2017-08-05, 13:23
Medlem
Otroligt intressant sammanträffande, apropå vad som händer när företrädare ur makten bryter de normer och etik som samhället sätter upp för oss.

Stefan Molyneux i sin senaste video(precis släpp) som jag tycker är hans bästa någonsin, elaborerar kring händelsen som fick hand "inre" korthus att falla ihop.

Denna händelse var när Bill Clinton tvingade till sig oralsex och stoppade in en cigarr i snippan på Monica Levinsky i vita huset med mera med mera.

Dessutom ljög han och svor att det alldrig hänt till hela världen utan minsta skrupel. Med stadig blick tittade han rakt in i kameran på det mest förtroendefulla sätt man kan tänka sig och förklarade att allt var lögn!

Allt som Stefan och alla vi andra matats med sedan barnsben, alla normer och förhållningssätt samhället har bankat in i oss bröt nu världens mäktigaste man mot.

Vad hände? Feminister tog honom i försvar!!! Han fick sitta kvar, och även om det blev turbulens såklart så inte stora hela hände INGENTING!!

Detta fick Stefan att inse att alla de "värden" som samhället höll var bara fiktiva för att ha folk i kontroll, de kastades ut genom fönstret när det gällde presidenten.

Stefan menar vidare att även dåliga värderingar om man har integritet att stå fast vid dom är något hoppfullt, för om de ändrar kurs mot bra värderingar så kommer de stå upp för dom.

Men makten och människor med inflytande står aldrig upp för värden, även om det finns undantag så ljuger så gott som alla. Många utan att vara minsta obekväma med det.

Och vad ser vi nu med Anders Borg, vad händer med värderingarna? I min krets hade det ALDRIG varit accepterat att hålla på sådär på en familjefest! Då hade man gjort bort sig rejält och för alltid!

Det är pubertalt att aggressivt gå omkring och ta folk på könet och kalla dem hora samt stoltsera med att blotta könet!!

Och nu träder många fram till hans försvar!!

Spyfärdig blir man! Totalt är hyckleriet!
Citera
2017-08-05, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det står ingenstans att man överhuvudtaget skulle ens ha försökt avlägsna honom från platsen (=ön).

En dam och även värden tycks ha försökt tala honom till rätta – med dåligt resultat.

Man behöver fortfarande inte slå ut hans framtänder ifall man misslyckas med dina steg 1 och 2. Det räcker med att binda honom fast i ett träd. Där han kan se skrika hora och fitta för förbipasserande gäster ;-)

Jag bara framkallar bilden i mitt inre med den f.d. finansministern fastbunden med fradgan kring munnen spottande okvädningsord! Det skulle smaka mumma att se en video av det på YouTube.

Skämt åsido. Till slut blir väl folk förbannade om någon inte kan bete sig. Det ligger nära till hands att man vill spöa upp en liten skithög som Borg som förolämpar och ofredar folk.
Citera
2017-08-05, 13:25
Medlem
Citat:
Det står ingenstans att man överhuvudtaget skulle ens ha försökt avlägsna honom från platsen (=ön).

En dam och även värden tycks ha försökt tala honom till rätta – med dåligt resultat.

Man behöver fortfarande inte slå ut hans framtänder ifall man misslyckas med dina steg 1 och 2. Det räcker med att binda honom fast i ett träd. Där han kan se skrika hora och fitta för förbipasserande gäster ;-)

Smart. Någon borde, som du skriver; bundit fast Anders Borg till ett träd.
Citera
2017-08-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag tror minsann att Dominika lärt Anders Borg att hitta lite nya delar av hans undanträngda sexuella inre, vi får vara glad att han inte gjorde det i Riksdagen. Minns att på Sossarnas tid med Geijer då var de lite diskret köpte de prostituerade för glädjestunder istället för att öppet flytta ihop med dem.

Skulle vara intressant att låta fler (ja inte gudrun för hon pinkar ju mest på biogolven) politiker supa till det under bevakning så man får se deras sanna jag. MP kör väl mer med svamp i riksdagen och det är väl därför de låter så förvirrade...

Det är väl en sak ifall "fula ord" piggar upp AB:s och DP:s sexliv. En annan sak är att andra festdeltagare inte har bett om den sortens uppmärksamhet från AB:s sida.

Geijer var en äckelgubbe som köpte unga prostituerade med missbruksproblem. Och Olof Palme försvarade honom in i fingerspetsarna. Äcklig gubbe han med..

Dominika är i alla fall myndig. Så det är upp till AB att göra vad han vill med henne. Så länge hon samtycker.
Citera
2017-08-05, 13:27
Medlem
0.999...s avatar
Nu har tydligen han blivit polisanmäld av någon polis från Stockholm som grundar anmälan på det han läst i Aftonbladet. Alltså, det är kanske rent på det sociala planet inte något jättebra att visa snabeln och vara ful i mun på galej men detta får löjliga dimensioner. Med lite fantasi kan man föreställa sig att detta är ett uppdämt förakt gentemot dom andra gästerna då Borg på senare tid kanske insett vad han lånat ut sig till. Efter lång och trogen tjänst förpassas ut till något enkelt gästhus kan väl få vemsomhelst att dra fram könsorganet i affekt.

