2017-08-05, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det säger en del om slutenheten i dessa sällskap. Hade gärningsmannen varit av annan klass, annat kön eller annan etnicitet så hade anmälningarna haglat in.
Citera
2017-08-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Precis, borde man väl ändå kunnat sköta utan att ringa Aftonbladet? Alla har nog minst en gång gjort bort sig i "privata sammanhang", även om jag anser att Borg gått längre än de flesta.

Och framförallt, skall det vara ok för kvällspressen att publicera namn och bild bara för att en person en gång i tiden satt i regeringen?

"...även om jag anser att Borg gått längre än de flesta." Var du med ?
Har du fått vara med på några fester så vet du att det skarvas värre än fiskehistorier efteråt SÄRSKILT när det är avundsjuka och svartsjuka feta vinalkoholiserade kärringar från Gärdet med som tror de bor på Östermalm och är fina......Särskilt en ful råtta med sin mes som inte ens platsar som HBTQ och där Borg kanske sade något till men knappast hora för han hon försökt försörja sig som kontantdam då hade hon svultit ihjäl.
KANSKE sade Borg till henne att hon inte ens kan försörja sig som hora t.ex. Detta hade varit en alldeles riktig iakttagelse i så fall. Att få den stackar´n att stoppa tillbaka den eventuellt utfloppade salamin kan knappast ha varit svårt för en normalt snygg donna.
Senast redigerad av ManganJagg 2017-08-05 kl. 14:21.
Citera
2017-08-05, 14:17
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appendix
Det är direkt motsägande din teori.

Vad bra att han har det.
Tyvärr har han valt att göra det i smyg istället för att visa upp det i offentligheten.
Han borde gjort det i sitt första uttalande.
Men det gjorde han inte för han ansåg inte att det behövde visas att han bryr sig om någon annan än sig själv.
"Det är så synd om mig för jag har gjort bort mig" var det enda jag kunde utläsa i vad han sa.
Nej Borg, det är synd om de du angrep, inte om dig.
Citera
2017-08-05, 14:19
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Säger han ja. Själv kräks jag nästan bokstavligen av att se andra mäns kukar sen jag blev vuxen och könen gick från snoppar till kukar, undviker att duscha tillsammans med andra män. Nu har jag inte stor kuk, men om jag haft det hade jag ändå aldrig klarat av att ta en annan man i skrevet.

Jag tror det fetade är själva roten till problemet.
Citera
2017-08-05, 14:19
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Begriper du inte att han har de uppdrag han har idag pga att han var offentlig, dvs en språngbräda till att fetta till bankkontot i ännu högre grad. Helvete jag kokar när fånar som du inte förstår helheten! Hade han lämnat politiken och tagit upp sin dröm att föda upp hamstrar hade du varit rätt ute, men nu avslöjar du din dumhet.

Det är ju nu Reinfeldt och Borg cashar in sin investering.
Att driva landet var för dem personligen till stor del ett sätt att skapa ett varumärke, som de nu lever fett på att sälja.

Att påstå att han är en privat person samtidigt som han väljer att dra alla fördelar av att inte vara det är infantilt.
Citera
2017-08-05, 14:20
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Levinskyaffären inträffade för 20 år sedan. I dag hade den inte accepterats av etablissemanget.Se bara hur Trump och hans pussyaffär behandlas i media. I stället är det sk vanligt folk som slätar över och bagatelliserar Trumps beteende.

Tror att fler och fler av Borgs FB-vänner och andra kommer att markera avstånd från honom när chocken lagt sig.
Tomas Tobé är först ut.

Jag har respekterat AB innan detta, trots att han är moderat. Han har som statsråd uppvisat goda egenskaper i politiken och har varit tydligt socialliberal och långt ifrån den socialkonservativa falangen.

Den här historien visar dock vad han egentligen är för en man. Den som kallar kvinnor horor är i bästa fall en person som har en genomsnittlig svensk manssyn på kvinnor, i värsta fall rent misogyn. Om sällskapet inte frossat i vithet hade han säkerligen också gjort sig skyldig till rasistiska påhopp. Påhoppen brukar nämligen väldigt ofta gå hand i hand och den som är misogyn är ofta även rasistisk.
I vart fall när alkoholen "lossat tungans band".
Citera
2017-08-05, 14:20
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Det klart, de är ju karriärister.
Men de har redan avslöjjat sig genom sin ryggmärgsreaktion, att kvinnor ska acceptera att bli kallade horor och att män ska få blotta kuken, så länge som det inte sker "hela tiden".
Deras ryggmärgsreaktion är att försvara en av de egna, någon som det är bra att hålla sig väl med.
Notera att ryggdunkarna är en reaktion på Borgs FB-inlägg och inget annat. Vi vet inte om de när de skrev egentligen visste vad han lär ha gjort. Det är en förhastad slutsats att de därmed anser att kvinnor ska kallas horor och att det är ok att män blottar sig.
Citera
2017-08-05, 14:21
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk

Jag förespråkar i och för sig ordet gärningspersonen för att vara konsekvent, men visst...
Citera
2017-08-05, 14:22
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Det klart, de är ju karriärister.
Men de har redan avslöjjat sig genom sin ryggmärgsreaktion, att kvinnor ska acceptera att bli kallade horor och att män ska få blotta kuken, så länge som det inte sker "hela tiden".
De gör bara det som krävs för att gynna den egna positionen och karriären, de är också snabba att byta fot då vinden börjar blåsa åt andra hållet.
Inget konstigt alls egentligen.
Citera
2017-08-05, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Jag tror det fetade är själva roten till problemet.

Hahaha !
Citera
2017-08-05, 14:24
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Jag har respekterat AB innan detta, trots att han är moderat. Han har som statsråd uppvisat goda egenskaper i politiken och har varit tydligt socialliberal och långt ifrån den socialkonservativa falangen.

Den här historien visar dock vad han egentligen är för en man. Den som kallar kvinnor horor är i bästa fall en person som har en genomsnittlig svensk manssyn på kvinnor, i värsta fall rent misogyn. Om sällskapet inte frossat i vithet hade han säkerligen också gjort sig skyldig till rasistiska påhopp. Påhoppen brukar nämligen väldigt ofta gå hand i hand och den som är misogyn är ofta även rasistisk.
I vart fall när alkoholen "lossat tungans band".
In vino veritas.
Jag har också varit rejält berusad i mitt liv men inte har jag ofredat och hotat andra för det. Inte heller har jag varit med om att någon annan, man eller kvinna, gjort det.
Precis som du skriver visar den här historien vad Borg egentligen är för en man. Ett kräk.
Citera
2017-08-05, 14:24
Medlem
123....s avatar
Man har inte lärt känna en människa innan man upplevt denne rejält onykter.

Ett obligatoriskt fylleslag för alla potentiella landsförvaltare vore på sin plats, -innan de blir aktuella, så att de sanna karaktärsdragen kommer till ytan och den mest elementära gallringen kan göras....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in