja jag hoppas verkligen detta inte är sant vore ju fan föör absurt Men det var en underhållande skrift
Jag har varit nykter själv från festen tills nu och när jag skrev förra inlägget hade jag inte läsglasögon på mig (är över 40). Såg knappt vad jag skrev men ser nu, med glasögon, att feltryck på mobilen och felstavningar förpestat grundtexten.
Hoppas ni har överseende ( utan apostrof över e)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in