Däremot när det ser ut som det gör idag i Sverige så blir det bara fånigt med någon polisanmälan i vad jag förmodar antingen är något pinsamt sätt att visa att lagen skall följas eller bara ett allmänt agg mot moderater, speciellt dom som var verksamma under Reinfeldt-eran.

Polisen Samson kan få följa med mig ut ikväll t.ex. så kan vi åka runt i Göteborg lite. Jag lovar att vi på ett par timmar kommer kunna se minst 100 misstänkt narkotipåverkade och hur många trafikbrott som helst. Det kommer inte finnas brist på saker att göra och det måste finnas en viss konsekvens, alla är nämligen lika mycket värda. Det har farbror staten berättat för mig nämligen.
Citera
2017-08-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Smart. Någon borde, som du skriver; bundit fast Anders Borg till ett träd.
Det är väl ungefär vad som hänt:
"Schavottering var ett tidigare använt skamstraff som gick ut på att en brottsling på offentlig plats ställdes upp för att hånas. Oftast var personen fjättrad vid en skampåle eller liknande." /Wikipedia/
Citera
2017-08-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk

Jag bara framkallar bilden i mitt inre med den f.d. finansministern fastbunden med fradgan kring munnen spottande okvädningsord! Det skulle smaka mumma att se en video av det på YouTube.

Skämt åsido. Till slut blir väl folk förbannade om någon inte kan bete sig. Det ligger nära till hands att man vill spöa upp en liten skithög som Borg som förolämpar och ofredar folk.

Att det kliar i fingrarna på dig är inte samma sak som att det vore en smart grej att ta till. För då kallas det bara för ett fylleslagsmål. Ingen kommer ihåg vem som startade det hela. Ord mot ord från olika fylleskallar.. Om man däremot tejpar fast honom då kan han inte skada någon. Den som inte orkar lyssna på okvädningsorden kan flytta på sig under ett annat träd längre bort. Eller gå in i stugan där det inte finns så många mygg..
Citera
2017-08-05, 13:33
Medlem
ModeratenTomas Tobé är rädd för att förlora politiska poäng och gör därfören pudel om sin kommentar till Anders Borg i ett inlägg på Facebook.

https://z.cdn-expressen.se/images/04...nan/545@70.jpg
Citera
2017-08-05, 13:34
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Det är väl en sak ifall "fula ord" piggar upp AB:s och DP:s sexliv. En annan sak är att andra festdeltagare inte har bett om den sortens uppmärksamhet från AB:s sida.

Geijer var en äckelgubbe som köpte unga prostituerade med missbruksproblem. Och Olof Palme försvarade honom in i fingerspetsarna. Äcklig gubbe han med..

Dominika är i alla fall myndig. Så det är upp till AB att göra vad han vill med henne. Så länge hon samtycker.
Ja Palme försvara skiten, det minns man. Tror inte nån av tjejerna fick upprättelse om jag minns rätt. För jävligt hur de där uppe står över alla lagar de så hårt vill att vanliga ska följa, som MP Åsas giftbåts målande eller havande av skit direkt i Östersjön. Sen menar jag på att D har hjälpt Anders Borg över hans gränser så att han inte har några moraliska hinder för att leva fullt ut med sina inre sexuella perversioner... Svårt för dem att göra det inom familjens fyra väggar kanske om det ingår att förnedra andra mm.
Citera
2017-08-05, 13:35
Medlem
Bajsfacistens avatar
Det tycker jag ändå är lite av att göra en höna av en fjäder hela saken. Det hela är mycket roligt och tragikomiskt med en vuxen karl med en snefylla. Cirkusen efteråt är också mycket underhållande, när feministeliten som är så stela och skitnödiga att man kan tro att de har en T-balk av sandvikstål uppe i rumpan, ska såklart snacka det vanliga tråkiga uttjatade gagget om strukturer, feminism och "sexuellt våld". Humorlösa stackare.

Det hela blir ju dock politiskt svårt för Moderaterna och även Alliansen att dra fram "järnrörskandalen" då Sverigedemokraterna enkelt kan kontra att Sverigedemokraterna minnas inte springer runt i skärgården och ägnar sig år sexualbrott och skriker hora år kvinnor, något som man då med Alliansens retorik och logik borde då kunna tillskriva hela partiet egenskaper utifrån enstaka medlemmar.
Citera
2017-08-05, 13:38
Medlem
Han verkar ju vara en riktig partyprisse ju. Tror snacket om honom och pinsamheten hade varit far less om han hade varit mer likgiltig till det hela. Typ "äsch, ja. Det kanske blev lite mycket sprit igår. Men jag hade iallafall roligt!" 😂
Citera
2017-08-05, 13:38
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
ModeratenTomas Tobé är rädd för att förlora politiska poäng och gör därfören pudel om sin kommentar till Anders Borg i ett inlägg på Facebook.

https://z.cdn-expressen.se/images/04...nan/545@70.jpg

Tomas Tobé är en mes, en syltrygg. Herregud, är det verkligen så att fula ord är något så hemskt att någon säger något fult på fyllan så måste man offentligt gå och ta och avstånd från det? Herrejösses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in