2008-11-02, 19:33
Bannlyst
Vad är det absolut godaste jag kan tänkas göra i detta nu?
jag är sugen på något salt och gott, tjock ska man bli av det och det ska bacon i det.
Citera
2008-11-02, 19:34
Medlem
Socialdemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apples
Vad är det absolut godaste jag kan tänkas göra i detta nu?
jag är sugen på något salt och gott, tjock ska man bli av det och det ska bacon i det.

Canadian Baseball med tillbehör.
Citera
2008-11-02, 19:57
Medlem
Mortal Sins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrati
Canadian Baseball med tillbehör.

Och vad är det ??????

stek bacon lök ät på toast
Citera
2008-11-02, 20:00
Medlem
Socialdemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortal Sin
Och vad är det ??????

stek bacon lök ät på toast

En oxfilé vilket rundats till en baseball. Sedan steks den så att den bara blir blodig eller medium. Tillbehör kan i princip vara vad som helst. Potatis, lök o.s.v. Gott som tusan. Oxfilé går inte att misslyckas med, om man inte steker/grillar för hårt.
Citera
2008-11-02, 20:05
Medlem
tältpinnes avatar
Jag bjöd på toast skagen, rådjurssadel med hasselbackspotatis och lingonsorbet när jag kockade ihop en trerätters åt några vänner för ett tag sedan. Det var riktigt mustigt och stort och Svenskt, men det kanske kunde bli fetare. En pytt på svamp och bacon med hemlagad potatismos och rårörda lingon kanske?
Citera
2008-11-02, 20:16
Medlem
Socialdemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Jag bjöd på toast skagen, rådjurssadel med hasselbackspotatis och lingonsorbet när jag kockade ihop en trerätters åt några vänner för ett tag sedan. Det var riktigt mustigt och stort och Svenskt, men det kanske kunde bli fetare. En pytt på svamp och bacon med hemlagad potatismos och rårörda lingon kanske?

Hur gjorde du sadeln? Var får man tag på rådjurssadel? Smakar inte det lite väl mycket vilt?
Citera
2008-11-03, 00:16
Medlem
Mr Jacks avatar
Citat:
Hur gjorde du sadeln? Var får man tag på rådjurssadel? Smakar inte det lite väl mycket vilt?

Jo, visst smakar den lite vilt men det är jävligt gott. Om du bor i Stockholm så finns det i hallarna (Östermalms Saluhall) så vitt jag vet.
Citera
2008-11-03, 00:19
Medlem
Hajimes avatar
Citat:
Vildsvin är värre, rådjur är bara väldigt gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in