2008-11-02, 18:06
Medlem
Gereiss avatar
Tjena!
Jag har riktigt grovt skägg, runt munnpartiet främst. Detta är inte snyggt och kan ibland se ovårdat ut, spciellt med tanke på min övrgia stil. Jag är den enda i närmsta familjen som har detta, (varför??) Ganska jobbigt, då det inte går bort tillräckligt när jag rakar mig med någon av Gilette's rakhyvlar. Kör både medhårs och mothårs, men utan vidare resultat. Finns det någon rakhyvel som kan ta bort allt? då menar jag allt !

Tack på förhand
Citera
2008-11-02, 18:09
Medlem
JohnMiltons avatar
Kan du inte ha ett välvårdat, lite diskret skägg runt munnen då? Känns som det kommer ge bättre resultat än att försöka bekämpa det.
Citera
2008-11-02, 18:12
Medlem
p0wnis avatar
Rakkniv? Någon som vet vart man kan köpa det btw? förutom den som finns på gents.se.
Citera
2008-11-02, 18:21
Medlem
haha konstigt problem. en annan ser ut som en fjunig tonåringar när det ska sparas.
Citera
2008-11-02, 18:29
Medlem
fredricoss avatar
håller nog med p0wni, det som du behöver är förmodligen en rakkniv.
Citera
2008-11-02, 18:35
Medlem
p0wnis avatar
Rakkniv, Se här

http://www.youtube.com/watch?v=Rg9dKvV4psk&feature=related

"The Closest Shaving In The Woods"
Citera
2008-11-02, 18:47
Medlem
doktor.peppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMilton
Kan du inte ha ett välvårdat, lite diskret skägg runt munnen då? Känns som det kommer ge bättre resultat än att försöka bekämpa det.
Ja såna skägg brukar ju vara rätt så snygga.
Citera
2008-11-02, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av p0wni
Rakkniv? Någon som vet vart man kan köpa det btw? förutom den som finns på gents.se.

http://www.knifecenter.com/knifecenter/conk/index.html

Har beställt sammanlagt 2 knivar och en massa tillbehör. Du hittar riktigt fina rakknivar,tvålar,koppar m.m. på den sidan
Citera
2008-11-02, 18:56
Medlem
är det bara jag som tycker att vissa kan passa jävligt bra i mycket skägg? speciellt när man börjar närma sig 40 typ .. då tycker att om man har grov skäggväxt över kinderna osv så kan det vara jävligt coolt
Citera
2008-11-02, 21:37
Medlem
Först vill jag bara säga att grovt skägg är bra mycket snyggare än tunnt skägg som ej växer tätt..

Men samtidigt vill jag fråga angående rak-knivar, jag har en jag ärvt av min gamle morfar, och undrar hur pass svårt det är att använda jag vågar inte
testa riktigt är rädd att skäga sönder mig då den är otroligt vass, är det något
man bara kan börja göra eller måste man verkligen ha skills för det?
Citera
2008-11-03, 23:43
Medlem
Gereiss avatar
Tack för tipsen!
Att använda rakkniv känns som ett svårt och omfattande projekt för mig :P men om det hjälper så. tar det lång tid att raka sig då? Och vem kan lära ut denna kunskap?
Citera
2008-11-03, 23:57
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Vare sig du använder kniv eller hyvel, se till så att klingan är varm - spola under hetvattenkranen mellan dragen. Det tar bättre då.

Duscha innan rakningen, eller ännu bättre, jogga t.ex (bli svettig) och duscha hjälper också.

Ett annat trick jag brukar köra med om jag har tid och vill vara petnoga: Raka dig. Vänta en halvtimme. Raka dig en gång till. Av någon anledning så hjälper det.

Om du är den ende i den närmaste familjen med grov skäggväxt, är det troligt att du har det från din morfar. Det påstås att det är mest sannolikt att en man ärver hårväxtanlagen från mödernet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in