2008-11-02, 23:57
Medlem
Chixs avatar
Vetifan om jag har kommit rätt. Om jag har kommit fel så ber jag respektive moderator att skicka vidare mig.

K. Alltsammans handlar om grafisk utseendeförändring. I detta fall ett komplett Mac OS X Leopard-pack. Jag sitter på Windows XP PRO x64.
  • I vilket program (rekommenderat av er) kan jag öppna upp .exe-filen och ändra Mac-loggan till en XP-logga? Har nämligen diskuterat med en nära vän som rekommenderar Visual Basic.
Vad tycker ni? Och om jag/min vän är fel ute så ber jag om råd.

Med tacksamma hälsningar,
Chix
Citera
2008-11-03, 00:55
Medlem
sommarlovs avatar
Är det så att du vill förändra Macens start-logga?
Mac har inga .exe, dvs du kan inte göra något med Visual Basic.

Du får installera MacOS först och sedan hitta en metod att byta startlogga.
Citera
2008-11-03, 02:17
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Är det så att du vill förändra Macens start-logga?
Mac har inga .exe, dvs du kan inte göra något med Visual Basic.

Du får installera MacOS först och sedan hitta en metod att byta startlogga.

Mac har inget stöd för .exe-filer, det är korrekt. Men fallet är sådant att jag har ett Mac OS X Leopard-pack för att "klä om" Windows XP. Get it?
Citera
2008-11-03, 02:20
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chix
Mac har inget stöd för .exe-filer, det är korrekt. Men fallet är sådant att jag har ett Mac OS X Leopard-pack för att "klä om" Windows XP. Get it?

Är du i Mac-forumet för att ställa en fråga om Win XP?

No, I don´t get it!
Citera
2008-11-03, 02:34
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Är du i Mac-forumet för att ställa en fråga om Win XP?

No, I don´t get it!

Om jag kom fel så bad jag att respektive moderator som uppmärksammar detta att skicka mig till rätt område.

Jag visste inte att detta var ett Mac-forum? Jag följde bara vad jag trodde kändes rätt. Sedan om det på något sätt specificeras att jag är på Mac-avdelningen nu, var god bevisa ditt påstående.
  • Flashback Forum > Data & teknologi > Bildbehandling och grafisk formgivning
Jag ser ingenting på ovanstående rad som specificerar att det här är själva Mac-avdelningen. Men hade jag nu velat hänga i Mac-forumet så hade jag nog vänt mig till:
  • Flashback Forum > Data & teknologi > Datoranvändning - Mac OS
... Which I don't seem to do, so... Yeah. Och nu gick vi jävligt OT, så let's get back on track!

OK. Jag skall försöka att förklara lite tydligare:
  1. Jag har Windows XP Pro x64.
  2. Jag har ett "skinpack" (fråga någon om du inte vet vad det innebär) som innehåller en installation med Mac OS X Leopard-utseendet. Windowsinstallation är möjlig, ja, då det är en .exe-fil man startar upp.
  3. Väl installerat (Mac OS X Leopard-looken) så sitter Mac-äpplet på startknappen vid skrivbordet, likaså på logonskärmen. Min fråga lyder: kan man ändra Mac-loggan på logonskärmen samt taskbaren (startknappen i hörnet)? Som sagt: min vän tror nämligen att det kan funka i Visual Basic.
Så, är det bättre? Jag hoppas det.

EDIT: Om du vill läsa lite mer om vad jag tros mena så kan du alltid kolla in nedanstående länk. Om du vill läsa så hoppas jag att du kan franska, annars kan du bara scrollan ed lite till previewbilderna!

Leopard XP BricoPack:
Senast redigerad av Chix 2008-11-03 kl. 02:39.
Citera
2008-11-03, 11:06
Medlem
sommarlovs avatar
Klart att du kan ändra loggor och sånt, men varför ska du ta någons färdiga produkt och hacka om det?
Det finns programvaror därute som skapar de loggor du vill ha, av dina bilder osv.
Söka får du göra själv, Flashback är inte någon gratissupport!
Citera
2008-11-03, 11:46
Medlem
503s avatar
Bildhantering och grafisk formgivning -> datoranvändning MS windows
/mod
Citera
2008-11-03, 12:32
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Klart att du kan ändra loggor och sånt, men varför ska du ta någons färdiga produkt och hacka om det?
Det finns programvaror därute som skapar de loggor du vill ha, av dina bilder osv.
Söka får du göra själv, Flashback är inte någon gratissupport!

Varför? Eftersom det är ett Mac OS X Leopard-skinpack för WIndows XP så tycker jag att det passar bättre med Windows-flaggan än Mac-äpplet i utseendet. Catch my drift? Hade skinpacket tidigare, men det blev bara för mycket promotion med Mac-äpplet all over the place på min Windowsburk. Wanna fix it - that's all.

OH LORD. Nej, Flashback är ingen gratissupport, men eftersom jag tänker fixa skiten själv så undrar jag om det är så att jag behöver Visual Basic eller inte. Om det är det programmet jag skall ha eller inte. Om inte så kan du väl skriva ned något annat exempel?

Och du behöver inte bli offended. Jag tror nog inte du hade gillat om jag hade haft samma ton mot dig i en tråd du skapat. Så waina inte - var hjälpsam. Jag har ju ett problem och en fråga jag vill ha råd och tips om. Är det ett problem för dig?

Med givmilda hälsningar,
Chix
Citera
2008-11-03, 22:03
Medlem
sommarlovs avatar
Tycker du inte att det är konstigt att bara jag orkar svara!?

Ok, du vill förändra ett tema till Windows XP.
Har du källkoden? Nej, därför kan du inte använda Visual Basic eller något annat program för att bygga om programmet du har.

Jag har ingen aning hur du ska fixa det på ditt sätt!.
Men jag kan bara ge dig goda råd.
Tex söka efter andra teman, eller program för att skapa teman.
Citera
2008-11-03, 22:24
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chix
Varför? Eftersom det är ett Mac OS X Leopard-skinpack för WIndows XP så tycker jag att det passar bättre med Windows-flaggan än Mac-äpplet i utseendet. Catch my drift?=förstår du vad jag menar? Hade skinpacket tidigare, men det blev bara för mycket promotion=marknadsföring med Mac-äpplet all over the place=överallt på min Windowsburk. Wanna fix it - that's all.=Vill fixa det - det är allt.

OH LORD.
=ÅH GUD. Nej, Flashback är ingen gratissupport, men eftersom jag tänker fixa skiten själv så undrar jag om det är så att jag behöver Visual Basic eller inte. Om det är det programmet jag skall ha eller inte. Om inte så kan du väl skriva ned något annat exempel?

Och du behöver inte bli offended=kränkt.Jag tror nog inte du hade gillat om jag hade haft samma ton mot dig i en tråd du skapat. Så waina=gnäll inte - var hjälpsam. Jag har ju ett problem och en fråga jag vill ha råd och tips om. Är det ett problem för dig?

Med givmilda hälsningar,
Chix

Kanske OT men fy satan vad mycket "swenglish" du slänger dig med. Jag tog mig friheten att fetmarkera dessa ställen i citatet ovan och även att bistå dig med smidiga ord ur vår svenska språkbank att använda istället.
Om inte annat så för att hjälpa andra användare att tyda den gröt till text jag själv nyss läste.
Jag är ledsen att jag inte kan vara till mer hjälp eller om detta inlägg uppfattas som irriterande, jag kunde bara inte hålla tyst när jag såg denna språkliga våldtäkt. Jag blev fanimej "offended".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in