Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Är du i Mac-forumet för att ställa en fråga om Win XP?
No, I don´t get it!
Om jag kom fel så bad jag att respektive moderator som uppmärksammar detta att skicka mig till rätt område.
Jag visste inte att detta var ett Mac-forum? Jag följde bara vad jag trodde kändes rätt. Sedan om det på något sätt specificeras att jag är på Mac-avdelningen nu, var god bevisa ditt påstående.
- Flashback Forum > Data & teknologi > Bildbehandling och grafisk formgivning
Jag ser ingenting på ovanstående rad som specificerar att det här är själva Mac-avdelningen. Men hade jag nu velat hänga i Mac-forumet så hade jag nog vänt mig till:
- Flashback Forum > Data & teknologi > Datoranvändning - Mac OS
... Which I don't seem to do, so... Yeah. Och nu gick vi jävligt OT, så let's get back on track!
OK. Jag skall försöka att förklara lite tydligare:
- Jag har Windows XP Pro x64.
- Jag har ett "skinpack" (fråga någon om du inte vet vad det innebär) som innehåller en installation med Mac OS X Leopard-utseendet. Windowsinstallation är möjlig, ja, då det är en .exe-fil man startar upp.
- Väl installerat (Mac OS X Leopard-looken) så sitter Mac-äpplet på startknappen vid skrivbordet, likaså på logonskärmen. Min fråga lyder: kan man ändra Mac-loggan på logonskärmen samt taskbaren (startknappen i hörnet)? Som sagt: min vän tror nämligen att det kan funka i Visual Basic.
Så, är det bättre? Jag hoppas det.
EDIT: Om du vill läsa lite mer om vad jag tros mena så kan du alltid kolla in nedanstående länk. Om du vill läsa så hoppas jag att du kan franska, annars kan du bara scrollan ed lite till previewbilderna!
Leopard XP BricoPack: